Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt arrangmentssted for LU2010


Martin Mathisen

Anbefalte innlegg

Med alle mulige forbehold:

Medlemmer betaler ikke inngangspenger, det gjør ikke-medlemmer. Vi har ikke bestemt hva vi skal ta i døra i 2010.

 

Lite tips er å gjøre det klart også på plakaten. Er ikke medlem og når jeg kom i år så var det ikke noe betaling satt i system enda (ikke visste jeg at det var CC heller) så jeg tura inn uten å legge igjen noe i døra.

 

Avhengig av hva slags foredragsholdere vi får kommer vi til å ta en fornuftig sum for å være med på alle seminarene. I år drev vi med pengeinnsamling underveis, noe som ikke er formålstjenlig. Noen betaler masse, andre betaler ingenting. Det er ikke rettferdig.

 

Mulig man bør måtte gå å kjøpe en loddseddel som inngang til enkelt seminar og/eller et pass som gjelder for den aktuelle dagen. Slik har man også større kontroll på hvor mange som kommer i forhold til plassen som trengs. Selv var jeg på et par seminarer i år og ble noget beklemt når boksen gikk rundt da jeg ikke hadde noen kontanter på meg. Ville gjerne betale for meg men visste ikke om det og hadde ikke noe tilgjengelig. :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I frykt for å virke arrogant så er priser på rom, på utstillingshall, på transport fra flyplass, fra tog, parkering, standard på rom, standard på matsal, bar-utvalg, skjenkeregler, lys i utstillingsrom, tepper på gulvene, adkomst fra hotell til hall osv alle ting som har blitt vurdert i denne sammenhengen.

Standard på stuepiker, muligheter for hjembrent, og gulvunderlag for sporer har nok desverre ikke blitt prioritert på samme måte  ;)

 

Datoen blir satt i samråd med hallen etter i hvilken del på året vi ønsker oss og etter det hvilken spesifikk dato som er ledig. Letohallen er et sted som blir mer og mer populært på østlandsområdet pga betjeningens servicevilje, og det sier seg selv at det fyller seg opp.

 

Jeg er begeistret for stedet. Rommet er betydelig hyggeligere enn i fjor, Hotellrommene er mindre, men mye finere enn tidligere, og viktigst av alt: Hotellbetjeningen verdsetter at vi kommer dit. Det er noe vi ikke har vært så bortskjemt med.

 

Hotellrom koster:

 

895 enkeltrom

995 dobbeltrom

Begge er med frokost, og det er forøvrig fri parkering der.

 

Prisen vi betaler for stedet er ikke i nærheten av hva vi har betalt før, og etter hva jeg forstår, ikke i nærheten av hva IPMS noensinne har betalt.

Det betyr at vi kan bruke våre penger på gi våre medlemmer et best mulig opplegg, og det er jo strengt talt det viktigste?

 

Let´s face it. Stedet er in the middle of nowhere, ikke ulikt der Bottolf bor, slik at vi håper på flest mulig overnattingsgjester og et ekstremt hyggelig og sosialt arrangment hele helgen med modellbygging i fokus. (det skal vi nok få til uavhenging om folk overnatter eller ikke)

 

Jeg begynner å glede meg til LU. Styret (dvs de andre enn meg  :)) er i storslag om å finne foredragsholdere, utstillere og nye gjester.

 

Takk for hyggelige tilbakemelding her og på PM. Det varmer og motiverer til videre arbeid!

 

Martin

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:Let´s face it. Stedet er in the middle of nowhere, ikke ulikt der Bottolf bor, slik at vi håper på flest mulig overnattingsgjester og et ekstremt hyggelig og sosialt arrangment hele helgen med modellbygging i fokus. (det skal vi nok få til uavhenging om folk overnatter eller ikke)

 

Wow da kan vi sitte på utsiden og skyte på ting som beveger seg wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik konkret tilbakemelding setter Bottolf pris på. Bra jobbet, tror vi får en fin helg der uansett :thumb: Det jeg setter mest pris på  er å treffe dere alle uansett om LU 010 ble arrangert på Finse, rundt et leir bål.!????

Skjønner at det er mye arbeid bak sånne tilstellninger, som vi menige menn ikke tenker over, som dere i styre må styre over, huff det var dårlig norsk. Bare det er et Hotell i nærheten skal jeg komme uansett om utstillingen er i et telt. ( orker ikke å overnatte i telt lenger, av forskjellige årsaker ;D)

Dette blir helt sikkert bra Kyrre og Martin. Husk alle bygger ikke fly eller panser, så la de tungene også komme frem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlemmer betaler ikke inngangspenger, det gjør ikke-medlemmer.

 

Dette er en fornuftig beslutning. De som velger å ikke være medlem av klubben skal ikke påkreve seg medlemsgoder.

 

* Editert av Kyrre *

 

Som sagt, uansett hvilket sted og hvilken dato som velges så vil det aldri passe for alle. Uavhenngig av dette så gjør styret i IPMS Norge en formidabel jobb med å arrangere LU for klubbens medlemmer.

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener at det er viktiger å få besøk av 3-4 svensker så får det være styrets vurdering.

 

Det kan da umulig være noen prioritet å få svenskene hit. De stikker jo bare av med uforholdsmessig mange premier  ;D

 

Men altså, det blir vel aldri ro omkring tid og sted for LU. I alle fall ikke før man kan (som SC) annonsere tid og sted for neste års arrangement samtidig som man sender folk hjem fra årets happening. Og om denne nye plassen er så bra som det ser ut til, så burde man om ikke mange årene kanskje være der med LU også. Altså at "alle" vet at LU blir i Lethohallen i uke X året etter.

 

All honnør til godt arbeid fra styrets side. Dette blir sikkert veldig bra!  :cheers:

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bryter jeg inn her før dette går over styr.

 

Problemstillingen om hvorvidt flyseminaret krasjer med LU og hvem som måtte velge mellom dette har ikke vært på agendaen, og kommer nok ikke til å bli det heller i denne omgang.

 

Diskusjoner om hvem som skal hvor, hvorfor de skal det og hvem disse svenskene er, ønsker vi velkommen, men da i en annen tråd, og helst under bableboksen og ideelt sett i en boksering laaaaangt vekk fra denne tråden.

 

Alt dette forutsetter da at det krasjer med et eller annet.

 

ok? ;)

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels-Thomas Halvorsen

I frykt for å virke arrogant så er priser på rom, på utstillingshall, på transport fra flyplass, fra tog, parkering, standard på rom, standard på matsal, bar-utvalg, skjenkeregler, lys i utstillingsrom, tepper på gulvene, adkomst fra hotell til hall osv alle ting som har blitt vurdert i denne sammenhengen.

Standard på stuepiker, muligheter for hjembrent, og gulvunderlag for sporer har nok desverre ikke blitt prioritert på samme måte  ;)

 

Datoen blir satt i samråd med hallen etter i hvilken del på året vi ønsker oss og etter det hvilken spesifikk dato som er ledig. Letohallen er et sted som blir mer og mer populært på østlandsområdet pga betjeningens servicevilje, og det sier seg selv at det fyller seg opp.

 

Jeg er begeistret for stedet. Rommet er betydelig hyggeligere enn i fjor, Hotellrommene er mindre, men mye finere enn tidligere, og viktigst av alt: Hotellbetjeningen verdsetter at vi kommer dit. Det er noe vi ikke har vært så bortskjemt med.

 

Hotellrom koster:

 

895 enkeltrom

995 dobbeltrom

Begge er med frokost, og det er forøvrig fri parkering der.

 

Prisen vi betaler for stedet er ikke i nærheten av hva vi har betalt før, og etter hva jeg forstår, ikke i nærheten av hva IPMS noensinne har betalt.

Det betyr at vi kan bruke våre penger på gi våre medlemmer et best mulig opplegg, og det er jo strengt talt det viktigste?

 

Let´s face it. Stedet er in the middle of nowhere, ikke ulikt der Bottolf bor, slik at vi håper på flest mulig overnattingsgjester og et ekstremt hyggelig og sosialt arrangment hele helgen med modellbygging i fokus. (det skal vi nok få til uavhenging om folk overnatter eller ikke)

 

Jeg begynner å glede meg til LU. Styret (dvs de andre enn meg  :)) er i storslag om å finne foredragsholdere, utstillere og nye gjester.

 

Takk for hyggelige tilbakemelding her og på PM. Det varmer og motiverer til videre arbeid!

 

Martin

 

 

 

 

Er nevnte hotell med i en kjede eller er det frittstående? For er man medlem i noen forening eller reiser i jobben så hender det jo at noen har avtaler med enkelte kjeder/hotell, og da kan man jo spare noen kroner evt. bruke "hotellpoeng" for de heldige. Vet at Choice har noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.