Martin Mathisen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Vi har bestemt oss for å avholde LU (eller hva det nå skal hete) på Letohallen i 2010. Avgjørelsen er fattet på bakgrunn av 2 årsaker: 1: Styrets innstilling til å lage et best mulig arrangement for gamle og nye medlemmer. 2: Foreningens økonomiske gjennomføringsevne for å virkeliggjøre ambisjonene. Valget av Letohallen gjør av vi står rustet til å lage mer eller mindre det vi har lyst til. Innstillingen til ledelsen på Letohallen er akkurat slik vi vil at den skal være; de står parat til å lage et arrangement til IPMS på våre premisser, og basert på en eller annen "innimellom" avtale vi har hatt tidligere. Kampens hete stod mellom Quality Mastemyr, Olavsgård, Thon Gardermoen og Quality Sarpsborg. Letohallen vant på bakgrunn av pris og servicetilbud. Letohallen ligger 8 minutter nord for avgjøringen til Gardermoen, og har et splitter nytt hotell vegg i vegg. Den eksakte datoen kommer innen neste tirsdag, sammen med hotellpriser. Men jeg har sett førsteutkastet, og de er _gode_ PM meg gjerne for ønsker til LU. Martin nest-formann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Detta ser jo bra ut, å prisene på hotellet hvar ikke gærne de heller og kansje med litt rabatter på det også i tilegg ? http://www.letohallen.no/index.htm tror ikke detta blir noe dårligere en Olavsgaar, heller tvert i mot. Gleder meg Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Er det satt noen dato ? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Øygard Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Er det satt noen dato ? Nils Den eksakte datoen kommer innen neste tirsdag PM meg gjerne for ønsker til LU. Martin nest-formann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 De siste aarene har vi blitt meget bortskjemte med Olavsgaard, saa lista ligger ganske hoeyt. Synes dette ser lovende ut... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Vi hadde bestemt oss for dato, men svenskene har visst flyttet Stockholm Open til midten av mars. Så da må vi ha en viss avstand. Vi ender opp rundt midten av februar, men får ikke satt dato før mandag. I mellomtida kan vi glede oss til et LU i samme ånd som i år. Det vil si at det blir seminarer for alle, både godt erfarne og nybegynnere. Faktisk blir det spesielt fokus på basic-teknikker. Det blir bespisning på kvelden og det blir butikker vi kan handle hos. Kyrre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Hvidsten Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Bra jobba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Da behøver jeg ikke hotellrom. Hadde det ikke vært for noen trær, så hadde jeg sett Letohallen fra stuevinduet Tror dere har gjort et godt valg. Ikke bare fordi det ligger så nærme meg men vet de er rimeligere enn de fleste, og er veldig fleksible med god service. Blir ikke store problemer for de som eventuelt måtte komme med fly heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Alt høres kjempe ut! Nå vet jeg at Martin skrev PM angående ideer, men tenkte å lufte ideen her, for å se om det er allmenn interesse. Jeg synes at "kit swap" fungerte ganske bra under årets SC. Er det mulig/interesse å få dette under LU? Og hvilke butikker er det snakk om så langt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Vi ender opp rundt midten av februar Pass på at det ikke kræsjer med flyhistorisk fagseminar da, som avholdes på Gardermoen i midten av februar. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Andreassen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Vi ender opp rundt midten av februar, ..... Da hjalp det ikke mye at jeg flytta "sommerferien" slik at jeg denne gangen muligens kunne delta . Vel, får vel nøye meg med Buriram Open og kokoslimfestival denna gangen også da :'( ....... :) Ellers har jeg ingenting og utsette på stedsvalget . Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 "Lego hallen" ? hva skjer til daglidags der da, ikke en sånn svett gymsal vel? . Ikke si at vi må ha på oss sånne sko som ikke sverter (foretrekker boots med sporer) og at det ljomer i ekko som i viking skipet når man skal prate med sidemann. Bottolf hadde foretrukket at vi kunne ha arangementet på en husmorskole med internat litt på bygda for eksempel ved Efteløt i Kongsberg Ta med kanne moonshine og sovepose. Billig greit og famile vennlig. Er vonbråten over at det ikke ble Olavsgaard, kom så godt overens med stuepikene der etter de siste årenes arrangement. :'( Enskjønt er det hotell av klasse i nærheten skal nok dette bli et fint lag også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Til lags åt alle kan ingen gjera ... Olavsgaard rævkjørte oss så sinnsykt sist og har vel egentlig vist en særdeles lite profesjonell organisasjon til å være så erfaren i faget. Så om man ellers synes lokalene var ok, tror jeg at foreningen skal være glad for at vi har funnet et alternativ. For det hadde ikke gått skulle vi fortsette med slike utlegg over tid. Videre har en av våre to store modellbutikker avsluttet virksomheten, så da er det så som så med garanterte inntekter. Åkke som, når det gjelder dato for gjennomføring så handler det vel så mye om når nøkkelpersonell (les: Styret) kan stille opp som når man eventuelt har kolliderende arrangement. Flyhistorisk fagseminar, hvilken dato er det? Jeg finner ikke noe på nettet. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Takk for innsatsen med å finne et sted vi kan være. Så at et er 6000 kvm med utstillingslokale, så det bør være plass nok Blir spennende å se datoen Nå er det bare å gå tilbake til byggebenken og lime Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Som sannsynligvis flybåren tilreisende setter jeg pris på at lokaliteten for LU blir nært flyplassen. Jeg har noen spørsmål: Går det busser til Letohallen, eller må en ta drosje? Hvor nært ligger hotellet deres i forhold til hallen? Og, sist, men ikke minst: Serveres det gratis is der? Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Så at et er 6000 kvm med utstillingslokale, så det bør være plass nok Ja det hadde vært noe Det blir ikke i selve Letohallen, men Søylehallen i underetasjen. Den er på 900 kvadrat, (mot 600 i år på Olavsgaard). Det vil si at hele arrangementet blir i samme hall, inkludert sammenkomst på kvelden. Prisen vi ender opp med er SÆRDELES fordelaktig sammenliknet med de siste års arrangementer, noe som forhåpentligvis gjør at vi får et bra spillerom når det gjelder foredragsholdere. Men altså, først og fremst må vi banke dato. Så kommer resten på plass etter hvert. Kyrre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Det blir ikke i selve Letohallen, men Søylehallen i underetasjen. Ikke 6000 kvm? Merker jeg ble litt skuffa nå. Da tror jeg ikke jeg gidder å gjøre ferdig Mörser Carl'en min til LU Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddbjørn Skripeland Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Må vel være greit nok dette. Men Men jeg lurer på en ting... kan vi gå på tøffel fra hotellrommet til utstillingslokalet? dvs er lokalet forbundet med hotellet eller er det to separate bygg? Tvedestrand og Arendal plastbesudlerforening vurderer forøvrig å komme på frædann,må nok ha med minst to kasser Bölkstoff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 [quote author=Oddbjørn Skripeland link=topic=9800.msg142863#msg142863 date=1255199706 Tvedestrand og Arendal plastbesudlerforening vurderer forøvrig å komme på frædann,må nok ha med minst to kasser Bölkstoff du må nok ha med mer når Buskerud avdelinga kommer for å "hjelpe til" ;) ;D :cheers: :cheers: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Åkke som, .... Åkke som, uansett hva som bestemmes så vil det ikke passe for absolutt alle. Styret må bestemme (det er jo derfor vi har et styre), og hvilken dato det nå enn blir så viser dette at de har fokus på klubbens beste både faglig og økonomisk. Jeg vil herved rette en takk til styret for at de er villig til å bruke sin egen fritid til fordel for landets modellgyggere. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Det kan bekreftes at man kan loffe fra rommet og til konkurransen i tøfler. Ikke er det noen nedslitt gammel brakke heller. Det er 15-20 "gamle" rom i enden av hallen over resepsjonen, men de utvidet med nytt hotellbygg for bare litt over ett år siden. Hovedhallen på 6000kvm hadde vært noe. Den er brukt til bl.a. innledende runder i håndball VM, og finalen i Singing-Bee. Noe å tenke på i forberedelsene kan kanskje være ekstra lyssetting for konkurranseområdet. Siden det er en etasje ned, er det ikke mer naturlig lys her enn det vi hadde på Olavsgaard i fjor, men hvis jeg ikke husker helt feil så er det ikke hvite vegger her. Jeg håper inderlig ikke det er dansegalla helg i hovedhallen :'( selv om kanskje Bottolf ville satt pris på en swing. Får heller følge Bottolf bort til Texas, som så og si hver mandag tilgodeses litt spalteplass i lokalavisen... Når det gjelder kollektivtransport så går det ingen buss forbi hallen. Fra Gardermoen går det tog til Eidsvoll Verk (7 minutter), fra stasjonen går det buss i retning hallen (5 min), men det er vel ca. 15 minutter å gå fra nærmeste busstopp. For de som tar tog, så er vel lokaltoget til Dal det nærmeste, men forbi Gardermoen til Eidsvoll Verk er et alternativ. Taxi fra Gardermoen kan jeg tenke meg kommer på 350-400,- men fra Eidsvoll Verk skulle man slippe unna med en drøy 100-lapp og fra Dal så rekker vel taksameteret knapt å starte. For de som kommer med bil, så er det flust med parkering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddbjørn Skripeland Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 [quote author=Oddbjørn Skripeland link=topic=9800.msg142863#msg142863 date=1255199706 Tvedestrand og Arendal plastbesudlerforening vurderer forøvrig å komme på frædann,må nok ha med minst to kasser Bölkstoff du må nok ha med mer når Buskerud avdelinga kommer for å "hjelpe til" ;) ;D :cheers: :cheers: Helvete heller jeg har ikke råd til å hanle varebil bare for komme til LU Kanskje ¨beerswap¨ er en ide Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Niels-Thomas Halvorsen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Lite spørsmål for oss(meg) som aldri har vært på disse arrangementene. Er det noe inngangskroner for dem som ikke er utstillere eller er/ikke er Ipms-medlemmer? Det koster jo å leie respektive lokaler, men har aldri sett noe info om covercharge Eller gjør arrangørene som Pirayaklubben(for dem som har lest Ernie) det koster ikke noe inn, men å komme seg ut derimot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Jens Roger har jo sagt det meste. Vi var i utgangspunktet skeptisk til plasseringen (no offense, Jens Roger). Men det er en eller annen ulempe med alle stedene vi har vært i kontakt med (og de stedene vi har råd til). I og med at de fleste som kommer faktisk kjører bil så er problemet begrenset. Når det gjelder tog, så går det til Dal hver time fra Oslo S/Gardermoen, noe som gjør at det er enkelt å komme seg neeeesten til hallen. Det er 2,4 km fra Dal Stasjon til selve hallen og vi ser for oss at vi kan ordne en eller annen form for shuttle-service for de som kommer langveisfra/med fly. Men: De sier på Letohallen at de kanskje, kanskje, får orden på en buss-tjeneste før jul. Det gjenstår å se. Jeg og Martin har vært på befaring og konstaterte at hotellrommene har en utmerket standard, noe som var med på å lande avgjørelsen. Det må samtidig nevnes at vi har forpliktet oss til et visst antall rom, men hvis vi ser på IPMS-belegget på Olavsgaard i år så skal ikke det være noe problem. Når det gjelder Søylehallen, så er det helt klart at det ikke er en ballsal. Men vinduene gjør det hele mye bedre enn hallen vi leide på Olavsgaard. Lys vil alltid være en utfordring, men vi er mer oppmerksom på dette enn noen gang, og skal sørge for skikkelig belysning. Takk for støtten, Nils. Vi har brukt mye energi for å finne et alternativ til Olavsgaard, rett og slett fordi klubben ikke tåler prisene på lokaler rundt Oslogryta. Siden ønsket om hotell/lokaler er så uttalt har vi derfor kun lett blant slike tilbud. Og i vårt skikt (les: Ideelle foreninger) så er utvalget begrenset. Da kan man velge mellom å ta et konferansesenter og ta 250,- i inngangspenger fra alle som stikker snuta innenfor, eller å kjøre den "folkelige" utgaven på landet. Jeg tror vi alle vet det reelle alternativet. :-) Jeg er overbevist om at vi har endt opp på det stedet som gir oss mest for penga. Endelig begynner jeg å glede meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Lite spørsmål for oss(meg) som aldri har vært på disse arrangementene. Er det noe inngangskroner for dem som ikke er utstillere eller er/ikke er Ipms-medlemmer? Det koster jo å leie respektive lokaler, men har aldri sett noe info om covercharge Eller gjør arrangørene som Pirayaklubben(for dem som har lest Ernie) det koster ikke noe inn, men å komme seg ut derimot Med alle mulige forbehold: Medlemmer betaler ikke inngangspenger, det gjør ikke-medlemmer. Vi har ikke bestemt hva vi skal ta i døra i 2010. I år tok vi 100,- for å delta i konkurransen, uavhengig av antall modeller. Tipper vi havner der i 2010 også. Avhengig av hva slags foredragsholdere vi får kommer vi til å ta en fornuftig sum for å være med på alle seminarene. I år drev vi med pengeinnsamling underveis, noe som ikke er formålstjenlig. Noen betaler masse, andre betaler ingenting. Det er ikke rettferdig. Det blir nok pizza på lørdagskvelden, og vi skal sørge for at dette blir en så billig som mulig happening, slik at flest mulig kan delta. Her har vi ikke avtalt pris enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.