Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt arrangmentssted for LU2010


Martin Mathisen

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for å avholde LU (eller hva det nå skal hete) på Letohallen i 2010.

Avgjørelsen er fattet på bakgrunn av 2 årsaker:

1: Styrets innstilling til å lage et best mulig arrangement for gamle og nye medlemmer.

2: Foreningens økonomiske gjennomføringsevne for å virkeliggjøre ambisjonene.

 

Valget av Letohallen gjør av vi står rustet til å lage mer eller mindre det vi har lyst til. Innstillingen til ledelsen på Letohallen er akkurat slik vi vil at den skal være; de står parat til å lage et arrangement til IPMS på våre premisser,  og basert på en eller annen "innimellom" avtale vi har hatt tidligere.

Kampens hete stod mellom Quality Mastemyr, Olavsgård, Thon Gardermoen og Quality Sarpsborg. Letohallen vant på bakgrunn av pris og servicetilbud.

 

Letohallen ligger 8 minutter nord for avgjøringen til Gardermoen, og har et splitter nytt hotell vegg i vegg.

 

Den eksakte datoen kommer innen neste tirsdag, sammen med hotellpriser. Men jeg har sett førsteutkastet, og de er _gode_  :)

 

PM meg gjerne for ønsker til LU.

 

Martin

nest-formann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bestemt oss for dato, men svenskene har visst flyttet Stockholm Open til midten av mars. Så da må vi ha en viss avstand. Vi ender opp rundt midten av februar, men får ikke satt dato før mandag.

 

I mellomtida kan vi glede oss til et LU i samme ånd som i år. Det vil si at det blir seminarer for alle, både godt erfarne og nybegynnere. Faktisk blir det spesielt fokus på basic-teknikker. Det blir bespisning på kvelden og det blir butikker vi kan handle hos.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da behøver jeg ikke hotellrom.

Hadde det ikke vært for noen trær, så hadde jeg sett Letohallen fra stuevinduet  ;D

 

Tror dere har gjort et godt valg.

Ikke bare fordi det ligger så nærme meg  ;) men vet de er rimeligere enn de fleste, og er veldig fleksible med god service.

Blir ikke store problemer for de som eventuelt måtte komme med fly heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lego hallen" ?  hva skjer til daglidags der da, ikke en sånn svett gymsal vel?  :pinch: . Ikke si at vi må ha på oss sånne sko som ikke sverter (foretrekker boots med sporer) og at det ljomer i ekko  som i viking skipet  når man skal prate med sidemann. Bottolf hadde foretrukket at vi kunne ha arangementet på en husmorskole med internat litt på bygda for eksempel ved Efteløt i Kongsberg ;D Ta med kanne moonshine  og sovepose. Billig greit og famile vennlig. :D

 

Er vonbråten over at det ikke ble Olavsgaard, kom så godt overens med stuepikene der etter de siste årenes arrangement.  :'(

 

Enskjønt er det hotell av klasse i nærheten skal nok dette bli et fint lag også. :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til lags åt alle kan ingen gjera ...  ::)

 

Olavsgaard rævkjørte oss så sinnsykt sist og har vel egentlig vist en særdeles lite profesjonell organisasjon til å være så erfaren i faget.  :pinch:

Så om man ellers synes lokalene var ok, tror jeg at foreningen skal være glad for at vi har funnet et alternativ. For det hadde ikke gått skulle vi fortsette med slike utlegg over tid.

Videre har en av våre to store modellbutikker avsluttet virksomheten, så da er det så som så med garanterte inntekter.

 

Åkke som, når det gjelder dato for gjennomføring så handler det vel så mye om når nøkkelpersonell (les: Styret) kan stille opp som når man eventuelt har kolliderende arrangement. Flyhistorisk fagseminar, hvilken dato er det? Jeg finner ikke noe på nettet.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at et er 6000 kvm med utstillingslokale, så det bør være plass nok :)

 

Ja det hadde vært noe  :D

Det blir ikke i selve Letohallen, men Søylehallen i underetasjen. Den er på 900 kvadrat, (mot 600 i år på Olavsgaard). Det vil si at hele arrangementet blir i samme hall, inkludert sammenkomst på kvelden.

Prisen vi ender opp med er SÆRDELES fordelaktig sammenliknet med de siste års arrangementer, noe som forhåpentligvis gjør at vi får et bra spillerom når det gjelder foredragsholdere.

 

Men altså, først og fremst må vi banke dato. Så kommer resten på plass etter hvert.

 

Kyrre

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være greit nok dette.

Men Men jeg lurer på en ting... kan vi gå på tøffel fra hotellrommet til utstillingslokalet? dvs er lokalet forbundet med hotellet eller er det to separate bygg?

Tvedestrand og Arendal plastbesudlerforening vurderer forøvrig å komme på frædann,må nok ha med minst to kasser Bölkstoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkke som, ....

 

Åkke som, uansett hva som bestemmes så vil det ikke passe for absolutt alle. Styret må bestemme (det er jo derfor vi har et styre), og hvilken dato det nå enn blir så viser dette at de har fokus på klubbens beste både faglig og økonomisk. Jeg vil herved rette en takk til styret for at de er villig til å bruke sin egen fritid til fordel for landets modellgyggere.

 

Nils  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bekreftes at man kan loffe fra rommet og til konkurransen i tøfler.

Ikke er det noen nedslitt gammel brakke heller.

Det er 15-20 "gamle" rom i enden av hallen over resepsjonen, men de utvidet med nytt hotellbygg for bare litt over ett år siden.

Hovedhallen på 6000kvm hadde vært noe.

Den er brukt til bl.a. innledende runder i håndball VM, og finalen i Singing-Bee.

Noe å tenke på i forberedelsene kan kanskje være ekstra lyssetting for konkurranseområdet.

Siden det er en etasje ned, er det ikke mer naturlig lys her enn det vi hadde på Olavsgaard i fjor, men hvis jeg ikke husker helt feil så er det ikke hvite vegger her.

Jeg håper inderlig ikke det er dansegalla helg i hovedhallen  :'( selv om kanskje Bottolf ville satt pris på en swing.

Får heller følge Bottolf bort til Texas, som så og si hver mandag tilgodeses litt spalteplass i lokalavisen...

 

Når det gjelder kollektivtransport så går det ingen buss forbi hallen.

Fra Gardermoen går det tog til Eidsvoll Verk (7 minutter), fra stasjonen går det buss i retning hallen (5 min), men det er vel ca. 15 minutter å gå fra nærmeste busstopp.

For de som tar tog, så er vel lokaltoget til Dal det nærmeste, men forbi Gardermoen til Eidsvoll Verk er et alternativ.

Taxi fra Gardermoen kan jeg tenke meg kommer på 350-400,- men fra Eidsvoll Verk skulle man slippe unna med en drøy 100-lapp og fra Dal så rekker vel taksameteret knapt å starte.

For de som kommer med bil, så er det flust med parkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote author=Oddbjørn Skripeland link=topic=9800.msg142863#msg142863 date=1255199706

Tvedestrand og Arendal plastbesudlerforening vurderer forøvrig å komme på frædann,må nok ha med minst to kasser Bölkstoff

 

du må nok ha med mer når Buskerud avdelinga kommer for å "hjelpe til" ;) ;) ;D ;D :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

Helvete heller jeg har ikke råd til å hanle varebil bare for komme til LU ;D

Kanskje ¨beerswap¨ er en ide :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels-Thomas Halvorsen

Lite spørsmål for oss(meg) som aldri har vært på disse arrangementene. Er det noe inngangskroner for dem som ikke er utstillere eller er/ikke er Ipms-medlemmer? Det koster jo å leie respektive lokaler, men har aldri sett noe info om covercharge :D

 

Eller gjør arrangørene som Pirayaklubben(for dem som har lest Ernie) det koster ikke noe inn, men å komme seg ut derimot ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Roger har jo sagt det meste.

 

Vi var i utgangspunktet skeptisk til plasseringen (no offense, Jens Roger). Men det er en eller annen ulempe med alle stedene vi har vært i kontakt med (og de stedene vi har råd til).

I og med at de fleste som kommer faktisk kjører bil så er problemet begrenset.

Når det gjelder tog, så går det til Dal hver time fra Oslo S/Gardermoen, noe som gjør at det er enkelt å komme seg neeeesten til hallen. Det er 2,4 km fra Dal Stasjon til selve hallen og vi ser for oss at vi kan ordne en eller annen form for shuttle-service for de som kommer langveisfra/med fly.

Men: De sier på Letohallen at de kanskje, kanskje, får orden på en buss-tjeneste før jul. Det gjenstår å se.

 

Jeg og Martin har vært på befaring og konstaterte at hotellrommene har en utmerket standard, noe som var med på å lande avgjørelsen. Det må samtidig nevnes at vi har forpliktet oss til et visst antall rom, men hvis vi ser på IPMS-belegget på Olavsgaard i år så skal ikke det være noe problem.

 

Når det gjelder Søylehallen, så er det helt klart at det ikke er en ballsal. Men vinduene gjør det hele mye bedre enn hallen vi leide på Olavsgaard. Lys vil alltid være en utfordring, men vi er mer oppmerksom på dette enn noen gang, og skal sørge for skikkelig belysning.

 

Takk for støtten, Nils. Vi har brukt mye energi for å finne et alternativ til Olavsgaard, rett og slett fordi klubben ikke tåler prisene på lokaler rundt Oslogryta. Siden ønsket om hotell/lokaler er så uttalt har vi derfor kun lett blant slike tilbud. Og i vårt skikt (les: Ideelle foreninger) så er utvalget begrenset. Da kan man velge mellom å ta et konferansesenter og ta 250,- i inngangspenger fra alle som stikker snuta innenfor, eller å kjøre den "folkelige" utgaven på landet. Jeg tror vi alle vet det reelle alternativet. :-)

 

Jeg er overbevist om at vi har endt opp på det stedet som gir oss mest for penga. Endelig begynner jeg å glede meg.  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål for oss(meg) som aldri har vært på disse arrangementene. Er det noe inngangskroner for dem som ikke er utstillere eller er/ikke er Ipms-medlemmer? Det koster jo å leie respektive lokaler, men har aldri sett noe info om covercharge :D

 

Eller gjør arrangørene som Pirayaklubben(for dem som har lest Ernie) det koster ikke noe inn, men å komme seg ut derimot ;D

Med alle mulige forbehold:

Medlemmer betaler ikke inngangspenger, det gjør ikke-medlemmer. Vi har ikke bestemt hva vi skal ta i døra i 2010.

I år tok vi 100,- for å delta i konkurransen, uavhengig av antall modeller. Tipper vi havner der i 2010 også.

Avhengig av hva slags foredragsholdere vi får kommer vi til å ta en fornuftig sum for å være med på alle seminarene. I år drev vi med pengeinnsamling underveis, noe som ikke er formålstjenlig. Noen betaler masse, andre betaler ingenting. Det er ikke rettferdig.

 

Det blir nok pizza på lørdagskvelden, og vi skal sørge for at dette blir en så billig som mulig happening, slik at flest mulig kan delta. Her har vi ikke avtalt pris enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.