Gå til innhold
  • Bli medlem

Rygge Airshow 09


Anbefalte innlegg

Det skal vist være et lite  stevne på Rygge i helgen. Mange gamle travere og noen nye.... Synd de cooleste jetflyene kun skal være i statisk utstilling. Det kan jo være noe å få med seg uansett. Gleder meg mest til Fokker 3 dekkeren.

http://www.ryggeairshow.no/ Noen som vet om det er alkohol servering der så vi overlever nok en gang Harvarder, Bird Dog, PT-19   andre strikkmotor fly ;D...

 

Kanskje vi sees

 

Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Siden jeg har familie i Moss og kona rømmer til Danmark i helgen tenkte jeg å besøke Rygge i helgen også.

 

Sist jeg var på besøk på Rygge var på "avkledningsmanøver" hvis jeg ikke husker ordet feil.

Var i jegertroppen på Rygge i flere år før jeg fikk barn.

 

Troppet opp med stålhjelm, og mangel på masse utstyr, samt en AG uten avtrekkermekanisme. Alt forsvant i et innbrudd for et par år siden. Hadde tatt med meg politianmeldelsen og ventet meg pepper og mye stress pga. dette.

 

Stor var overraskelsen da mottaket bare sa takk og vinket meg videre. Stod der helt perpleks. Fikk bare sagt "takk" og vandret videre forbi store stålgitterkasser hvor de bad meg dumpe de effektene jeg hadde med meg. Tilslutt fikk jeg levert en liste over hva jeg hadde levert. Der stod alt som "levert", selv om det var en del mangler. Jeg signerte fort og forsvant ut i bilen og vekk fra stedet fortere enn svint..

 

Jaja, så var det eventyret over. Har hatt utrolig mye moro på Rygge og rundt i vannsjø den tiden jeg var der.

 

 

hilsen

Edward

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en kjempe dag i dag, fikk hilst på mange kjente. Været var upåklagelig for en gangs skyld. Lite kø, transport, latrine og catering i særklasse. Så flott en dag. Pengene fikk ben å gå på, men det var det verdt. To blide karer Nils og Mats hadde fin stand, decaler innkjøpt :thumb:

Inntrykkene er mange og bildene også, selv om jeg en stund trodde jeg hadde mistet kameraet (til Kjæresten). Det ble heldigvis lokkalisert etter frenetisk søk i en sidelomme i sekken. Nå sitter jeg litt solbrendt fornøyd, og full av inspirasjon.

 

Tommeltotter tvinnes mens  jeg å venter på inflight kanon bilder av Sten Arne og resten av profotografene. Selv har jeg holdt meg til stasjonære objekter.

 

Vi får lage en liten reportasje snart sett med Bottolfs øyne.

 

024.jpg

Her ser vi en tilreisende  snåling ;D som inspiserer luftforsvarets nye " plastfly". Bottolf, mon tro.... ::) Den lua tror jeg må være fra Bottolfs Airline..

Til dere som er ubesluttsome  ???Ta turen i morgen, kanseler svigermormiddager, henting av campingvogn, båt/hytteturer og alt som er. Ta med kjerring, skrikerunger, sur nabo kone, hund og kaniner, men glem ikke hørselvern (til foran nevntegruppe))  Dette er verdt å få med seg.

 

Bottolf

 

Hopefully soon to be a fighter pilot in my own airforce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.