Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilgruppebygg mot LU 2010 - avstemming runde 2


Arild Moland

Anbefalte innlegg

Dårlig med Rod interesse her ser jeg, men skal vel få satt sammen ei folkevogn eller to i løpet av de neste 11 måneder. Med litt flaks kan det hende jeg får sammen en Porsche og en Jaguar også. Det bør vel bli en Rod eller tre også, og en Ford også.

 

Men først skal jeg finne ut hvilken Jaguar jeg skal starte med/fortsette på.

 

Volkswagen modellene er allerede sortert på byggelista. Det er bare å starte øverst på lista og jobbe seg nedover.

 

Og så var det Porsche, her er det mye å velge i. Må ta en runde i Porsche avdelingen på lageret. Får ta en avgjørelse seinere.

 

Folkevognhilsen fra Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, men skyld ikke på meg, jeg stemte for min store interesse; ROD. Men det vare bare 3 - tre - andre som stemte på dette i runde to. Helt utrolig når ROD hadde flest stemmer i runde en.

 

Men, men, sånn er det med demokratiske valg. Noen vinner, andre vinner ikke.

 

Uansett skal jeg begynne på en Volkswagen, så får tiden vise om dette prosjektet blir ferdig til LU 2010.

 

hilsen Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, men skyld ikke på meg, jeg stemte for min store interesse; ROD. Men det vare bare 3 - tre - andre som stemte på dette i runde to. Helt utrolig når ROD hadde flest stemmer i runde en.

 

Men, men, sånn er det med demokratiske valg. Noen vinner, andre vinner ikke.

 

Uansett skal jeg begynne på en Volkswagen, så får tiden vise om dette prosjektet blir ferdig til LU 2010.

 

hilsen Fordman

 

Demokratisk og demokratisk fru Blom. For meg fremstår det mer som om at dersom vi ikke får det som vi vil så stemmer vi en gang til.....

 

 

Semming

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, men skyld ikke på meg, jeg stemte for min store interesse; ROD. Men det vare bare 3 - tre - andre som stemte på dette i runde to. Helt utrolig når ROD hadde flest stemmer i runde en.

 

Men, men, sånn er det med demokratiske valg. Noen vinner, andre vinner ikke.

 

Uansett skal jeg begynne på en Volkswagen, så får tiden vise om dette prosjektet blir ferdig til LU 2010.

 

hilsen Fordman

 

Demokratisk og demokratisk fru Blom. For meg fremstår det mer som om at dersom vi ikke får det som vi vil så stemmer vi en gang til.....

 

 

Semming

 

 

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som noen er sure her fordi de ikke fikk det som de ville. Sånn er det bare. Enten så bygger en VW, eller så bygger en noe annet. Det viktigste er vel at en bygger noe.

 

Rod er egen klasse på LU og det hadde vært litt rart om en egen klasse hadde fått et eget gruppebygg utenom. Samme vinner i begge klasser liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Demokratisk og demokratisk fru Blom. For meg fremstår det mer som om at dersom vi ikke får det som vi vil så stemmer vi en gang til.....

 

 

Semming

 

 

 

Jeg skulle vel satt demokratisk i hermetegn.

 

En smule spesiell avstemming, men det er ikke jeg som har lagd "reglene" i denne avstemmingen.

 

Nå har det seg slik at jeg bygger det jeg har lyst til, uavhengig av gruppebygginger, temaer eller annet. Det er kanskje grunnen til at jeg har god del uferdige prosjekter, flere enn jeg tør å telle.

Men akkurat nå er jeg i Volkswagen-modus, og bygger derfor dette, uten at jeg dermed er med i gruppebygging eller annet. Og kanskje jeg kan få ut finger'n og få et eller annet ferdig for en gangs skyld, med en dead-line hengede over mitt hode, langt der framme.

 

Dessuten har jeg ikke deltatt på LU eller annet IPMS-relatert konkuranse/utstilling på mange år. Men jeg var med første gang i 1977, eller deromkring, og har deltatt i mange år. Så det er kanskje på tide å være med her igjen?????????????

 

Det er vel heller ingen hemmelighet at jeg har et annet bilmerke enn Volkswagen som min hovedinteresse.

 

Da er det vel på tide å klappe igjen, skru av PC'n og bygge en modell eller tre. Ha en fortsatt trivelig byggehelg. Her skal bygges bil......................

 

 

Byggehilsen fra Fordman

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semming,

 

siden det er jeg som har laget reglene, så gjentar jeg bakgrunnen for at det ble en runde nr. 2.

 

Rod fikk 8 stemmer. De tre nest mest populære valgene fikk seks stemmer hver. Med fjorårets valg av "Sjøfly" med en stemmes overvekt og ytterst få modeller med i gruppebygget friskt i minne, så ønsket jeg om mulig å få etablert et mer klart førstevalg. Og favoritten fra runde 1, Rod, var jo også med i runde 2 så jeg må få si jeg ble litt overrasket over at nesten ingen stemte på det den gangen. Vi må kunne anta at det var stort sett de samme som stemte i runde 1 og 2? Hadde Rod og VW kommet ut tilnærmet likt i runde 2, ville begge blitt satt opp som gruppebygg. Men nå gikk det som vi så, nemlig at VW distanserte de andre.

 

Jeg har ingen ambisjoner om å delta i bilgruppebygget, så det er utelukkende ønsket om å ikke velge gruppebygg med simpelt flertall som har ligget til grunn. At flertallet da velger som de gjør, kan jeg nesten ikke gjøre noe med.

 

Til neste år kan det hende vi gjør alt annerledes. Først skal vi se hvordan de nyvalgte gruppebyggene tar i vei, hvor mange som blir ferdige til fristen, og så får vi kanskje evaluere om vi fortsetter med gruppebygg eller tar en pause.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

Rod er egen klasse på LU og det hadde vært litt rart om en egen klasse hadde fått et eget gruppebygg utenom. Samme vinner i begge klasser liksom.

 

Et godt poeng Thor.  Per definisjon burde Klassevinner for Rod og da ta spesialpremien for beste rod - noe annet ville jo vaert merkelig.  Det blir litt smoer paa flesk. 

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jo dette en litt akademisk problemstilling, siden temaet ble noe annet. Nå er det vel ingenting som tilsier at man skal nekte folk å ha gruppebygg som sammenfaller med klasse på LU, men det blir vel i så fall for å få fyllt klassen med modeller, ikke for å kåre en ekstra premie. Gruppebyggene vi har hatt her på forumet har ikke primært blitt til for å kåre en vinner. Selv om det er blitt litt fokus på det for enkelte etterhvert.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.