Gå til innhold
  • Bli medlem

Ferrari 330 P4 (FERDIG)


Anbefalte innlegg

På 1.2.2009 den 23.23, Knut Børgesen skrev:

 

Det er nå litt arbeid igjen med lakken på denne.

 

Det kan jeg trugt gjennta. Verre er dat at det blir en del dekalarbeider også.

 

2009 tegner til å bli det store tabbeåret. Jeg har gjort en haug med små blemmer, og en stor; jeg klarte å slette databasen til regnskap/logistikk på begge firmaene jeg leder. Henholdsvis 6 og 9 års historikk, vi er dessuten papirløse, så alt er på fil (leve miljøet). Og selvfølgelig var den daglige dobble back-upen stoppet for fire dager siden av samme grunn(full harddisk) som gjorde at jeg ville slette de der store filene, som jeg trodde var løpske logfiler.

Det resulterte i  60 timers registreing av data for å rekonstruere ordrene etc for disse dagene.

 

I går kveld var luftdysa inn til airbrushen tett, ødelagt o-ring. Ny dyse, reserve o-ringer og ny airbrush (Iwata Eclipse CS) ble sporenstreks bestillt på airbrushes.com. Men det er kort til til LU, så jeg bestemmte meg for å kjøre på med TS-13 direkte fra boksen. Har gjort dette før med godt resultat. Første runde var høvelig bra, men da jeg tok den frem ca. 1,5 timer senere fant jeg ut at det var litt tynt på taket og skjermene bak. Så nytt lag ble lagt, en liten stemme i bakhodet sa noe om å vente et døgn dersom lakken er begynnt å herde, men den ignorerte jeg glatt. Det er tross alt kort tid til LU.

 

Og slik såg den ut i dag morges:

 

IMG_5585 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

 

Tror jeg har lært den leksa en gang for alle. Enten ta neste strøk før det er gått en halv time eller vent til neste dag. Ellers får en lii artige effekter i lakken:

 

Nye dekaler er forsøkt bestillt på HLJ, får vel kanskje svar derfra om et par måneder. De har en god dele service ifølge Trygve, men jeg tviler på at det går raskt.

Men dersom noen skulle ha et sett dekaler til overs er jeg villig til å punge ut med en del gryn :'(

 

Ferdig til LU blir den nå uansett ikke.

 

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ooooh, jeg føler med deg.. dette er ikke gøy! Der har jeg klart å bli litt flinkere nå, men det er jo erfaringene som sørger for det. Når jeg tror det går galt, til og med når jeg sitter med maska på og lakk i sprøyta så stopper jeg..... vanskelig? ja, men man sparer da litt arbeid.

Men her har det skjedd mye rart ja, rene mosaikken.....

 

Nye dekaler er forsøkt bestillt på HLJ, får vel kanskje svar derfra om et par måneder. De har en god dele service ifølge Trygve, men jeg tviler på at det går raskt

 

Jeg tror de sender SAL hvis du ikke ber om noe annet

På Tamiya deler bruker det ikke å gå så værst, Hasegawa var trege og dyre på dekaler, Fujimi har jeg ikke prøvd, men det finner vel du ut nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at denne skal bli ferdig.

:thumb:

Ser også ut til at jeg klarer å få tak i dekaler til uka. God hjelp fra venner på forumet.

 

Og til Trygve, det med å stoppe opp ved problemer er vel min største utfordring som bygger. Jeg durer alt for ofte på med hodet først , det går sikkert bra. Kanskje et kurs i yoga hadde vært noe for meg wOOt

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prosjektet går videre. Små utfordringer gjør det bare mer spennende.

Så mens bremsevesken gjør sine ting har jeg laget bagasjestropper til reservehjulet. Liten sak, og det er vel litt for stort til 1/24 scala, men jeg synes de gjør seg.

(beklager biledkvaliteten)

IMG_5588 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

 

Dessuten har mine to prosjekter visse likheter (Miura til venstre)

 

 

IMG_5589 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_5591 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.