Arild Moland Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Som jeg nevnte over i flygruppebyggetråden nå nettopp. Jeg gir dere ut morradan til å hoste opp alternativer for avstemming. På onsdag rigger jeg avstemming, og så ser vi hva som skjer. Arild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 2, 2009 Share Posted March 2, 2009 Og skulle det bli Jaguar som blir temaet, så doneres disse to Jaguar bøkene til vinneren... Happy modelling, Ruben Man kan jo bygge en SEPECAT Jaguar i vinterkamo, saa slaar man to fluer i en smekk:D Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Det kan jo hende at det er et par av gutta som ikke er på nett de få dagene vi får til å bestemme oss da.Vi skal tross alt velge en modell vi nesten skal bruke et år på å bygge, så et par dager til før vi drar igang å stemmer har vi vel tid til. Aller helst ville jeg ha ventet på hva Leif får i posen, men det kan nok bli litt lenge å vente. Jeg syns også det kunne vært artig om alle bygde den samme bilen.Da får vi kanskje 8 like modeller å stille ut, og vi får også sett hvem som får det beste ut av settet.Med dette som utgangspunkt vil jeg foreslå Lamborghini Gallardo . Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Joda, du har et poeng der. Ut arbeidsuka da, siden det er dere Så rigger vi avstemming i helga. Arild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Joda, du har et poeng der. Ut arbeidsuka da, siden det er dere Så rigger vi avstemming i helga. Arild Høres bra ut. Håper vi kan diskutere om vi skal bygge samme bil alle sammen.Syns det hadde vært litt stilig jeg da. Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Samme forbilde og kanskje tom. samme sett er jo idealopplegget for et gruppebygg. Men i så fall vil jeg sterkt anbefale å velge noe som er kurant å få tak i, og som ikke krever modifikasjoner i hytt og gevær for å få til. Ellers starter man ut med masse optimistiske og ambisiøse prosjekter og ender opp med veldig få til slutt. Arild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Hei å hå, en avstemning bør vi få Selv tror jeg kanskje at jeg støtter VW eller Rod men bygging av en spesiell modell kunne vært artig det også. Men da bør det jo helst være et sett som er lett å få taki, så Revells førsteutgave av VW Sambabuss fra 58 og slike sett er jo ute av dansen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Tamiyas Mini Cooper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Jeg syns også det kunne vært artig om alle bygde den samme bilen.Da får vi kanskje 8 like modeller å stille ut, og vi får også sett hvem som får det beste ut av settet.Med dette som utgangspunkt vil jeg foreslå Lamborghini Gallardo . Per Erik -------------------------------------------------------------- Gallardo tenkte jeg på også,og kom fram til at det er Von Braun som sitter på agenturet Og ikke overraskende null respons på tlf/mail osv. Ringte derfor til Jaguar og der var det mer positive toner,venter på en ja/nei mail as we speak. Var også en tur hos kompis Gjermund på Yamaha Motor Norge for å lodde stemninga der.Viser seg at Japan har dratt på full brems men det er under vurdering med en liten premie derfra. Fikk ihvertfall bomma et par gratisbilletter til MC-messa nå til helgen Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Jaguar kan bli bra, mye forskjellig å velge i, dersom vi ikke går for en bestemt modell da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-Erik Kristiansen Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Hmmm...hvorfor er alle pro exotics? :'( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Er Ford eksotisk da? Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-Erik Kristiansen Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Er Ford eksotisk da? Jens Ikke direkte nei, tenkte mer på Lambo og dets like jeg da... Per-Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Lamborghini er kanskje ikke saa eksotisk I Dubai og Monaco... Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Kan tillegge at jeg har kontakt med Nissan,og hva som er sikkert er at de ikke kan stille en R-35 til disp en uke Ellers virket det som han var ganske positiv. Og,Nissan finnes det drøssevis med sett av Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 I dag stotter jeg visst alle forslag. Nissan synes jeg var et glimrende forslag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Jaguar kan bli bra, mye forskjellig å velge i, dersom vi ikke går for en bestemt modell da. Sier meg enig med Jaguar som tema men da valg fri modell, og det samme med Lamborghini Kan tillegge at jeg har kontakt med Nissan,og hva som er sikkert er at de ikke kan stille en R-35 til disp en uke Leif Nei det er jo alt formye å forlange, men en DAG derimot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 GT-R en time er nok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Nissan støttes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Opsahl Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Nissan.........Been there, done that. Terje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Nissan.........Been there, done that. Terje ----------------------------------------------------- Kan ikke huske noen Nissan Micra fra ditt byggebord Nå er ingenting klart,men jeg synes det er litt artig med premie som har tilknytning til modellene Ellers kan vi jo bare ta en avstemning,bygge de og ordne en pokal Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Ellers kan vi jo bare ta en avstemning,bygge de og ordne en pokal Leif For meg er det helt greit, jeg vil heller velge noe jeg vil bygge, enn ut ifra hvor man kan få en premie fra importør. Jeg tror det er bedre at folk stemmer på det de vil bygge også får heller premie komme etterpå. All ære til deg Leif for at du klarer å skaffe bra og artige premiere. Så det var ikke noe kritikk av premiene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Hvis Nissan, kan en også da bygge Datsun? Som i MPC Datsun pickup? Men greia med gruppebygg er vel at en skal begynne på et sett i den gruppebygginga og ikke ferdigstille en modell som nesten er ferdig fra før... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Vi gav vel ganske mye slakk i forhold til påbegynt eller ei i Porsche-gruppebygget, såvidt jeg husker. Det er vel bedre at folk får et påskudd til å gjøre noe ferdig, enn å invitere dem til å få enda mer på skammens hylle? Arild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Nissan og Datsun går vel for det samme.... Mener jeg da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts