Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt bil gruppebygg?


Sigve Hansen

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 3 måneder senere...

Heller Saab som er skrud sammen på GM samlebandet men igjen så blir det meste produsert i Malaysia :pinch: Tilogmed Chevrolet deler :'(

Keg trodde Chevrolet var "Made in Korea" :doh:

 

Jeg kjenner noen som kjører Daewoo, har prøvd å få dem til å stikke inn på forhandleren og handle sånn "upgrade" sett med nye Chevrolet emblem for å sette i grillen og på bakluka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Kara !!

 

Helt med dere her,men det er vel bedre å starte en ny tråd i LU 2010 seksjonen.

 

Og,jeg jobber litt med dette for å få klart med litt premier nå.

 

Leif

 

Kongebra Leif.

Da venter vi med spenning på hva du kan klare å hanke inn, så regner jeg med at vi bestemmer tema etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "Jaguar"?  Er kanskje ikke saa flust av relevane byggesett, men det er jo relativt eksklusivt merke da.  Vet og at Jaguar har en gavebutikk paa fabrikken, og med Jaguar paa kundelisten er det kanskje muligheter for aa finne tak i noen premier (om IPMS Norge maa spytte i kassa).

 

Ellers gir jo Mercedes gode muligheter med hensyn paa tilgjengelige byggesett deres deltakelse i loep (om de saa leverer kun motoren) paa bane samt diverse lastebiler.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "Jaguar"?  Er kanskje ikke saa flust av relevane byggesett, men det er jo relativt eksklusivt merke da.  Vet og at Jaguar har en gavebutikk paa fabrikken, og med Jaguar paa kundelisten er det kanskje muligheter for aa finne tak i noen premier (om IPMS Norge maa spytte i kassa).

 

Ellers gir jo Mercedes gode muligheter med hensyn paa tilgjengelige byggesett deres deltakelse i loep (om de saa leverer kun motoren) paa bane samt diverse lastebiler.

 

Jens

 

Jaguar støttes, og da skal jaggu unge Husberg bygge sin første bil, hvis dette blir temaet....

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i gruppebyggforslagstråden for fly, så kan vi rigge en avstemming når vi har fått inn noen kandidater. Vi kan kjøre denne varianten for bil også.

 

Hittil har jeg hørt Jaguar, Honda, BMW, Toyota og Mercedes. Før noen ramser opp alle bilmerkene de kan, så er det lurt å tenke gjennom om det er noe som egner seg for et gruppebygg. Og så spørs det jo om formannen vår klarer å fikse en fet premie som legger føringer, så vi kan vente med avstemminga til vi hører mer fra den kanten, kanskje?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart du da Arild :thumb:

 

Jobber med saken,men erfaringen sier at importører/forhandlere av sk premiumbiler har en tendens til å være litt kjipe med premier til små nerdegjenger.

Lysende unntak er Porsche,men det er klart de ligger over premium 8)

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes Ford fly også. Det ble bygget 99 stk Ford Trimotor i Dearborn fra 1925 til 1930. Ford hadde egen flyplass der dengang. I dag er dette Ford sin testbane i Dearborn. Ligger forøvrig rett over gata for "The Henry Ford" og Greenfield Village, Henry Ford sine museumsanlegg i Dearborn. Det finnes ett stykk Ford Trimotor på dette museet.

Flyhilsen fra Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt i gruppebyggforslagstråden for fly, så kan vi rigge en avstemming når vi har fått inn noen kandidater. Vi kan kjøre denne varianten for bil også.

 

Hittil har jeg hørt Jaguar, Honda, BMW, Toyota og Mercedes. Før noen ramser opp alle bilmerkene de kan, så er det lurt å tenke gjennom om det er noe som egner seg for et gruppebygg. Og så spørs det jo om formannen vår klarer å fikse en fet premie som legger føringer, så vi kan vente med avstemminga til vi hører mer fra den kanten, kanskje?

 

Arild :)

 

Og skulle det bli Jaguar som blir temaet, så doneres disse to Jaguar bøkene til vinneren...

 

Happy modelling,

Ruben

 

LU2009128.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget fra meg blir.....(Trommehvirvel)....Volkswagen!! Mange som ble overrasket nå? Kanskje ikke nei.... ::)

Men fra spøk til svigermor, det finnes massevis av VW-modeller tilgjengelig, både luft- og vannkjølt, og i mange skalaer. I tillegg kan man bygge utallige stilarter; original, callook, racing, hippie-stuk, kit cars, buggies, bobler, Golfer, transportere i alle varianter, bare fantasien setter grenser her. :)

OK, ikke like eksklusivt som Porsche, Jaguar eller Ferrari, men noe som betraktelig fler kan ha et personlig forhold til. Alle har hatt, har vokst opp i eller kjenner noen som har hatt en VW i en eller annen form. (Både Gaute og Andre har jo bygget modeller av VW'er de har eller har hatt...) :thumb:

Og så trenger ikke jeg å kjøpe inn sett spesielt for temaet. (Yeah right..... :shifty:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da begynner det å bli et bra utvalg av forslag. Jeg skal denne gang overlate valget til andre, jeg har uansett et forhold til de fleste bilmerker, enten som eier, via jobb eller emosjonelt. Noen elsker jeg, andre hater jeg. Uansett er jeg redd for at noe innkjøp ikke er nødvendig for deltagelse i denne gruppebyggingen.

 

Men er det noen som har litt fritid og byggelyst til salgs, RIIIMELIG?

 

Fra spøk til alvor, jeg skal prøve å delta i denne gruppebyggingen, uansett hva valget måtte bli.

 

Bilhilsen fra Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.