Gå til innhold
  • Bli medlem

AFRIKA SOM TEMA.


Anbefalte innlegg

Det hadde vært fint med en litt spesiell pokal/plakett til Afrika temaet. jeg tenkte kanskje noe som har Afrika i seg på en måte. Jeg har et par ideer. Så; hvis jeg får lov av arrangørene, så kan jeg lage en spesiell pokal/plakett til vinner av Afrika temaet neste år. (Slapp av gutter og jenter. Det blir noe smakfullt og "seriøst" Ikke noe tull.) Hvis mulig vil jeg ev. lage 1.2. og 3. premie. What say you wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres fint ut jeg Atle  :)

Jeg så et av programmene "gutta på tur" hvor Vegard Ulvang & Co både løp om kapp med noen Masai'er og drakk okseblod blandet med melk. Kanskje dette kunne gi noen idè'er  :shifty: som Dæhlie som brekker seg av blandingen, eller da Masai'en vant kappløpet  :shifty:

Ellers så har du jo Ullevålseter i sanddynene  :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ellers så har du jo Ullevålseter i sanddynene  :shifty:

 

Han møtte jeg faktis på 2-3 ganger på lørdag på Olavsgård.

Da kan det bygges en liten vignett med Ullevålseter henegnde ved "Hundreprosenten"i kjelleren på Olavsgård. Det har jo en tilknytning til Afrika, men dette innlegget skulle strengt tatt vært under den nyåpnede tråden om Afrika som tema. (See elsewhere in this forum), men da ville ikke andre sett sammenhengen med sitatet til Stian, hvis ikke jeg da hadde kopiert dette over, men nå har jeg kommet så langt at det gidder jeg ikke.

 

OK. Da blir det plakett prosjekt på meg.

Byggeprosjekt kommer ev. på respektive byggetråd.Og vi ønsker lykke til :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint med en litt spesiell pokal/plakett til Afrika temaet. jeg tenkte kanskje noe som har Afrika i seg på en måte. Jeg har et par ideer. Så; hvis jeg får lov av arrangørene, så kan jeg lage en spesiell pokal/plakett til vinner av Afrika temaet neste år. (Slapp av gutter og jenter. Det blir noe smakfullt og "seriøst" Ikke noe tull.) Hvis mulig vil jeg ev. lage 1.2. og 3. premie. What say you wOOt

 

Du er snill du Atle !!, Kanskje jeg må legge meg litt i selene for å ha en ørliten mulighet for en afrikansk

premie. Har alltid drømt om en nigeriansk kongepuddel i 1/7 og en halv.....

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. premie - tur til Soma-lia:)

 

Jens

 

Hehe det blir spenende hvem skal få denne turen  ;D

 

Nadir :)

 

Det blir ikke saa veldig langt - tror det var Jaerradioen som paa 90-tallet kunne melde om "harde kampar i Soma-lia"... Soma er et sted utenfor Sandnes i Rogaland:)

 

Jens

 

Takk for info Jens  :) trode du snakker om " Somalia "  ;D

 

MVH

 

Nadir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er et godt tiltak.  Skal man doemme etter responsen saa langt, saa er det kanskje paa sin plass aa premiere spesialklassen som enhver annen klasse - med 1., 2. og 3. plass.

 

Jens

Enig med deg. Vi deler ut 1.2 og 3, (ev Gull, SHO, HO, osv som jeg hadde foretrukket) men jeg er bare usikker pr. i dag om jeg finner på tre premier. Det må jo være litt forskjell på disse. Jeg jobber mot tre stk så får vi se. Jeg tenkte at hvis det butter litt på med tid ev. ideer, så kan vi gi en første, som er litt spesiell, og de vanlige klassepremiene som 2. og 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

I dag oppgaget jeg en fin side med kule dekaler. De har dekaler til MiG-21 bis og den nye trumpeter sin K-8. Veldig mange av valgene har Afrika som tema. De har nettop startet opp, men dekalene kommer i salg om ikke så lenge.

 

http://el-presidente-decals.com/

 

Jeg vet ikke hvor mye K-8 dekalene koster, men MiG-21 dekalene koster 12.95 euro. Jeg synes det er jækla bra pris med tanke på at en får 10 fly å velge mellom + så får man 18 sider med bilder og tekst. Jeg skal nok ha to av MiG-21 dekalene.  :cheers:

 

Skjekk ut profilene, det er mildt sagt noen sinnsyk kule skjemaer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D:cheers:

 

Jepps, megakult. Takk for tips. Og Hobbyland har K-8-settet fra Trumpeter. Dæven døtte. Juhu. Så gøy. Og med disse dekalene kan man jo bygge en hel masse annet kult, og ikke bare MiG-21 og K-8. Litt leit at det ikke er de gamle, firkantede Madagaskar-merkene, dog. Da kunne man ha laget noen helt avsindig kule MiG-15 eller 17 eller hva det var. Skulle gjerne sett at de kom i 1/48 også. Men den cubanske sigaren i grønt og svart må være den kuleste fiskesenga jeg har sett. Mon tro om den ble brukt i Angola. I så fall er jeg ikke i tvil om hva jeg skal bygge.

 

 

Sondre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.