Atle Eriksen Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Det hadde vært fint med en litt spesiell pokal/plakett til Afrika temaet. jeg tenkte kanskje noe som har Afrika i seg på en måte. Jeg har et par ideer. Så; hvis jeg får lov av arrangørene, så kan jeg lage en spesiell pokal/plakett til vinner av Afrika temaet neste år. (Slapp av gutter og jenter. Det blir noe smakfullt og "seriøst" Ikke noe tull.) Hvis mulig vil jeg ev. lage 1.2. og 3. premie. What say you Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Kan ikke si nei til det vel? Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadir Kazimi Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Høres bra ut Nadir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 What say you Driter paven i skogen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted March 4, 2008 Author Share Posted March 4, 2008 What say you Driter paven i skogen? Betyr det et ja. Jeg aner nemlig ikke hvor Paven driter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 What say you Driter paven i skogen? Betyr det et ja. Jeg aner nemlig ikke hvor Paven driter? Samme sted som den katolske bjørnen. Og det betyr ja. Lurer på om vi ikke må ha en pris for best utførte pris også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Syns det høres fint ut jeg Atle Jeg så et av programmene "gutta på tur" hvor Vegard Ulvang & Co både løp om kapp med noen Masai'er og drakk okseblod blandet med melk. Kanskje dette kunne gi noen idè'er som Dæhlie som brekker seg av blandingen, eller da Masai'en vant kappløpet Ellers så har du jo Ullevålseter i sanddynene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted March 4, 2008 Share Posted March 4, 2008 Ellers så har du jo Ullevålseter i sanddynene Han møtte jeg faktis på 2-3 ganger på lørdag på Olavsgård. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted March 5, 2008 Author Share Posted March 5, 2008 Ellers så har du jo Ullevålseter i sanddynene Han møtte jeg faktis på 2-3 ganger på lørdag på Olavsgård. Da kan det bygges en liten vignett med Ullevålseter henegnde ved "Hundreprosenten"i kjelleren på Olavsgård. Det har jo en tilknytning til Afrika, men dette innlegget skulle strengt tatt vært under den nyåpnede tråden om Afrika som tema. (See elsewhere in this forum), men da ville ikke andre sett sammenhengen med sitatet til Stian, hvis ikke jeg da hadde kopiert dette over, men nå har jeg kommet så langt at det gidder jeg ikke. OK. Da blir det plakett prosjekt på meg. Byggeprosjekt kommer ev. på respektive byggetråd.Og vi ønsker lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Emne flyttet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Synes dette er et godt tiltak. Skal man doemme etter responsen saa langt, saa er det kanskje paa sin plass aa premiere spesialklassen som enhver annen klasse - med 1., 2. og 3. plass. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Eller klassevinner + hederlig omtale osv. om det er det man bestemmer seg for... Hmm... lurer på hva jeg skal finne på selv, om noe. Det må vel nesten bli noe kjedelig og forutsigbart fra DAK, tenker jeg... Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Det hadde vært fint med en litt spesiell pokal/plakett til Afrika temaet. jeg tenkte kanskje noe som har Afrika i seg på en måte. Jeg har et par ideer. Så; hvis jeg får lov av arrangørene, så kan jeg lage en spesiell pokal/plakett til vinner av Afrika temaet neste år. (Slapp av gutter og jenter. Det blir noe smakfullt og "seriøst" Ikke noe tull.) Hvis mulig vil jeg ev. lage 1.2. og 3. premie. What say you Du er snill du Atle !!, Kanskje jeg må legge meg litt i selene for å ha en ørliten mulighet for en afrikansk premie. Har alltid drømt om en nigeriansk kongepuddel i 1/7 og en halv..... Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 1. premie - tur til Soma-lia:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadir Kazimi Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 1. premie - tur til Soma-lia:) Jens Hehe det blir spenende hvem skal få denne turen Nadir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 1. premie - tur til Soma-lia:) Jens Hehe det blir spenende hvem skal få denne turen Nadir Det blir ikke saa veldig langt - tror det var Jaerradioen som paa 90-tallet kunne melde om "harde kampar i Soma-lia"... Soma er et sted utenfor Sandnes i Rogaland:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadir Kazimi Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 1. premie - tur til Soma-lia:) Jens Hehe det blir spenende hvem skal få denne turen Nadir Det blir ikke saa veldig langt - tror det var Jaerradioen som paa 90-tallet kunne melde om "harde kampar i Soma-lia"... Soma er et sted utenfor Sandnes i Rogaland:) Jens Takk for info Jens trode du snakker om " Somalia " MVH Nadir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Somalia ligger omtrent her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted March 5, 2008 Author Share Posted March 5, 2008 Synes dette er et godt tiltak. Skal man doemme etter responsen saa langt, saa er det kanskje paa sin plass aa premiere spesialklassen som enhver annen klasse - med 1., 2. og 3. plass. Jens Enig med deg. Vi deler ut 1.2 og 3, (ev Gull, SHO, HO, osv som jeg hadde foretrukket) men jeg er bare usikker pr. i dag om jeg finner på tre premier. Det må jo være litt forskjell på disse. Jeg jobber mot tre stk så får vi se. Jeg tenkte at hvis det butter litt på med tid ev. ideer, så kan vi gi en første, som er litt spesiell, og de vanlige klassepremiene som 2. og 3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 De kanskje har noe til overs på diverse ambassader,og spurte noen han Ullevålseter om han hadde noe? Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Hva om trøstepremien kan til alle bak 3. plass er en liten kopp med sand fra Sahara? Eller første premien inneholder MYE sand fra Sahara. Kan jo også hive med noen pyramider. Så faktisk at det har kommet godterier som heter Farao mix på butikken nå...kan det være noe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Faller Posted March 5, 2008 Share Posted March 5, 2008 Farao-godteriet er bra Håvard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Vil en modell som stiller i denne temaklassen også kunne stille i ordinær klasse? Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 I dag oppgaget jeg en fin side med kule dekaler. De har dekaler til MiG-21 bis og den nye trumpeter sin K-8. Veldig mange av valgene har Afrika som tema. De har nettop startet opp, men dekalene kommer i salg om ikke så lenge. http://el-presidente-decals.com/ Jeg vet ikke hvor mye K-8 dekalene koster, men MiG-21 dekalene koster 12.95 euro. Jeg synes det er jækla bra pris med tanke på at en får 10 fly å velge mellom + så får man 18 sider med bilder og tekst. Jeg skal nok ha to av MiG-21 dekalene. Skjekk ut profilene, det er mildt sagt noen sinnsyk kule skjemaer der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Lea Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 ;D Jepps, megakult. Takk for tips. Og Hobbyland har K-8-settet fra Trumpeter. Dæven døtte. Juhu. Så gøy. Og med disse dekalene kan man jo bygge en hel masse annet kult, og ikke bare MiG-21 og K-8. Litt leit at det ikke er de gamle, firkantede Madagaskar-merkene, dog. Da kunne man ha laget noen helt avsindig kule MiG-15 eller 17 eller hva det var. Skulle gjerne sett at de kom i 1/48 også. Men den cubanske sigaren i grønt og svart må være den kuleste fiskesenga jeg har sett. Mon tro om den ble brukt i Angola. I så fall er jeg ikke i tvil om hva jeg skal bygge. Sondre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts