Gå til innhold
  • Bli medlem

1/48 DNL Ju 52/3m LN-DAE "Havørn"


Nils Mathisrud

Anbefalte innlegg

Det er over seks år siden jeg hadde denne modellen framme. Men etter å ha bygget et par småmøll så føler jeg litt for en større modell igjen.

 

Siden sist så har Telenor vært så elskverdig å legge ned serverne hvor de solgte web-plass sammen med nettabonnement. De tjente vel ikke nok på dette, så de har likegodt slettet alt, inklusive alle linkede bilder i denne tråden. Jeg har selvsagt mine kopier, men det er en større jobb å legge ut bildene på nytt og endre alle linker. Vi får se...

 

Jeg strandet sist med flottørene, eller rettere sagt flottørstagene. Disse hadde ikke riktig lenge, vinkel osv. slik at flottørene ville henge feil på modellen. Jeg kappet dem derfor av, for å lage nye. Men det er altså over seks år siden...

 

Dette utsettelsen har heldigvis hatt noe godt ved seg. I mellomtiden så har jeg fått nye opplysninger om flottørene, og resinklumpene viser seg å ha både feil lengde og feil detaljer på oversiden. Første skritt er derfor å fjerne detaljene, deretter å kappe dem på midten og fjerne et mellomstykke. Siden jeg skal sette modellen på vann så er det ikke så nøye om det blir helt korrekt på undersiden. Men helt gæli skal det ikke bli. Jeg tar én flottør av gangen, tenker jeg.

 

For å sette det litt i perspektiv til forrige modeller, størrelsemessig, så har jeg tatt med en av moth'ene på bildet.

 

Ju52_51_small.jpg

 

Det er mulig at jeg endrer forbilde og bygger LN-DAI "Hauken" i stedet. Eller kanskje ikke.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.