Jens Håkon Brandal Posted July 3, 2008 Author Share Posted July 3, 2008 Takk for kommentarer folkens, men den er ikke ferdig enda. Fortsatt muligheter til aa drite paa draget:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted July 5, 2008 Share Posted July 5, 2008 Jaaaakla smoooooooooooth. Foles ikke "reisebyraa" ut i det hele tatt. Fly paa pinne blir ofte finere enn paa bakken. F.eks saa synes jeg at F-15 og MiG-23 er de som blir finere i lufta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted July 16, 2008 Author Share Posted July 16, 2008 Bare for å bevise at det går an å bygge et nytt Tamiya sett på litt over et halvt år... Det ble mer sparkling og pussing enn jeg regnet med da jeg begynte, og det er kjedelig å bygge våpen. Her er resultatet - beklager at bildene ikke er helt 100, men jeg skal prøve å ta noen bedre bilder siden når gleden over å få den ferdig har gitt seg. Takk for alle forslag og kommentarer underveis, og ikke minst assistanse fra Vingtor Extremely Limited Run decals. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Strøkent. Jeg finner ingen ting å sette fingeren på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg, så jeg overlater det til de som kan dette flyet bedre enn meg. Men når jeg ser godt håndverk, det kan jeg si noe om.Du skulle vært Hoffbygger du (liker ikke å bruke denne smilyen, men her må den bare brukes)Bildene er ikke noe å skjemmes for akkurat, hadde det ikke vært for den messingstangen i buken på det siste bildet, kunne det fort blitt tatt, for å være et ordentlig fly. Veldig bra bygget. Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Hvidsten Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Dæggen, den blei flott Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Denne ble bra Jens Håkon.......virkelig pen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Torp Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 En standsmessig F-16 Jens Håkon. Den ble særdeles pen. Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Nydelig! Det er NESTEN så jeg får lyst til å sette tenna i en Tamiya-Viper... Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Enig med Per Erik om omtalen av siste bildet.Hadde det ikke vært for stangen,så kunne du lurt hvem som helst til og tro at det var en maskin i 1/1. Er gromt med modeller "in flight" . Nydelig modell . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Roger Hansvoll Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Vakkert. Jeg likte spesielt godt blåselampa, en lekkerbisk. JR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted July 16, 2008 Share Posted July 16, 2008 Kan bare slutte meg til lykkeønskningene, strøkent, uvanlig skjema og ellers helt topp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted July 16, 2008 Author Share Posted July 16, 2008 Takk for omtalen folkens. Jeg har lært mer om chilenske F-16 i løpet av denne prosessen - enkelte ting har jeg lært etter at det er for sent. Som at chilenerne har hjelmmontert sikte som styrer søkeren til Python IV missilene, og jeg brukte da selvsagt feil hode på flygeren. Til mitt forsvar kan jeg si at jeg trengte det hodet til et annet prosjekt... Luftutslippet på høyre side like bak cockpit er et dekal, for chilenske F-16C/D har ikke dette bakovervendte scoopet som amerikanske og mange andre F-16C/D har. Da jeg bestemte meg for å fjerne det "scoopet" jeg hadde limt på, så hadde jeg ikke lyst til å scratche slissene. Edit: Guy Wilson fra ARC modifiserte ene bildet i Photoshop, og da ble resultatet slik: Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted July 20, 2008 Share Posted July 20, 2008 har du tatt bilde av en ekte F-16 eller for sånn ser det ut. detta ser jo ut som en 1:1 F-16 som har blitt krympa jo Utmerket jobb Jens :thumb: Terje (Imponert) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Flott jobb i Photoshop. Til og med uklarhet i bakkant på grunn av jetstrømmen er med. Dette ville jeg ha latt meg lure til å tru var foto av ei ekte maskin i 1:1 dersom jeg ikke hadde visst bedre. Fenomenalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kommentere denne modellen, men du får alt til å virke så enkelt. Det siste bildet er det virkelig klasse over, og understreker bare hvilken modell du har bygget. Gleder meg til å studere denne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Hmm, som andre i denne tråden, så sliter jeg egentlig med å kommentere dine modeller. Alltid. Kunne muligens ha klart å utrykke meg bedre på Russisk, men da hadde du vel neppe forstått så mye. Perfeksjonisme er vel ditt mellomnavn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted July 22, 2008 Author Share Posted July 22, 2008 Om du oversetter Anton saa kan vi andre laere litt russisk:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn M. Gundersen Posted July 22, 2008 Share Posted July 22, 2008 Mej gåd thets' neeeece! ....som vanlig egentlig -Glenn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts