Jens Håkon Brandal Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Synes dette ser forbasket bra ut jeg.. Du har tre av universets vanskeligste farger paa samme modell - polert metall, hvit of dayglo. Det staar det respekt av. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 Jeg lener meg tilbake å nyter. Dette er virkelig pent! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 14, 2010 Author Share Posted January 14, 2010 Ikke mye igjen nå Ragnar. Får vi se den "live" om en drøy måneds tid? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Får vi se den "live" om en drøy måneds tid? Håper det. Time will show... Maskering, maskering, maskering. Og atter maskering. (Og litt lakkering innimellom.) Jeg hadde et spørsmål her tidligere om alle Luftforsvarets "Dakker" hadde sølvmalte vingeundersider slik som eksemplaret på Gardermoen. Fikk vel aldri noe svar, så jeg har antatt at dette er tilfellet. Laget sølvmaling ved å ha litt Xtracolor Medium Sea Grey i Alclad White Aluminium. Det funket faktisk bra! (Har prøvd meg på noe lignende tidligere og endte opp med en metallisk grå - denne gangen gikk det heldigvis bedre.) Neste er rorflatene - skal da bruke Alclad-trisket på nytt, med litt variasjon slik at jeg får litt kontrast til den andre miksen. Det er iallefall planen! Slik ser dama ut per i dag: Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted January 22, 2010 Share Posted January 22, 2010 Jeg er glad for at du "vant" når det gjelder å bygge denne kjerra. Som vanlig leverer du varene Ragnar !! Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Status per idag: Har fått lakkert rorflater med "sølvmix", deicing boots (avisningsstøvler??) på forkant av vinger og haleflater, samt blå trim på motorcowlinger. Den blå fargen er nok for lys i forhold til originalen. I virkeligheten ikke fullt så ille som på bildet, men uansett for lys. Men det får stå sin prøve... Er nå ferdig med hovedlakkering, men noe tuch-up gjenstår. Det største problemet er skader i aluminiumsfolien. Har prøvd å flekkmale med Humrol 11, men det var ikke spesielt vellykket... :'( Under ses mine hjemmesnekrede dekaler, trykket på klar dekalfilm på laserskriver på jobb. Har som vanlig problemer med at pigmentet ikke fester ordentlig på filmen, så jeg må nok reparere med sort maling her og der. Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 For lys blaafarge eller ei - det staar respekt av en saa bra modell med en slik fargekombinasjon. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Har fått på dekaler. På venstre side går dekalene over dørhengslene. Det ble ikke spesielt pent :'(. Nærbildet viser også uregelmessigheter i aluminiumsfolien. Denne foliefinishen har vært et mareritt. Dette prosjektet skulle egentlig være en kjapp og grei omlakkering av en gammel modell, men jeg tror nok jeg kunne fått et raskere og bedre resultat ved å starte med en nytt sett og bruke Alclad. Får trøste meg med at modellen skal stå i en monter på Gardermoen og ser OK ut fra 1m avstand. Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Makrolinse gir veldig avslørende bilder, så jeg går ut i fra at dettte ser bedre ut i virkeligheten enn på bildet. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 Ja makrolinse er skumle greier det. Men herremann for et flott bygg - bare tanken på folie, hvitt og day-glo er mer enn skrekkinnjagende nok til at jeg hadde rygget laaaangt unna! SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Eriksen Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 For en flott modell Ragnar!! Og fine dekaler!! Sender deg en PM (om jeg for det til..) Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Da var vi omsider i mål! Skal på vinterferie neste uke, så jeg hadde tidsfrist til i dag med å bli ferdig. Har vært en tur i Tønsberg og levert modellen til Roar Stensrud - han tar den med til Skala - jeg kommer først på søndagen. Modellen skal stå på standen til Luftforsvaret SIG. Deretter overlater jeg den til Nils Mathisrud, som får besørge plassering i monteren på Flysamlingen. Under et bildet av den ferdig modellen. Det ble en del suboptimale løsninger på slutten pga tidspress. Men hovedproblemet er en del bygningstekniske skavanker som stammer fra da modellen ble bygget for over 15 år siden, samt skader i folien. På bildet ses tydelig skader ved rundellene på vingene. De oppstod da jeg skulle fjerne den opprinnelige merkingen - som var limt fast med noe gjenstridig kliss. Har temmelig blandede følelser for modellen - masse arbeid og et temmelig variabelt resultat. Men nå er jeg i alle fall ferdig. Neste modell - DEN skal i hvertfall bli perfekt ... . Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 20, 2010 Author Share Posted February 20, 2010 Jeg skal sørge for at den får sin plass i monteret, når jeg før eller siden kommer meg til Gardermoen. Neste modell - DEN skal i hvertfall bli perfekt ... Min også. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Sjøl om du ikke er hundre prosent fornøyd med modellen, så er jeg er sikker på at denne modellen på ingen måte kommer til å skjemme ut modellsamlinga på Gardermoen når den kommer dit. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 20, 2010 Share Posted February 20, 2010 Upwards and onwards! Denne kommer til aa skinne som en juvel i en samling med stort sett kamuflerte fly. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Eriksen Posted February 21, 2010 Share Posted February 21, 2010 Hei Ragnar! Er det mulig aa tigge seg til en template av de decalene dine? Saa jeg kan printe de ut selv? Helsing Espen Eriksen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Hei Ragnar! Er det mulig aa tigge seg til en template av de decalene dine? Saa jeg kan printe de ut selv? Helsing Espen Eriksen Ja, det burde la seg gjøre. Men jeg har vel kommet til at dekalene ikke er 100% korrekt. Bokstavene "BW-M" er bla litt for store. Men hvis du kan leve med det kan jeg maile deg "artworken". Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts