Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Decalene er dyppet i FUTURE før de ble satt på modellen Modellen er ikke fått klarlakk. Kun Allclad og decaler dyppet i golvpolish Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Jeg har pleid å lime med trelim. Det gir ikke "frosting" på glasset. Aberet er at det tar litt tid før det tørker. Jeg har også brukt trelim av og til. Ulempen med dette er at det løses opp i vann, ... hvis man skal vaske eller skylle modellen for støv etterhvert. Jeg sleit litt med dekalfilm som syntes da jeg la dekaler på Hustler'n min. Jeg brukte ikke klarlakk - hverken under eller over dekalene den gangen. Men nå har du kanskje lært? Man skal alltid ha blank lakk under dekaler. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Men når jeg først har deg her Nils. Mht til serienummer så trenger jeg å legge på nummer 41313. Men det er jo ikke nok tre tall på decalarket ditt. Eller ? Olvis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Men når jeg først har deg her Nils. Mht til serienummer så trenger jeg å legge på nummer 41313. Men det er jo ikke nok tre tall på decalarket ditt. Det er 10 3-tall, henholdsvis 4, 4 og 2 av hver sjablongtype. Det skulle vel holde? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Det er masse tretall (4) av den fonten med brutt linje men bare to av de andre. Med mindre jeg er stokk blind da. Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 1, 2007 Author Share Posted October 1, 2007 Men 54-1313 / SI-O skal ha brutt linje i serienummeret (i følge et bilde jeg har). Dette var regelen, heltrukken linje var unntaket. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Okadaudå problemet løst Olvolayen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Veldig fin modell Kyrre Som var på hobbyland i dag men der var det faen ikke noen K-sabre. Har de den i Bergen? Skal dit neste uke. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 De har den på Smallsize i Trondheim i alle fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 De har den på Smallsize i Trondheim i alle fall. Tipper de ikke er utsolgt i Bergen. De trenger vel litt mindre loftsisolasjon der Jeg blir jo her i Oslo noen dager så jeg får sjekke med Lars om han har stuet unna noen. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Hobbyland Bergen har en hel haug av de Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Hobbyland Bergen har en hel haug av de Olve Oh good. Da får jeg heldigvis handlet noe neste uke også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Gi en pling på 920 33 502 når du er der, så kommer jeg en tur innom Jobber rett rundt hjørnet Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Gi en pling på 920 33 502 når du er der, så kommer jeg en tur innom Jobber rett rundt hjørnet Olve God plan. Jeg taster inn nummeret ditt på den bærbare telefonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Erik Hagen Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Hei, Det var fortsatt igjen noen F-86K i Bergen etter at jeg forsynte meg der forrige uke. Eders Knut Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 JøZZ. The curse of Olve is broken. Første ferdige modell på forumet. Ser veldig pen ut au. Trgr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 4, 2007 Author Share Posted October 4, 2007 Ferdig ?? Ikke helt ferdig ennå etter det jeg kan se. Men det er ikke mye igjen da .... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Derer er bare teite Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Nå er det på tide å søle lim... Ond russer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 :) Litt forskjellige typer nesehjulfelger og på K-Saberen. Også litt forskjellig rescue-merke plassering på maskinene ved bakkant av bakre kanon. Begge deler vises på dette bildet. Et bilde til, den maskinen som står lengst vekk har den tredje typen neshjulsfelg som har huller som en kan se rett gjennom. mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 Merk nummeret som står på nesen, "43 A/C", F-86K nr. 43 levert til Luftforsvaret. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts