Gå til innhold
  • Bli medlem

[Tildelt] North American F-86K Sabre --- Olve Dybvig


Anbefalte innlegg

Passformen er grei nok

Lett å komme litt skjevt ut når skrogdelene skal sammen, så en del tørrprøving anbefales. Ryggen ble en smule flat i mitt tilfelle

Går rimelig kjapt å sette sammens egentlig

Cockpit etsedelene kan settes på plass etter at skroget er ferdig malt (hvis man synes det er en fordel da)

 

Husk å legge litt vekt i nesen. Ellers må man finne på noe lurt etterpå (slik som jeg må)

 

Vacum cockpit glass er noe dritt. Passer dårlig med mindre man er en jævel til å klippe/skjære driten til

Hva limer man egentlig vacum glass med ?

 

Skal modellen ha dropptanker og raketter eller ikke?

 

Olvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin modell Olve!

 

Jeg bruker litt ymse får å lime vakuum-canopies. Superlim er det som sitter best - men faren er at man kan få permanent dugg på glasset om man ikke er forsiktig. Hvis passformen er god kan det funke med Micrascale Kristal Kleer (hvordan kom de på den skrivemåten??) - ulempen er at limskjøten tåler lite.

 

Synes det er rart at Nils bruker vanlig plastlim - min erfaring er de fleste vakuum-hetter er laget av en plast som ikke lar seg lime med slik lim. Men jeg har kanskje for liten erfaring? ;)

 

- Ragnar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut Olve! Du hadde brukt Alclad var det så? Har du brukt klarlakk over den igjen? Hvordan gikk det i såfall med dekaler på sølvfinishen? Jeg sleit litt med dekalfilm som syntes da jeg la dekaler på Hustler'n min. Jeg brukte ikke klarlakk  - hverken under eller over dekalene den gangen.

 

Mvh

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.