Gå til innhold
  • Bli medlem

ÅRETS MODELLBYGGER, IPMS ØSTLANDET 2007


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Noe av tanken bak dette var jo å stimulere til økt byggeinnsats.

 

Mitt forslag er enkelt...

 

Alle som har med modeller på møtene får 1 poeng for hver ferdigstilte modell (dette stimulerer til økt byggeinnsats samt at man har litt igjen for og ta med modeller på møtene)

 

Den beste modellen på hvert møte får 3 poeng, nummer 2 får 2 poeng og nummer 3, får 1 poeng.

 

Konkurransen teller ikke!!!!

 

Så enkelt kan det gjøres. 8)

 

Terje

 

( og hvis Andrè ønsker at vi skal kåre "årets grise-gutt", så kan han få vandrepokalen til odel og eie, da blir det ikke noen sure miner)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag er enkelt...

 

Alle som har med modeller på møtene får 1 poeng for hver ferdigstilte modell (dette stimulerer til økt byggeinnsats samt at man har litt igjen for og ta med modeller på møtene)

 

Den beste modellen på hvert møte får 3 poeng, nummer 2 får 2 poeng og nummer 3, får 1 poeng.

 

Konkurransen teller ikke!!!!

 

Så enkelt kan det gjøres.

 

Terje

 

Høres bra ut Terje, helt enig med deg. Det enkleste er det beste...  :thumb:

 

Kanskje det blir lettere for Roar også som slet en hel del med poengregningen på møtet....  ;D:shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke har klart å få med meg hva det innviklede forslaget gikk ut på, men Terjes enkle forslag høres vel greit ut?

 

Terjes forslag er faktisk en blåkopi av det "innviklede" forslaget, bare ordelagt en smule annerledes.  :pinch:http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=4118.msg56683#msg56683

 

Nils  :)

 

Jeg har forstått det slik at det er mitt forslag som blir sett på som innviklet. Og Terjes forslag er ikke en blåkopi av mitt forslag, men av ditt, som du har forklart veldig enkelt og greit lenger opp. :)

Mulig jeg tar feil, men i fortsettelsen av dette innlegget tar jeg utgangspunkt i at det er mitt forslag som blir sett på som "innviklet".

Det "inviklede" ::) forslaget går ut på følgende:

 

Vi gir poeng til modellene som vi gjorde på forrige møte, men prinsippet om hvilken modellbygger som vinner månedsomgangen blir slik:

-Alle får et poeng for hver modell de har med.

 

-Den modellbyggeren som får flest poeng for sine modeller sammenlagt, får med seg 3 poeng videre i tillegg til et poeng for hver modell han har med.

 

-Den modellbyggeren som får nest mest poeng sammenlagt får med seg 2 poeng videre i tillegg til et poeng for hver modell han har med.

 

-Den modellbyggeren som får tredje mest poeng sammenlagt får med seg 1 poeng videre i tillegg til et poeng for hver modell han har med.

 

På den måten kårer vi månedens modellbygger som et skritt på veien mot "Årets Modellbygger". I stedet for at vi, som på møtet, kårer månedens modell som et skritt på veien mot "Årets Modellbygger".

 

Jeg kan ikke si at jeg helt forstår hva som er så innviklet med dette. Det er akkurat like lite innviklet å la de modellene som får flest poeng avgjøre plasseringene som å la den modellbyggeren som får flest poeng sammenlagt for sine modeller avgjøre plasseringene.

 

Håper jeg har forklart det enklere nå.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg helt forstår hva som er så innviklet med dette. Det er akkurat like lite innviklet å la de modellene som får flest poeng avgjøre plasseringene som å la den modellbyggeren som får flest poeng sammenlagt for sine modeller avgjøre plasseringene.

 

Håper jeg har forklart det enklere nå.

 

Det er sikkert bare jeg som er treg og dum.  ::)

 

Tar med noen modeller og håper på masse poeng, jeg...  ;D ;D

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si at jeg helt forstår hva som er så innviklet med dette. Det er akkurat like lite innviklet å la de modellene som får flest poeng avgjøre plasseringene som å la den modellbyggeren som får flest poeng sammenlagt for sine modeller avgjøre plasseringene.

 

Håper jeg har forklart det enklere nå.

 

Det er sikkert bare jeg som er treg og dum.  ::)

 

Tar med noen modeller og håper på masse poeng, jeg...  ;D ;D

 

Jeg er kjempe fornøyd med at IPMS Norge gir meg en start på 500 Poeng...

Hihihihi.......

 

 

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert bare jeg som er treg og dum.  ::)

 

Kan jeg vanskelig tenke meg. Kan hende jeg kunne ordlagt meg bedre. Men du skjønte det nå?? Og hva mener du?

 

Tar med noen modeller og håper på masse poeng, jeg...  ;D ;D

 

Gjør det! Skulle ikke forundre meg om du drar avgårde med noen poeng også.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir innviklet når man bruker 4 ganger mer tekst enn hva jeg gjorde for å forklare konseptet.

 

På den annen side så er ikke ditt konsept det samme som Roar sitt.  :shifty:

 

Roars forslag (som jeg støtter fullt ut), er at den som for flest poeng totalt får med seg 3 poeng, den med nest størst totalsum for 2 osv. Det kan dermed meget godt hende at det ikke er den som har månedens modell er den som stikker av med de 3 poengene, men det er jo greit. Det er Årets modellbygger vi skal kåre, og da er det jo ikke urimelig at dette faktisk blir den som har generert flest stemmer på sine modeller gjennom året.  :thumb:

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst det skulle bli så mye mas av å komme med et konstruktivt forslag om å få litt mer aktivitet på møtene så skulle jeg holdt kjeft.  :(

 

Nils, vi diskuterer frem og tilbake og tenker høyt omkring en konkurranseform som er helt ny for de fleste av oss. Om du syns det er "mas", så er jo det dumt, men neppe nok til å ta sånn på vei. Jeg foretrakk i utgangspunktet forslaget ditt, inntil Roar lanserte sin alternative regnemåte, som jeg liker bedre. Men "mas"?  ???

 

Uansett, det skal nok bli en ordning på det. La oss nå bare ikke henfalle til surmuling bare fordi det kommer innspill som går litt på kryss og tvers. Jeg syns i alle fall det er fint at folk engasjerer seg i tiltaket. Om nå bare folk er like flinke til å ferdigstille modeller som de er til å prate, så blir dette en bra konkurranse utover året  ;D

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg visst det skulle bli så mye mas av å komme med et konstruktivt forslag om å få litt mer aktivitet på møtene så skulle jeg holdt kjeft.  :(

 

Men nå vet jeg iallefall ....

 

Nils

 

Hadde ikke du kommet med dette forslaget i utgangspunktet, så hadde det jo ikke skjedd så mye nytt på møtene. Så jeg er glad for at du gjorde det. Det må imidlertid være lov å lansere forslag til endringer ("forbedringer" er det åpenbart at noen synes det er også) som skiller seg litt fra ditt forslag uten at du trenger å betegne det som mas. Synes du virkelig det er så enorm forskjell på å la en modell sine poeng eller flere modellers totale poengsum være det avgjørende her? For det er jo det som er hele forskjellen. Og det er det vi diskuterer og som jeg ønsker å innhente synspunkter på.

 

Det blir innviklet når man bruker 4 ganger mer tekst enn hva jeg gjorde for å forklare konseptet.

Vi er modellbyggere ikke politikere!!! wOOt

 

Og takke faen for det, for da hadde vi i alle fall ikke fått bygget noe! ;)

 

Okei. Nytt forsøk:

 

3 poeng til den modellbygger som får flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

2 poeng til den modellbygger som får nest flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

1 poeng til den modellbygger som får tredje flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

1 poeng til hver deltaker for hver modell han/hun har med

 

Ved poenglikhet deler man plassen.

 

Bare en halv gang så mye tekst nå. :shifty:

 

Alle.

MERK: Dette er et forslag. Mas eller innviklet eller hva som helst så er det dette vi debatterer nå. Og nå tror jeg ikke jeg greier å si det så veldig mye enklere. Hvis noen synes det virker vanskelig å beregne poeng på denne måten, så kan jeg love dere at jeg ikke skal ha det minste problem med det. Ei heller hvis vi lander på Nils sin variant. Selve avstemningsmetoden/bedømmingen forblir den samme som vi hadde på møtet.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det blir mitt eller ditt forslag til å beregne poeng etter gir jeg egentlig benn i. Kan dere ikke bare bestemme hvordan det blir? Jeg kan godt trekke mitt forslag så blir det enklere.

 

I motsatt fall kan jeg foreslå at vi også gir et poeng til alle som kjøper pølser. Disse bidrar med kroner i klubbkassa, som igjen er en betingelse for at vi kan leie lokaler på motormuseet. Skal ikke disse få igjen noe for sin innsats da?

 

Nils  wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.