Gå til innhold
  • Bli medlem

ÅRETS MODELLBYGGER, IPMS ØSTLANDET 2007


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Ære og berømmelse,tiden og selve livet.

 

En hyggelig mann boende i Follo står opp før 0530 hver dag,reiser inn til Oslo og jobber til ca 1400. Rett i bilen til neste jobb.1430 til 1700 hver dag.Utenom torsdager,da er det til 1800. Og Lørdag av og til.

Rett i bilen,2 mil til byggelokalet.Litt bygging,litt snakking og mye moro.Så 4 mil hjem.Hjem til Mor og to tenåringer,hus og hage.Stor plen og lang hekk.

Blir noen turer til Fjellhamar også,svigers er ikke i form og hun har stooor hage.

 

Mannen er også kasserer og allment engasjert i en stadig voksende forening (393 medl)

Årets modellbygger var veldig fristende for mannen.Ikke for at han hadde vinnermodeller,men for å delta  i Lokalavdelingens aktiviteter.

Regler:Blir det gitt 1 poeng pr modell er mannen ute av sammenhengen allerede nå.

Å få ferdig EN modell i måneden er akkurat på grensen.

Mannen vurderer nå å gjøre noe annet.

F eks bygge modeller bare for moro skyld :shifty:

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

___________________________________________________________________________

3 poeng til den modellbygger som får flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

2 poeng til den modellbygger som får nest flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

1 poeng til den modellbygger som får tredje flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

1 poeng til hver deltaker for hver modell han/hun har med

 

Ved poenglikhet deler man plassen.

_______________________________________________________________________________

 

 

Helt gull Roar, så enkelt bør vi ha det :thumb:

 

Terje

 

Ps. Leif...ikke alle har ferdig en modell til hvert møte, men til neste møte kan man plutselig ha 3 ferdige modeller, og da får man uttelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå i alle fall en hyggelig mann fra Follo (det finnes muligens flere ;))

 

Fortvil ikke, Leif. Husk at bedømmingen på forrige møte potensielt kunne omfatte en modellbyggers produksjon frem til medio juni. Det er halve året, det. Vi som stakk av med flere enn et poeng (poengsummene får henge litt til vi er ferdig diskutert), vil ikke nødvendigvis ha med like mange modeller, hvis noen i det hele tatt, de neste månedene.

 

Det er klart resultatene i en slik konkurranse vil være noe avhengig av hvor mye tid den enkelte modellbygger har til å bygge modeller. Men sånn er livet bare. Vi bygger alle modeller for moro skyld, noen bygger mer ann andre og noen bygger mindre enn andre. Og hvem som bygger mest til enhver tid, vil sikkert forandre seg.

Jeg håper du fortsetter å delta de gangene du har en ferdig modell. Men det er nå engang opp til deg. Selv har jeg ikke spesiellt stor tro på at det blir jeg som stikker av med seieren, men jeg synes likevel det er artig å være med i konkurransen og se hvor mange poeng jeg greier å dra med meg til slutt. Slik velger jeg å se på det.

 

I tillegg er jo dette en fin aktivitet for at det skal skje noe på møtene nå som vi ikke lenger har byggefasilitetene på Haugenstua å falle tilbake på.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Okei. Nytt forsøk:

 

3 poeng til den modellbygger som får flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

2 poeng til den modellbygger som får nest flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

1 poeng til den modellbygger som får tredje flest poeng for sine modeller i bedømmingen.

1 poeng til hver deltaker for hver modell han/hun har med

 

 

For det første, jeg regner med at vi alle bygger modeller fordi det er gøy, ikke for å sanke premier. I allefall gjør jeg det.  :)

 

Men siden jeg kan risikere å telle poeng på neste møte så hadde det vært greit å vite hvordan det skal telles. Roars forslag er sikkert flott, men jeg klarer fortsatt å tolke det på flere måter. Vil det ene poenget som hver modellbygger får inngå i de 3/2/1 poengene som vinnerne får eller kommer de i tillegg. Jeg tolker det som at poengene kommer i tillegg. Det blir litt dumt hvis andre som teller andre ganger tolker det annerledes.

 

Men hva gjør vi med pølsepoengene ...?  wOOt

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ett poeng for oppmøte og to poeng for pølsene på forrige møte :thumb:;D.

 

Tror han hyggelige med det store bagagerummet wOOt;D,og den fine bilen fikk det samme :thumb:.

 

Tøys til side.Jeg synes Nils og Roar har nærmet seg hverandre nå,og blir enige om hvordan

det skal telles.Det blir uansett likt for alle :thumb:.

 

 

Vidar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tolket det på samme måte som Leif, og en bedre ordlyd kan da være slik:

 

3 poeng til den modellbygger som får flest stemmepoeng for sine modeller i bedømmingen.

2 poeng til den modellbygger som får nest flest stemmepoeng for sine modeller i bedømmingen.

1 poeng til den modellbygger som får tredje flest stemmepoeng for sine modeller i bedømmingen.

1 poeng til hver deltaker for hver modell han/hun har med

 

Bare så det er klart at det er poengene gitt av publikum som danner grunnlaget for rangeringen.

 

Hvilket naturligvis kan bety at en som har med 10 modeller, men som ikke får en eneste stemme, får flere poeng enn han som har med den ene modellen som får alle stemmene.

 

Men inntil det viser seg at folk bare hiver i hop 10 søplemodeller til hvert møte bare for å sanke stemmer, så tipper jeg at dette går seg veldig fint til gjennom året.

 

Arild ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å gjøre så mye ut av en liten gøy ting.

Jeg ser for meg at den som vinner dette, bare får heder og ære.

 

Uansett hvordan det blir, så kommer jeg til å komme med det jeg kom med sist jeg var ferdig.

 

Og jeg tar jo med meg oppmøte poengene, når jeg har med noe, alt dette er jo bare for gøy og avslapping.

Det er jo det en hobby er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 poeng til hver deltaker for hver modell han/hun har med

 

Hvilket naturligvis kan bety at en som har med 10 modeller, men som ikke får en eneste stemme, får flere poeng enn han som har med den ene modellen som får alle stemmene.

 

Men inntil det viser seg at folk bare hiver i hop 10 søplemodeller til hvert møte bare for å sanke stemmer, så tipper jeg at dette går seg veldig fint til gjennom året.

 

 

Jeg tolket også at 1/2/3-plass-stemmene kommer i tillegg til deltakerstemmer. Så da er vi iallefall enig der.  :thumb:

 

Men videre er jeg usikker på hvordan deltakerstemmene skal telles. Slik jeg har forstått det mener Roar at hver modellbygger får ett poeng for å ha med modeller, uansett hvor mange. Mens det Arild skisserer er at man får et poeng for hver modell.

 

Er dokk framleis forvirra, følgj med i neste episode av "årets modellbyggjar" !!

 

Nils  wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva Roar skriver:

 

1 poeng til hver deltaker for hver modell han/hun har med

 

Jeg syns det er ganske vanskelig å lese dette annerledes enn at det er 1 poeng ganger antall modeller vedkommende har med. 10 modeller = 10 poeng. (Et poeng for hver modell.)

 

Arild

 

Jeg er evig taknemmlig for at IPMS gir meg en start med 500 poeng  :thumb:wOOt

 

Hihihihi.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva Roar skriver:

 

1 poeng til hver deltaker for hver modell han/hun har med

 

Jeg syns det er ganske vanskelig å lese dette annerledes enn at det er 1 poeng ganger antall modeller vedkommende har med. 10 modeller = 10 poeng. (Et poeng for hver modell.)

 

 

Jo, det står i og for seg klart nok der. Men da jeg pratet med Roar på møtet så sa han noe annet. Og hvis vi ser på poenglista fra forrige møte så viser den en poengfordeling ut fra det han sa, ikke ut fra det han skriver.

 

Klinkende klart ..?

 

Nils

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært lettere å bare skrevet opp poengsummen og summert  i slutten av året, mer spenning og mindre byråkrati.. ::)

 

To rader en for deltagelse og en for bedømming knyttet opp mot et navn. Da dette ikke primært er en modellkonkurranse men for å få opp antall modeller på møte ville jeg premiert hver modell med 5 poeng og plasseringen lavere. Plasserigen vil uansett være av lavere kvalitet gitt bedømmingsformen og variere med antall modeller og møtene. Slik markeres og avstanden til LU osv slik at ingen kommer på den tanken at dette er noe annet en en "uformell lek". Hvis noen skulle komme på tanken om å "jukse" ved å bygge dårlige modeller får vi heller ta det med ett smil og gi vedkommende en klapp på skulderen.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klinkende klart ..?

 

Jeg forholder meg bare til det Roar har skrevet i denne tråden, all den tid at jeg ikke var på møtet. Hvis han sa noe annet der, så skjønner jeg at du er forvirra, men om du glemmer det han sa der, men forholder deg til det han også skriver i denne tråden, nemlig at beregningsmåten ikke er hugget i stein ennå fordi det er en stund til neste møte og emnet fremdeles er åpent for diskusjon, så går det sikkert lettere.

 

Kjenner jeg Roar rett, så har han sikkert tatt vare på tallene fra sist møte også, i tilfelle det blir tale om å regne annerledes  ;)

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.