Gå til innhold
  • Bli medlem

ÅRETS MODELLBYGGER, IPMS ØSTLANDET 2007


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hadde ikke du funnet fram til en ny taktikk da, Leif? Begynne å bygge i stedet for å kjøpe? ;D

Men det er jo ikke så rart at ting tar tid når du hiver bilene dine i bremsevæske hele tida. Du trenger vel eeeegentlig ikke å lakke i det hele tatt for å få poeng :shifty:

Og 1/48-figurer? Fysj, sånt tar tid. Lag heller noen fyrstikkmenn og kall det for Knerten i 1/16. Skulle ikke være umulig å snike til seg et par hundre poeng på desembermøtet da. Tror jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg dro med fyrstikkfigurer til SC, dog. Dynamitt-Torgeir kan kanskje være litt pernisiøs når det gjelder sånne ting ;D

 

 

Sondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man vinne er det lov å "glemme" sine egne prinsipper ::)

 

Neida,det var en kort,veldig kort diskusjon om det kanskje dukka opp noen med "rævvamodeller" for å sanke poeng.

Det har ikke skjedd,og tyder på en viss stolthet blant våre medlemmer :praise:

 

Det hele blir veldig bra med tanke på LU,i 2007 hadde jeg nøyaktig 0 modeller utstilt.

2008,ja jeg har 5 ferdige nå,og med tanke på at jeg får ferdig 3-4 Porscher til gruppebygginga ser det lovende ut ::)

Ikke umulig med 2 motorsykler til heller.

 

Må jeg bestille eget bord :P

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Hovedsaken er at folk får bygget noe. Og jeg velger å tro at denne kåringen vår har ansporet til øket byggevirksomhet. At Arild bygger mange modeller som samtidig er bra, er jo kjempeflott og gjør ham fortjent til tittelen. Uansett må vi jo ha en evaluering av konkurransen. Gjerne på desembermøtet hvis vi får tid. Så kan vi se om det er ting vi bør gjøre anderledes. Jeg føler imidlertid at det funker ganske bra som det gjør.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Tormod foreslo på siste møte at jeg burde stille med handikap i neste års konkurranse  ::)

 

Men frykt ikke, etterhvert som lageret av gamle hyllevarmere svinner hen, så blir det kanskje en mer normal byggerate for meg også. 2007 har vært spesielt, med en nær tredobling av produksjonen fra året før. Det kan neppe vare?

 

Ellers vil jeg jo mene at jeg kanskje har vist at det går an å få ferdig en del modeller i løpet av et år. Det burde jo kunne gi noen et spark bak, om de føler de trenger det.  ;D

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første året med "Årets Modellbygger"-konkurransen unnagjort. Og jeg må nok en gang få gratulere Arild med en vel fortjent seier! :thumb: :thumb: Arild har til fulle vist at det går an å bygge både raskt og bra. Gavekort på kr. 1000,- på Smallsize/Hobbyland vanket det i premie. Og jeg er sikker på at Arild får brukt det fornuftig.

 

Takk også til Lars og Smallsize / Hobbyland som sponset oss med halve premien! Suverent! dette bør øke motivasjonen ytterligere til neste år. :thumb:

 

Endelig resultatliste blir lagt ut på IPMS sin hjemmeside snart.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye, dere! :)

 

Overraskelsen før møtet over å sikre topplasseringen var vel ikke den aller største, men premien var en svært hyggelig overraskelse!  :o Tusen takk til både klubb og til Hobbyland for den!!!  :cheers:

 

Det er faktisk veldig lite sannsynlig at det blir byggesett ut av dette. Jeg prøver å begrense stæsjet mitt mest mulig, og tenker kanskje å synke disse pengene ned i noe jeg trolig vil få mer bruk for, og jeg sysler med tanken på å investere i en Infinity. Må vel spytte litt i votten selv også da, men jeg har hørt rykter om at dette er en bra airbrush?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,

 

da har jeg vært hos Lars og hentet hjem en Infinity! Det blir moro å prøve den, men jeg må vente til jul. Gavekortet hjalp jo veldig på investeringen, men helt i mål rakk det ikke så da er det man tyr til julegavebudsjettet fra svigermor. Så nå har kona pakket den inn, og jeg har i hvert fall én grunn til å glede meg til julaften  :D

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,

 

da har jeg vært hos Lars og hentet hjem en Infinity! Det blir moro å prøve den, men jeg må vente til jul. Gavekortet hjalp jo veldig på investeringen, men helt i mål rakk det ikke så da er det man tyr til julegavebudsjettet fra svigermor. Så nå har kona pakket den inn, og jeg har i hvert fall én grunn til å glede meg til julaften  :D

 

Arild

 

Det må vel være den beste jule gaven du noen gang har fått av "svigermor" ;D ;D

 

 

Niclas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.