Ruben Husberg Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Siden det idag er 4 uker til Kyrre og undertegnede skal kjøre over til LU, så hadde jeg bare lyst å spørre om hvordan ståa er hos dere...... Med unntak av Nils og en som febrilsk kopierer det meste av det Nils gjør, så er det ikke mye bilder eller innlegg å se. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 "Med unntak av Nils og en som febrilsk kopierer det meste av det Nils gjør, så er det ikke mye bilder eller innlegg å se." Kanskje fordi det ikke er så veeeldig mye å vise frem fra denne kanten....? Har rensket opp endel deler, og er vel sånn halvveis med å konvertere stubvingene. Limt sammen vinger og sånt..... Blir nok ikke med til LU, men det opplyste jeg vel når jeg begynte på denne også. Har etter hvert opparbeidet en stor dose selvinnsikt når det gjelder å påbegynne kontra ferdigstille plastmodeller. Har "øyekontakt" med 19 påbegynte prosjekter i forskjellige stadier fra stolen her, og maaaange fler er pakket lengre unna. Men de fleste blir ferdige etter hvert........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Ferdig eller ikke, det kunne vært artig om alle tok med sine påbegynte Norsemenner og viste fram disse på prosjektbordet. Min blir nok ikke ferdig, men jeg skal likevel ta den med. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Hei ! Er dere ikke ferdige enda !!! Semming Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Det går veldig saaaaaaakte med min :'(.Nesten så jeg får dårlig samvittighet når jeg ser Nils og Ruben sine. Jeg sa jo at jeg skulle overlevere min til Einar på LU,men siden han ikke har anledning til og komme,fikk jeg en liten utsettelse . Det var en fryktelig dårlig unnskyldning . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Det har vært veldig travelt med overtid på jobben, så lite har skjedd med Norsemanen min også i det siste. Skroget er noenlunde ferdig til å males, men ribbestrukturen på vingene er det en del pussearbeid igjen med. Dessuten har jeg holdt på parallelt med Fokker CV-prosjektet og ditto tredje del av artikkelen til Limtuben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Jeg sa jo at jeg skulle overlevere min til Einar på LU, ... men du har ikke sagt hvilken LU .... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted February 16, 2007 Share Posted February 16, 2007 Jeg sa jo at jeg skulle overlevere min til Einar på LU, ... men du har ikke sagt hvilken LU .... Nils Hehe,nei jeg har ikke det . Snakket med Einar i går,men det kan vi ta når vi møtes . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Man skal være inspirert for å bygge modeller - og akkurat nå er det ikke full tenning på duk og feil cowling og stubvinger.. dessverre... K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 17, 2007 Share Posted February 17, 2007 Man skal være inspirert for å bygge modeller My point exactly. Derfor er det fullstendig lov å hoppe fra modellprosjekt til modellprosjekt. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Det har vært temmelig glissent mellom modelløktene på denne kanten i det siste. Kommer til å konsentrere meg om å få ferdig Vampen til LU. Når det er sagt har jeg iallefall gjort LITT på Norsemanen. Har begynt på det vanskeligste, nemlig å feite opp kroppen fra en mk IV til VI. Dette inkluderer en mer realistisk/komplett representasjon av ribbestrukturen på kroppen. Hvilket involverer en del eksperimentering, og jeg vet ennå ikke om sluttresultatet blir helt bra. Kommer til å poste bilder når jeg har kommet litt lenger i prosessen og ser hvordan det hele blir. - Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 18, 2007 Share Posted February 18, 2007 Uansett folkens, hvis modellene ikke blir ferdig så ta dem med på LU og still dem ut på prosjektbordet. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Trodde det det var LU 2007 som gjaldt ? Var ikke poenget med gruppebygging å bli ferdig til samme tid ? Sluttdatoen var i utgangspunktet årsaken til at jeg ikke meldte meg på (at jeg bygde den var det andre grunner til). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Jeg jobber jevnt og trutt med modellen min jeg. Foenget med gruppebygging er ikke nødvendigvis å bli ferdig men at man bygger relativt samtidig og derfor kan dra nytte av hverandres erfaringer. LU var satt som et mål for å bli ferdig. Men for min egen del er det prosessen som er hovedformålet med å bygge en modell. Deretter er det sluttresultatat. Ferdigdato kommer langt ned på lista, særlig hvis det vil gå på bekostning av kvaliteten. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Hei Semming! Jeg gratulerer deg til at være den eneste som ble ferdig til LU. Du har all grunn til å være stolt av det flotte flyet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 20, 2007 Share Posted March 20, 2007 Ja, det ble færre norsemaner å se på LU enn forventa. Men, neste år kanskje........? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Neste aar blir det vel masse Starfightere som ikke kommer:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted March 21, 2007 Share Posted March 21, 2007 Hei igjen ! Det er/var et fint tiltak som styrket min interesse for flyet. Lu ble uansett helt glimrende med eller uten Norseman. Det blir spennende å se om det kommer fler neste år. Min konklusjon er at det bør være enda lengre tid på gruppebygginger. Til slutt må jeg gratulere Nils og Mats med en flott bok om flymaskinen. Her er det lagt ned en kjempejobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts