Gå til innhold
  • Bli medlem

Karmann Box Strong


Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg har sett på hengslene til panseret (heter det det når det er hekkmotor?). De viser godt igjen baki der, så jeg har lenge pønsket på å forsøke å lage noe.

 

EngineShot (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Jeg kjøpte noe rød tennpluggledning av Hiroboy sitt eget merke for litt siden. Ble litt irritert fordi det er solid kobbertråd og alt for stiv til det bruket. I dag gikk lyset opp for meg og slik ble resultatet:

 

IMG_3707 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

 

Meget fornøyd med egen insats

 

 

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte steike.

 

Siden jeg ikke har turd å ta av og på karossereiet var det første gang jeg fikk testet bilen med hjul og alt i dag. Kun 3 hjul traff bakken og fronten stod til himmels. Slik så det ut like etter

 

IMG_3708 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Jeg plukket forstillingen helt av og prøver å senke den noen millimeter. Vil helst ikke at den skal se senket ut, men... Jeg skar ut dypere spalte der forstillingen festes til bilen, slik at alt kommer litt høyere. Kanskje dere ser hva jeg mener på bildet.

 

IMG_3710 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Venstre bakhjul var mye lenger ned en det høyre. Det ble løsnet og festene behørig knekket og ødelagt :'(. Jeg boret hull og limte inn en liten bit av en stift, slik at det ble et solid nytt feste forerst på opphenget. Ikke lett å se på bildet, men omtrent slik før sammenliming.

 

IMG_3711 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

 

Jeg laget en enkel jigg med en blyant og en tom boks lakk til å få litt vekt på. hadde så litt superlim på festet til akslingen. Bakhjula ser beine ut nå. Dette skulle jeg sjekket mye tidligere, idiotisk.

 

IMG_3716 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

 

Nå er forstillingen kommet på igjen. Nøye sjekket, og skal være bein. Men nå skal den få hvile til i morgen.

 

 

 

 

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wirkola?, heller Eddy the Eagle. Det er nok en del små og store feil her og der, men alt trengs jo ikke vises på bilder ;D

 

Tror problemet med bakhjula kommer av at jeg har montert motoren litt skeivt. Forstillingen tror jeg det er lurt å sjekke uansett. Umodifisert tror jeg fronten kan bli noe høy.

Jeg har sett noen andre modeller på nettet som har hatt samme problem som min hadde,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er Ghia'n stort sett ferdig. Siste del av jobben gikk relativt problemfritt.

 

Jeg hadde tenkt å skrive ut skiltene på dekalark, men istedet lakkerte jeg et fotoark med Pearl White og skrev direkte på det. Hadde på klarlakk etterpå og klippet ut. Fungerte helt flott, og tykkelsen på skiltet ble realistisk.

Bilen er fortsatt en halv millimeter skjeiv i fronten. Det er ikke pga understellet, men karosseriet som ikke vil like langt ned over understellet på venstre side.

Støtfangerene var en skuffelse. De har store linjer med tykk krom på alle endene. Jeg vurderte å strippe dem, men jeg er ikke så stødig med alclad enda til å prøve å få så store deler fine med krom.

Og så er det listene på siden som jeg må prøve å få noe bedre.

 

IMG_3931 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_3938 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

IMG_3939 (2015_03_07 09_39_20 UTC).jpg

Endret av Knut Børgesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all skryt.

 

Naboen er vaktsjef for politiet her i Hordaland, så jeg får be han holde miniatyrpolitiet borte fra kjelleren min.

 

Ellers er kromlistene på siden fjernet. Det ble litt merker i lakken etter det, men nå skjærer jeg lister med linjal til hjelp på forhånd, så fester jeg dem på bilen. Litt av et pirk, og det trengs en cl. (men ikke mer) av godt skotsk myrvann for å stø hånden underveis. Sårene i lakken er rettet med gull og rødt. Håper de ikke blir synlig når listene er tilbake.

 

Skulle skjært listene først fra begynnelsen. På frihånd med den svake kanten var i alle fall umulig for meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.