Gå til innhold
  • Bli medlem

Marint misfoster 1/48 Special Hobby


Anbefalte innlegg

Har holdt på med denne ei stund nå. Her er den kommet til grunning med alclad microfiller som jeg har polert med micromesh.

Passformen er typisk special hobbisk, og siden den er plassert i denne seksjonen forstår dere nok at den skal få finske merkinger.

Som det framgår av bilde passer ikke glasset til landingslys i det hele tatt, og jeg har laget vingetupplysglass av blank sprue. Fornøyd med å ha fått sammen motoren på skapelig vis. Denne tilfredsheten vil vare i anslagsvis tjue år, helt til Reidar Berg har bygget dette settet. 

 

 

2600AA84-9D16-4E67-81ED-B3A9A0B0276E.jpeg

B768BD87-5FA1-48D1-8DEE-A3F131914F18.jpeg

A5EBDB18-B4C3-4C3C-B36D-86BE58B60431.jpeg

DBB4ECCA-0B67-4C2C-8465-D7EB748EF942.jpeg

F8BC4F6F-80FA-4CF0-B7F5-598F5AEF3113.jpeg

78AD3578-0B7A-44AF-A306-B7A18031F231.jpeg

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Torgeir Eikeland skrev:

Har holdt på med denne ei stund nå. Her er den kommet til grunning med alclad microfiller som jeg har polert med micromesh.

Passformen er typisk special hobbisk, og siden den er plassert i denne seksjonen forstår dere nok at den skal få finske merkinger.

Som det framgår av bilde passer ikke glasset til landingslys i det hele tatt, og jeg har laget vingetupplysglass av blank sprue. Fornøyd med å ha fått sammen motoren på skapelig vis. Denne tilfredsheten vil vare i anslagsvis tjue år, helt til Reidar Berg har bygget dette settet. 

 

Ingen fare for det, Special Hobby´s Blackburn Skua holder for lange tider.

Derimot så frister jo SH´s Breda Ba.65 litt da, denne er så stygg at den bør bygges... (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Reidar Berg skrev:

 

Ingen fare for det, Special Hobby´s Blackburn Skua holder for lange tider.

Derimot så frister jo SH´s Breda Ba.65 litt da, denne er så stygg at den bør bygges... (?)

Fine greier. Jeg har min stående på ei hylle i trappeoppgangen. Du klarer aldri i livet å bygge den like bra som jeg gjorde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ragnar Eckhoff skrev:

Det ser ut til at du ikke har trøbbel med lakkeringen. Mengdetrening antar jeg. Visste forøvrig ikke at finnene brukte Roc. 

Takk. Og finnene brukte dessverre ikke Roc. Flyene var gjort klare og malt opp i perkelemerker, men de kom seg aldri avgårde over nordsjøen før vinterkrigen var over. Til overflyvningen hadde de dekket dem med linduk, men det gidder ikke jeg å gjenskape. Mye tøffere med blå hakaristi. 

  • Me like! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.