Torgeir Eikeland Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 Har holdt på med denne ei stund nå. Her er den kommet til grunning med alclad microfiller som jeg har polert med micromesh. Passformen er typisk special hobbisk, og siden den er plassert i denne seksjonen forstår dere nok at den skal få finske merkinger. Som det framgår av bilde passer ikke glasset til landingslys i det hele tatt, og jeg har laget vingetupplysglass av blank sprue. Fornøyd med å ha fått sammen motoren på skapelig vis. Denne tilfredsheten vil vare i anslagsvis tjue år, helt til Reidar Berg har bygget dette settet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 3, 2019 Author Share Posted March 3, 2019 Nå litt kamo. Prøver Hataka-lakk denne gangen. Den sitter godt spikra på grunninga og legger seg pent. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Berg Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 15 timer siden, Torgeir Eikeland skrev: Har holdt på med denne ei stund nå. Her er den kommet til grunning med alclad microfiller som jeg har polert med micromesh. Passformen er typisk special hobbisk, og siden den er plassert i denne seksjonen forstår dere nok at den skal få finske merkinger. Som det framgår av bilde passer ikke glasset til landingslys i det hele tatt, og jeg har laget vingetupplysglass av blank sprue. Fornøyd med å ha fått sammen motoren på skapelig vis. Denne tilfredsheten vil vare i anslagsvis tjue år, helt til Reidar Berg har bygget dette settet. Ingen fare for det, Special Hobby´s Blackburn Skua holder for lange tider. Derimot så frister jo SH´s Breda Ba.65 litt da, denne er så stygg at den bør bygges... (?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 22 minutter siden, Reidar Berg skrev: Ingen fare for det, Special Hobby´s Blackburn Skua holder for lange tider. Derimot så frister jo SH´s Breda Ba.65 litt da, denne er så stygg at den bør bygges... (?) Fine greier. Jeg har min stående på ei hylle i trappeoppgangen. Du klarer aldri i livet å bygge den like bra som jeg gjorde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Berg Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Hehe - neppe, men vi gjør så godt vi kan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 5, 2019 Author Share Posted March 5, 2019 Sånn. Da var kamo og hvite sirkler påført. Litt bling nå, så er det klart for perkelemerkene. Det blir kooos. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Det begynner å dra seg til nå. Blir tøft med Perkele-merking på råkken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Herregud for et ånnasfly. Ser jo ikke ut. Men fint bygget er det. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted March 6, 2019 Share Posted March 6, 2019 Det ser ut til at du ikke har trøbbel med lakkeringen. Mengdetrening antar jeg. Visste forøvrig ikke at finnene brukte Roc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 1 time siden, Ragnar Eckhoff skrev: Det ser ut til at du ikke har trøbbel med lakkeringen. Mengdetrening antar jeg. Visste forøvrig ikke at finnene brukte Roc. Takk. Og finnene brukte dessverre ikke Roc. Flyene var gjort klare og malt opp i perkelemerker, men de kom seg aldri avgårde over nordsjøen før vinterkrigen var over. Til overflyvningen hadde de dekket dem med linduk, men det gidder ikke jeg å gjenskape. Mye tøffere med blå hakaristi. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 6, 2019 Author Share Posted March 6, 2019 Kyrre har jo rett. Flyet ser fullstendig ånnas ut. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 13, 2019 Author Share Posted March 13, 2019 Pell og knot med cowling og motor. Noen av stagene må scratches for å komme i samsvar med originalen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Resultatet av pellet og knotet ser ut til å bli pent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 14, 2019 Share Posted March 14, 2019 Ser bra ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 14, 2019 Author Share Posted March 14, 2019 Jeg huska at understellet på Skuaen måtte improviseres en god del for å få det halvnært korrekt, men dette er jo helt idiotisk. Heldigvis har jeg liggende to hjuldører i resin fra et Warrior-sett av Skua. De passer perfekt, så da slipper jeg videre doktorering og strafferunder. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Berg Posted March 15, 2019 Share Posted March 15, 2019 Joda- synes å huske at det var mye knot med disse. Litt plastsløyd så er det mulig å få dette bra- løsningen din er imidlertid den beste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts