Gå til innhold
  • Bli medlem

Grosszerstörer 110, Dragon 1/32


Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Kjetil Olsen skrev:

Pent! Måtte du frem med urmakerbrillene?

Jeg har lupe (optivisor) på huet hele tida når jeg bygger, hvis det er den du mener. Det må vel begynne å bli åtte-ti år siden jeg ble avhengig av den, og det blir stadig verre.

Hvis noen andre har lyst å prøve denne typen belter har jeg en advarsel: Husk å pelle av "backingen" på beltene når du har skåret dem fri. Den er laget av noe slags web-stoff, og det blir mye banning og mange trevler når du prøver å tre spennene på belter som er dobbelt så tjukke som de skal være.

  • Lei meg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
14 timer siden, Ragnar Eckhoff skrev:

Blir er digert beist dette her. Hvordan er den detaljmessig sammenlignet med Eduards hybel-skala versjon?

 

Ragnar

Eduards 1/48-versjon er faktisk MER detaljert, vil jeg mene. Det gjelder blant annet naglerekkene på skrog og vinger som for en stor del mangler på beistet. Jeg har kjørt en del med naglehjul på denne her etter at jeg grunna den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide med en rlm-diskusjon nå som oversida skal lakkes. Refleksen er å lakke den i standard 02/71 som jo var vanlig tidlig i 1941. Men jeg synes bildene avviker litt og gir et mørkere inntrykk. Vi ser at venstre motorgondol er mørk og vi ser en mørk farge overlappe vingeforkanten i bølgemønster langs hele vingen. Kan ikke være noe 02 her? Bildet som viser oversida av vingen etterlater også et mørkt inntrykk. 

Kan det være ganmel 71/70-kamo vi ser, og at den på skroget bare er lettet opp med 02 ganske langt opp?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjema ble vel byttet til RLM74/75 først sent i 1941 så her er det bare å basere seg på grunnkamo og så 02'e etter skjønn. 
Det finnes fargebilde som klart viser at det er brukt 02 langt oppetter sida, dog ikke på akkurat disse vepsene. 
Når det er sagt, det ble blandet gråfarger også før man begynte med offisiell overgang til nye farger, så du kan gjøre hva farsken du vil. 

Det er vel ikke så mye å diskutere. Just do it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt, ja. Ett av de virkelig søvnfrarøvende spørsmålene er om bakgrunnsfargen på halefinnene er 02 eller 65! 

Og jeg tror den må ha hatt kjenningsbokstav også oppå vingen siden den hadde det under. Sistnevnte har hvit outline, og det er vel absolutt all grunn til å tro at dette var tilfelle også oppå?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 16.06, Torgeir Eikeland skrev:

Og jeg tror den må ha hatt kjenningsbokstav også oppå vingen siden den hadde det under. Sistnevnte har hvit outline, og det er vel absolutt all grunn til å tro at dette var tilfelle også oppå?? 

Det er en teoretisk mulighet for at vingetoppbokstaven er ren staffelfarge og ikke outline. Synes jeg har sett dette, men vet ikke om det var standard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kyrre Ingebrethsen skrev:

Det er en teoretisk mulighet for at vingetoppbokstaven er ren staffelfarge og ikke outline. Synes jeg har sett dette, men vet ikke om det var standard. 

Altså svart? Har sett en del eksempler på at den er helt lik skrogbokstaven.

 

Er ellers godt i gang med kamo.

13F09601-6A20-4C5C-A943-6AF9D1432E4B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet så langt. Lakken som har blitt brukt til rlm 71 og 02 kommer fra slovakiske mrp. Den er lacquerbasert og ferdig tynna, og oppleves som hakket bedre enn Gunze. Må imidlertid grunnes fordi den er så tynn at den viser hver minste virvel i plasten, så her er det alclad microfiller polert ned med micromesh.

Å mottle i grytevottsize med dette stoffet er piece of cake.

Dekalene er Techmod, for de som kom med settet er høyst ukorrekte bjelkekorsmessig. 

Til N-ene med og uten outline er det brukt Fantasy printshop.

 

D4486EC7-4B55-4417-8ABA-6771F703A9A3.jpeg

8F9755F4-A5F6-47A5-887C-6888189B6452.jpeg

94EE1B6A-71D3-4106-96AF-7EF5E5798E65.jpeg

C19CD841-02B7-4569-83B0-D46F9B9C2DAD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Da er det tydeligvis høysesong for veps, og anatomi dr*#@r jeg i, Torgeirs 110-veps er klart tøffest?

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.