Einar Sandvik Posted July 9, 2017 Author Share Posted July 9, 2017 Propellen er malt i tråd med resultatene av nyere "propellforskning". Jeg grunna med lysegrå Tamiya-grunning, malte navet med Humbrol H 110 Dark Wood og metallbeslaga med Alclad Polished Brass oppå Tamiya Nato Black. Jeg vurderer å mørkne messingen en smule, for beslaga framtrer som mørke, men ikke svarte på alle bilder fra samtida. Det har vært en del forutgående pussing på denne propellen på grunn av en langsgående fordypning på begge sidene av propellnav og propellblad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted July 9, 2017 Share Posted July 9, 2017 Det ble propellen sin det, flott jobb! Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted July 9, 2017 Share Posted July 9, 2017 Flott prop Einar! EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 19, 2017 Author Share Posted December 19, 2017 Sjøl om jeg ikke har lagt ut noe her på lenge, så driver jeg på med litt parallellbygging med diverse byggesett ved siden av garasjebygging i skala 1:1. Nå som det snart er jul, er det tid for å lage julestjerner. Rødfargen er en miks av skarlagensrød Humbrol H60 og rødbrun H100. Den ser for lys ut på bildet. I første forsøk ble det overspray, men så huska jeg på trikset med å sprøyte over hvitt utenpå teipen over det hvite før jeg malte rødt, og da ble det skarpe og fine kanter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 19, 2017 Share Posted December 19, 2017 Rødfargen ser veldig orange ut, ja. Vi får håpe at det kun er bildet og ikke originalen. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 19, 2017 Author Share Posted December 19, 2017 Det er nok på grunn av nærgående blits at fargen ble seende så lys ut. Blitsen er i kameraet og kan ikke vris unna. Jeg burde vel ta bilder på lengre avstand og ta utsnitt av bildene. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 24, 2017 Author Share Posted December 24, 2017 Jeg ønsker alle forumvenner en riktig god og produktiv modellbyggejul. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts