Gå til innhold
  • Bli medlem

Picasso pusekatt😼 Tsjekkisk JAS i 1/72


Gjest Espen Andreas Hoff

Anbefalte innlegg

Gjest Espen Andreas Hoff

Nå er lakkboksen full, og hva er vel da mere logisk enn å starte et nytt bygg :doh:

Så her er kveldens utfordring: Hva er det jeg har på arbeidsbenken?

 

image_zpsx7kesf98.jpeg

 

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Espen Andreas Hoff

Gripen?

Helt korrekt Sverre :praise: Der er Revell's versjon i 1/72 som skal til pers, det ser ut til å være et flott sett som jeg stort sett kommer til å bygge rett ut av boksen (om nå Revell's oppfatning av boks kan kalles nettopp det.. :'(). Har vært så heldig å komme over vannmerker til denne pusekatten som deltok på Tigermeet på Ørlandet i 2013

image_zpsmdrm8nef.jpeg

 

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Veldig artsy!

Der fikk du full score, Torgeir?.

Har hatt en eggende morgenstund fylt med klask og lim som har ført prosjektet et stykke videre.

image_zpspaywabro.jpeg

 

Men jeg synes settet er det google translate kaller "overkonstruert" og det medfører mange limskjøter. Men det blir nok bra til slutt..

image_zpslczfmu4t.jpeg

 

Det er dette settet som bygges

image_zpsflhggxwl.jpeg

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Har du limt den med egg???

I det hardkokte nord går nok det heller dårlig, men på det bløde Sørland hadde det kanskje kunne la seg gjennomføre. La meg få høre dine erfaringer...

Nå blir det nok ingen Gripen-de oppdateringer på en dryg uke siden jeg straks er ferdig med jobb-uken og er helt nødt til å reise hjem og få lakkert noen amerikanske(zzzzzz) blåselamper med tigerstripedekaler... ;D

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitty Hawk sin Gripen har og altfor store luftinntak etter min mening - det er noe der som ikke stemmer.  Et bedre alternativ i mine oeyne - dog ikke perfekt - er Italeri sin Gripen i 1:48.  Litt grove panellinjer og passform som krever litt sparkel, men den er rimeligere.  Du kan og faa endel resin til den fra CMK og Aires.

 

Den tjekkiske "Picasso-tigeren" er definitivt en av de mer originale tigermalingene.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Takker for bilder Einar? Men jeg prøver å finne ut hvordan rorflatene på denne står når den var parkert, samt om den har våpenstasjon under høyre luftinntak. Du skulle ikke ha flere bilder av den?

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rorflatene paa en Gripen kan du nesten arrangere som du vil Espen.  Sjekk Airliners.net, og jeg er sikker paa at du finner mange varianter.  Ut i fra bildene Einar har postet, saa er venstre balanseror litt opp, mens de andre flatene (unntatt canardvingene selvsagt) noeytrale.

 

Andre bilder viser godt utslag paa begge balanseror.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Takker for utfyllende info Jens Håkon. Jeg synes å ane at innerste del (flapsen) henger ned, mens balanserorene står som du sier. Men ingenting er bedre enn ett bilde bakfra da....

image_zpsgr1icijw.jpeg

 

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Takk for bilde Mats. Ikke så underholdende, men dog så oppklarende!! Da blir det dropped flaps med stanga i været (det er påfyllingsstussen til bænsinen jeg tenker på..)

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Man får aldri for mye referanser.

Sant nok det Einar! Derfor har jeg stort sett brukt uken til å søke etter mer, og har vært så heldig å finne etpar blinkskudd av flaps

 

image_zpsmoiswxhm.jpeg

image_zpsqoqxflsd.jpeg

Har også bedrevet litt hotellbygging og erfart at det ble endel pussing av skjøter som ikke ble helt bra. Måtte også fylle en utsparing under luftinntaket hvor tydeligvis en våpenstasjon skulle festes. Litt dum måte å konstruere denne på, da det krever at våpenstasjonen må benyttes. Min versjon hadde den ikke, og da måtte den sparkles igjen.. Så langt er jeg kommet nå, rorene er også limt på.

image_zps4ia0lwul.jpeg

image_zpsolmmhmoq.jpeg

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut, Espen.

 

Einar S

som har skjønt at han var heldig da han tok bildene av Gripen ved at han unngikk at det kom en masse lettkledde damer i veien og skjulte deler av flyet. Det skyldtes kanskje været? ;)

Hell i uhell: De er såpass lite velfødde at de skjuler svært lite av bildets egentlige motiv. Gi dem chips og dip, og ta vare på lokket til rømmeboksen. (Det er fra en tsjekkisk kalender, dette?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.