Guest Espen Andreas Hoff Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 Nå er lakkboksen full, og hva er vel da mere logisk enn å starte et nytt bygg Så her er kveldens utfordring: Hva er det jeg har på arbeidsbenken? EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 Dette er ei amerikansk blåselampe (zzzzz), og den skal du legge tigerstripedekaler på. Hvor kan jeg hente premien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted August 27, 2016 Share Posted August 27, 2016 Du vant ikke hovedpremien i kveld Torgeir...Noen andre?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Gripen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Gripen? Helt korrekt Sverre Der er Revell's versjon i 1/72 som skal til pers, det ser ut til å være et flott sett som jeg stort sett kommer til å bygge rett ut av boksen (om nå Revell's oppfatning av boks kan kalles nettopp det.. :'(). Har vært så heldig å komme over vannmerker til denne pusekatten som deltok på Tigermeet på Ørlandet i 2013 EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Veldig artsy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Veldig artsy! Der fikk du full score, Torgeir?. Har hatt en eggende morgenstund fylt med klask og lim som har ført prosjektet et stykke videre. Men jeg synes settet er det google translate kaller "overkonstruert" og det medfører mange limskjøter. Men det blir nok bra til slutt.. Det er dette settet som bygges EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Synes helt klart at tiger-dekoren her er noe utenom mainstream, og sånt liker man jo selvsagt. Ikke for å tråkke noen på tærne, men det går liksom 12 på dusinet av den -eh - mer vanlige varianten Ellers er jeg sikker på at dette kommer til å være en gripende tråd, så her følger man med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Har du limt den med egg??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted August 28, 2016 Share Posted August 28, 2016 Har du limt den med egg??? I det hardkokte nord går nok det heller dårlig, men på det bløde Sørland hadde det kanskje kunne la seg gjennomføre. La meg få høre dine erfaringer... Nå blir det nok ingen Gripen-de oppdateringer på en dryg uke siden jeg straks er ferdig med jobb-uken og er helt nødt til å reise hjem og få lakkert noen amerikanske(zzzzzz) blåselamper med tigerstripedekaler... EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted August 30, 2016 Share Posted August 30, 2016 Dette blir gøy å følge med på, Espen! Gripen er en stilig maskin. Jeg har lyst til å bygge en selv, i 1/48, men jeg får grå hår og angst av se hvordan Kitty Hawk har delt opp skroget i en masse små biter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Kitty Hawk sin Gripen har og altfor store luftinntak etter min mening - det er noe der som ikke stemmer. Et bedre alternativ i mine oeyne - dog ikke perfekt - er Italeri sin Gripen i 1:48. Litt grove panellinjer og passform som krever litt sparkel, men den er rimeligere. Du kan og faa endel resin til den fra CMK og Aires. Den tjekkiske "Picasso-tigeren" er definitivt en av de mer originale tigermalingene. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Man får aldri for mye referanser. Jeg tok disse bildene av Picassotiger-Gripen under Tiger Meet på Ørlandet i 2013: Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Takker for bilder Einar? Men jeg prøver å finne ut hvordan rorflatene på denne står når den var parkert, samt om den har våpenstasjon under høyre luftinntak. Du skulle ikke ha flere bilder av den? EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Rorflatene paa en Gripen kan du nesten arrangere som du vil Espen. Sjekk Airliners.net, og jeg er sikker paa at du finner mange varianter. Ut i fra bildene Einar har postet, saa er venstre balanseror litt opp, mens de andre flatene (unntatt canardvingene selvsagt) noeytrale. Andre bilder viser godt utslag paa begge balanseror. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Dette var de eneste bildene jeg tok av dette flyet, dessverre. Jeg var mest opptatt av å dokumentere norske fly. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Takker for utfyllende info Jens Håkon. Jeg synes å ane at innerste del (flapsen) henger ned, mens balanserorene står som du sier. Men ingenting er bedre enn ett bilde bakfra da.... EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 6, 2016 Share Posted September 6, 2016 Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted September 7, 2016 Share Posted September 7, 2016 Takk for bilde Mats. Ikke så underholdende, men dog så oppklarende!! Da blir det dropped flaps med stanga i været (det er påfyllingsstussen til bænsinen jeg tenker på..) EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted September 8, 2016 Share Posted September 8, 2016 Man får aldri for mye referanser. Sant nok det Einar! Derfor har jeg stort sett brukt uken til å søke etter mer, og har vært så heldig å finne etpar blinkskudd av flaps Har også bedrevet litt hotellbygging og erfart at det ble endel pussing av skjøter som ikke ble helt bra. Måtte også fylle en utsparing under luftinntaket hvor tydeligvis en våpenstasjon skulle festes. Litt dum måte å konstruere denne på, da det krever at våpenstasjonen må benyttes. Min versjon hadde den ikke, og da måtte den sparkles igjen.. Så langt er jeg kommet nå, rorene er også limt på. EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 10, 2016 Share Posted September 10, 2016 Dette ser bra ut, Espen. Einar S som har skjønt at han var heldig da han tok bildene av Gripen ved at han unngikk at det kom en masse lettkledde damer i veien og skjulte deler av flyet. Det skyldtes kanskje været? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted September 13, 2016 Share Posted September 13, 2016 Dette ser bra ut, Espen. Einar S som har skjønt at han var heldig da han tok bildene av Gripen ved at han unngikk at det kom en masse lettkledde damer i veien og skjulte deler av flyet. Det skyldtes kanskje været? Hell i uhell: De er såpass lite velfødde at de skjuler svært lite av bildets egentlige motiv. Gi dem chips og dip, og ta vare på lokket til rømmeboksen. (Det er fra en tsjekkisk kalender, dette?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Er det noen som har greie på hva som henger på våpenstasjonen under vingen på Einars JAS-bilde? Sidewinder uten finner?!?? EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Sidewinder treningsmissil som er koblet til flyets systemer for å simulere avfyring - trur eg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts