Gå til innhold
  • Bli medlem

Picasso pusekatt😼 Tsjekkisk JAS i 1/72


Gjest Espen Andreas Hoff

Anbefalte innlegg

Gjest Espen Andreas Hoff

Da er det gått en stund siden forrige oppdatering, men jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet. Jeg har drevet litt multitasking og bygget litt på fire forskjellige tigre, så hos meg er det nå rene dyrehagen, mjau-mjau?. Picassotigern er nå klar for lakk etter å ha satt inn et resinsete fra PJ-productions.

 

image_zpsczlmniu9.jpeg

 

Fant også ut at dingsebomsen ved roten av poti..pitoten var veldig velvokst, og måtte erstattes. Og siden jeg har hørt at en skal lytte til erfarne fjellfolk, så gjorde jeg som han sa.

 

Hell i uhell: De er såpass lite velfødde at de skjuler svært lite av bildets egentlige motiv. Gi dem chips og dip, og ta vare på lokket til rømmeboksen. (Det er fra en tsjekkisk kalender, dette?)

(Joda, en tsjekkisk kvalitetskalender?)

Fotoets meg her og fotoets meg der, det slår ikke litt god gammeldags plastsløyd med rømmelokk. Her har jeg fjernet et stykk dingseboms.

 

image_zpseeqfzbfr.jpeg

 

Og erstattet den med rømmelokk. Ikke verdens beste bilde, men sånn blir det når man tar det med verdens beste Ipad?

 

image_zpsuk5zdjin.jpeg

 

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Espen Andreas Hoff

Pen lampe.  :thumb:

??? Har herr Eikeland kanskje pusset litt for mye resin, eller er det noe her jeg har gått glipp av?

 

Og Knut Erik, takk for flotte bilder, de tatt fra undersiden fikk jeg umiddelbart bruk for :thumb: Tauebildet har jeg selv, så vi må ha stått omtrent skulder ved skulder og fotografert! :doh:.

Og forøvrig er Picassotigern nå lakkert og klar for decaler til jeg kommer hjem fra jobb i neste uke.

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Espen Andreas Hoff

Da er dekaler dagens dont. Men her står det white laser printed på arket, og det har jeg ingen erfaring med. Er det noen som vet om de må fikseres eller behandles på spesiell måte, eller er det business as usual?

Harry-Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Takker for tips Mads, og har nå lagt på dekalfilm ;) Pusset ned en litt ruglete johnson i kveld mens Magnus herjet i N.Y. Blir dekalering til frokost i morgen. Følg med, følg med...

Harry-Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Hei Stein Atle, det er forskjell på sau og tiger, så kritikk i mine tråder må du bare fortsette med :thumb:.

Råder deg derimot til å trå varsomt i hedningetrådene, der er det en langt mer intolerant menighet..... :o

Her er iallefall siste nytt.

 

IMG_1012_zpstkqn0hin.jpg

 

Purr-purr!

Tigermeistern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Så kult at kulturjournalisten responderer på kunst, da må det jo tross alt finnes et lite håp for han... ::)

Vannmerkene var ekstremt tynne og gode å jobbe med, men jeg tror det var helt på sin plass å gi de et strøk med dekalfilm. Tigermotivet på halen var adskillig tykkere, og ikke fullt så behendig å jobbe med. Måtte mye Microsol til for å få de myke nok til å "følge terrenget"

Harry-Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Hva om flere brukte Syhart til å dekorere spesialskjemaer for flyene. Han er både leverandør av spesialskjemaer på fly - og modellbygger og dekalprodusent...

 

Nils

 

...og veldig grei å handle hos?. Du får bare hive deg rundt Nils, jeg har ikke sett noen Tigertråd fra din side, og nå er det bare knapt fem måneder til SKALA?

Jeg har brukt hans dekaler på franske Super Etendard og Mirage 2000 (egen tråd her), og må advare om at dekalene hans dekkes med dekalfilm da de er veldig tynne og har ekstremt lett for å sprekke opp.

IMG_1016_zpsxlbihfej.jpg

 

Venter i spenning på hvilken Syhartversjon du velger....

Tigermesteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Hold opp å tull Nils! Se bare her på disse deilige Syhartene!!

 

IMG_1018_zpsgi64y7ve.jpg

 

Som du vet finnes det etpar dølle norske tigerversjoner også som du kan bygge... Du vet jo ikke om du liker det før du har prøvd..... ::)

Harry-Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.