Espen Andreas Hoff Posted October 13, 2016 Author Share Posted October 13, 2016 Da er det gått en stund siden forrige oppdatering, men jeg har overhodet ingen dårlig samvittighet. Jeg har drevet litt multitasking og bygget litt på fire forskjellige tigre, så hos meg er det nå rene dyrehagen, mjau-mjau?. Picassotigern er nå klar for lakk etter å ha satt inn et resinsete fra PJ-productions. Fant også ut at dingsebomsen ved roten av poti..pitoten var veldig velvokst, og måtte erstattes. Og siden jeg har hørt at en skal lytte til erfarne fjellfolk, så gjorde jeg som han sa. Hell i uhell: De er såpass lite velfødde at de skjuler svært lite av bildets egentlige motiv. Gi dem chips og dip, og ta vare på lokket til rømmeboksen. (Det er fra en tsjekkisk kalender, dette?) (Joda, en tsjekkisk kvalitetskalender?) Fotoets meg her og fotoets meg der, det slår ikke litt god gammeldags plastsløyd med rømmelokk. Her har jeg fjernet et stykk dingseboms. Og erstattet den med rømmelokk. Ikke verdens beste bilde, men sånn blir det når man tar det med verdens beste Ipad? EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Det drar seg til etter hvert, dette. Einar S som hadde gleden av å beskue prosjektet på siste klubbmøte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Pen lampe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted October 14, 2016 Share Posted October 14, 2016 Blir bra dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Erik Hagen Posted October 15, 2016 Share Posted October 15, 2016 Hei, Noen av mine bilder - desverre var det skikkelig møkkavær når den tok av slik at Stbd. side var godt synlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted October 19, 2016 Author Share Posted October 19, 2016 Pen lampe. Har herr Eikeland kanskje pusset litt for mye resin, eller er det noe her jeg har gått glipp av? Og Knut Erik, takk for flotte bilder, de tatt fra undersiden fikk jeg umiddelbart bruk for Tauebildet har jeg selv, så vi må ha stått omtrent skulder ved skulder og fotografert! . Og forøvrig er Picassotigern nå lakkert og klar for decaler til jeg kommer hjem fra jobb i neste uke. EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted October 20, 2016 Share Posted October 20, 2016 Pen lampe. Har herr Eikeland kanskje pusset litt for mye resin, eller er det noe her jeg har gått glipp av? Et forbigående anfall av fordomsfri jovialitet. Det har allerede gått over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted November 30, 2016 Author Share Posted November 30, 2016 Da er dekaler dagens dont. Men her står det white laser printed på arket, og det har jeg ingen erfaring med. Er det noen som vet om de må fikseres eller behandles på spesiell måte, eller er det business as usual? Harry-Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Hmm, usikker på det gitt. Det er ikke noe instruksjoner, info fra produsent på nett eller lignende som sier noe om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted November 30, 2016 Share Posted November 30, 2016 Sjekk om dekalene har bærefilm. Hvis ikke så bør du nok bruke flytende dekalfilm. Ellers test med dekal du ikke skal bruke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 Takker for tips Mads, og har nå lagt på dekalfilm Pusset ned en litt ruglete johnson i kveld mens Magnus herjet i N.Y. Blir dekalering til frokost i morgen. Følg med, følg med... Harry-Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Ja, man følger spent med. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Til tross for mine tigerkritiske uttalelser så følger jeg spent med, og håper på et strålende resultat. Har troen på at dette blir bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted December 1, 2016 Author Share Posted December 1, 2016 Hei Stein Atle, det er forskjell på sau og tiger, så kritikk i mine tråder må du bare fortsette med . Råder deg derimot til å trå varsomt i hedningetrådene, der er det en langt mer intolerant menighet..... Her er iallefall siste nytt. Purr-purr! Tigermeistern Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted December 1, 2016 Share Posted December 1, 2016 Tross min status som intolerant hedning må jeg likevel si meg noe tilfreds med dette arbeidet. Det er jo tross alt skikkelig kunst som denne gangen er klistra på halefinnen til blåselampa. Pen jobb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted December 2, 2016 Author Share Posted December 2, 2016 Så kult at kulturjournalisten responderer på kunst, da må det jo tross alt finnes et lite håp for han... Vannmerkene var ekstremt tynne og gode å jobbe med, men jeg tror det var helt på sin plass å gi de et strøk med dekalfilm. Tigermotivet på halen var adskillig tykkere, og ikke fullt så behendig å jobbe med. Måtte mye Microsol til for å få de myke nok til å "følge terrenget" Harry-Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Jeg vet ikke hva Picasso ville sagt til plasseringa av dette kunstverket på et kampfly - jeg tenker på antikrigsbildet Guernica - men denne dekaljobben ser i alle fall ut til å være utmerket utført av tigermesteren. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Picasso hadde vel ikke sagt noe som helst siden han ikke malte bildet som tigeren opprinner fra. Mener aa ha lest at skvadronen soekte kunsteren om lov til aa male tigeren hennes paa halefinnen og canardcingene, og det fikk de. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Hva om flere brukte Syhart til å dekorere spesialskjemaer for flyene. Han er både leverandør av spesialskjemaer på fly - og modellbygger og dekalprodusent... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted December 2, 2016 Share Posted December 2, 2016 Pratet med Sylvain Hautier paa Telford for noen aar siden, og han sa det var flere spesialskjemaer han hadde lyst til aa lage, men ikke fikk tillatelse til fra de som designet skjemaet. Copyright og alt det der... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Sylvain har designet flere spesialskjemaer selv, spesielt for belgiske F-16. Disse har han også laget dekaler for. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted December 3, 2016 Author Share Posted December 3, 2016 Hva om flere brukte Syhart til å dekorere spesialskjemaer for flyene. Han er både leverandør av spesialskjemaer på fly - og modellbygger og dekalprodusent... Nils ...og veldig grei å handle hos?. Du får bare hive deg rundt Nils, jeg har ikke sett noen Tigertråd fra din side, og nå er det bare knapt fem måneder til SKALA? Jeg har brukt hans dekaler på franske Super Etendard og Mirage 2000 (egen tråd her), og må advare om at dekalene hans må dekkes med dekalfilm da de er veldig tynne og har ekstremt lett for å sprekke opp. Venter i spenning på hvilken Syhartversjon du velger.... Tigermesteren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Du får bare hive deg rundt Nils, jeg har ikke sett noen Tigertråd fra din side, Helt korrekt. Det er ikke min greie ... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted December 3, 2016 Author Share Posted December 3, 2016 Hold opp å tull Nils! Se bare her på disse deilige Syhartene!! Som du vet finnes det etpar dølle norske tigerversjoner også som du kan bygge... Du vet jo ikke om du liker det før du har prøvd..... Harry-Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted December 3, 2016 Share Posted December 3, 2016 Jeg har altså brukt Syhart på min knøtte-mig og hadde absolutt ingen problemer med dekalfilmen. Bruker ikke han Cartograph? De er jo utrolig robuste. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts