Gå til innhold
  • Bli medlem

Italeri F-5A 1:72 Tiger Meet


Anbefalte innlegg

Med fare for å stige opp som en løve og ramle ned som en skinnfell, altså ikke bli ferdig i tide, melder jeg også på en F-5A i tigerdrakt fra den gangen 336 skvadron var den norske tigerskvadronen.

 

Med KAR-dekaler og litt modifisering av Italeri-byggesettet, skulle det være mulig å ro dette i havn.

 

DSCF2358.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikka litt på dekalene. Det ser ut til at jeg kommer til å bruke tall fra arket med svarte tall fra Vingtor til å lage tallet 134, når det blir tid for dekalering. Rundellene har jeg ikke sett på ennå....

 

Ellers ser jeg at det nok blir sidewinderne som blir den mest utfordrende malejobben i 1:72.

 

2a8162b4-8283-4afa-893d-4b70069947e2.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en mulighet.

 

Jeg hadde sluppet litt lettere fra malejobben dersom jeg hadde malt 208, som nå står på Gardermoen, og som ble malt i tigerstriper tre år før 134, i 1994. 208 fikk bare forparten av skroget malt gul-svartstripa, og ikke noe mer. Men, jeg mangler tigerhodedekal til 208, og 134 er nå tøffere, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi prata om fargeskjema og kommet til side to i tråden, uten bilder av bygging, men det har faktisk vært litt byggeaktivitet. Interiøret er malt. Instrumenttavle, sidekonsoller og setebelter er dekaler i dette byggesettet, og det er nå på plass. oksygenslange er også lagt til. Modellen skal ha lukka hood.

 

Skroghalvdelene er limt sammen. De passa ikke helt hundre prosent sammen, så det blir en del pussing og opprissing av panellinjer igjen.

 

DSCF2350.jpg

 

Når jeg ser på bildet jeg har lagt inn tidligere i tråden, og på andre bilder av dette flyet, så får jeg en sterk mistanke om at hodestøtta (og kanskje armlenene) ikke var rød, men svart eller svært mørkt brun. Er det noen som kan bekrefte det?

 

5de70587-002b-4c53-a941-d75a6d60f0d1.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du sikkert rett i.

 

Det jeg tenkte var at dersom det hadde vært litt blått i fargen for å få den til å virke ekstra svart, så kunne oversprayen i kantene mot gult lett fått et grønnskjær. Det har det definitivt ikke her. Da er det heller litt brunt i det svarte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det røde læret på hodestøtte og armlener malt svart med en anelse brunt i. Jeg går ut i fra at det var samme farge på alle lærdelene på setet. Intriøret ble mindre fargerikt, men, etter alt å dømme, mer korrekt.

 

Rygg- og buksømmer er behandla med superlim og fint sandpapir og er nesten borte nå.

 

6d5dc302-3ef0-4ae0-a15e-0db10e33d2e0.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.