Torgeir Eikeland Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 Morobygg. Litt alclad, mest AK xtreme metal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 Næmmen, har ikke jeg sett denne lille knerten fra din hånd tidligere da Torgeir? Reprise er og blir reprise, så her er det bare en ting å gjøre om du ikke vil ha kjedelighetspolitiet på nakken. Klin til med masse påskegult og noen kledelige tigerstriper, og vips, så tror jeg du er godt innenfor "wow-faktoren" du er så viden kjent for. Forøvrig ser den lekker ut.. EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 Torgeir er på perkele-kjøret igjen Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 27, 2016 Author Share Posted March 27, 2016 Næmmen, har ikke jeg sett denne lille knerten fra din hånd tidligere da Torgeir? Aldeles ikke! Dette er toseteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 27, 2016 Author Share Posted March 27, 2016 Torgeir er på perkele-kjøret igjen Nils Jepp. Tror jeg bomma litt og opprettet tråden i ikkeperkele-territorium. Moderator? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 27, 2016 Author Share Posted March 27, 2016 Dekalaja kojonkoskenkorva klaskonen. I den grad dette skjemaet har en sjarm må den sies å være diskret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted March 27, 2016 Share Posted March 27, 2016 Næmmen, har ikke jeg sett denne lille knerten fra din hånd tidligere da Torgeir? Aldeles ikke! Dette er toseteren. Ahhh! Bussversjonen!! Og perkele attpåtil! Da fikk den jo litt Torgeir-faktor likevel..fortsett det gode arbeid, du raske gutt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Lekker Perkele-mini-MiG Sent from my iPad using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 Hyvää Perkele! Masse cockpitets. Har kjørt mørk vask. Ikke så altfor mye. Gøy og kjapt bygg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Flott ferdig finne-MIG. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Berg Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Her går det unna ser det ut til - har brukt samme tiden på cockpithetten på Blenheimen. Ser fint ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Skjønn, liten dvergsølv-MiG Sent from my iPad using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Bertil Bakken Posted April 2, 2016 Share Posted April 2, 2016 Igjen et mesterstykke...... Bra Bertil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Ai, så vakker liten sak. Og nå er den flyttet til rette adresse - ting tar tid av og til SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted April 3, 2016 Share Posted April 3, 2016 Og la meg legge til at jeg, ved nøyere ettersyn, er mektig imponert over detaljnivå og utførsel av hanegropa, spesielt. Hele modellen generelt. SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted June 30, 2016 Share Posted June 30, 2016 Her har du brukt Alclad pluss AK Xtreme Metal ser jeg. Synes du har fått til en bra metallfinish. Så denne på SKALA, og den så bra ut "live" også. Antar du brukte AK's sorte grunning? Mye polering?... Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted June 30, 2016 Author Share Posted June 30, 2016 Jeg brukte ikke grunning i det hele tatt, mener jeg å huske. Først spraya jeg alclad rett på plasten slik jeg har gjort noen ganger før. Det hang ikke noe særlig, og ble slitt tynt ved håndtering. Derfor la jeg AK over på mange av panelene. Ingen polering whatsoever, og fullstendig galskap altså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Jeg brukte ikke grunning i det hele tatt, mener jeg å huske. Først spraya jeg alclad rett på plasten slik jeg har gjort noen ganger før. Det hang ikke noe særlig, og ble slitt tynt ved håndtering. Derfor la jeg AK over på mange av panelene. Ingen polering whatsoever, og fullstendig galskap altså. Interessant. Har også erfart at det noen ganger går fint å legge Alclad rett på plast. På Italeri-Dakotaen går det ikke - der reagerer plasten kraftig. Antar at dette har med plastkvalitet å gjøre. Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted July 1, 2016 Author Share Posted July 1, 2016 Jeg brukte ikke grunning i det hele tatt, mener jeg å huske. Først spraya jeg alclad rett på plasten slik jeg har gjort noen ganger før. Det hang ikke noe særlig, og ble slitt tynt ved håndtering. Derfor la jeg AK over på mange av panelene. Ingen polering whatsoever, og fullstendig galskap altså. Interessant. Har også erfart at det noen ganger går fint å legge Alclad rett på plast. På Italeri-Dakotaen går det ikke - der reagerer plasten kraftig. Antar at dette har med plastkvalitet å gjøre. Ragnar Også interessant. Jeg har ikke trodd eller i det hele tatt kommet på at dette kan være forskjellig avhengig av plasten. Jeg tenkte at Alcladen min hadde blitt for gammel da den ikke fungerte så godt. På hvilken måte reagerer Italeri-plasten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted July 1, 2016 Share Posted July 1, 2016 Også interessant. Jeg har ikke trodd eller i det hele tatt kommet på at dette kan være forskjellig avhengig av plasten. Jeg tenkte at Alcladen min hadde blitt for gammel da den ikke fungerte så godt. På hvilken måte reagerer Italeri-plasten? Plastoverflaten blir rynkete. Må pusses ned etterpå. Har også opplevd det samme på en Tamiya Mosquito støpt i sort plast. Det er jo ikke *sikkert* at det er plasten - det kan også være at det er forskjell på ulike Alclad-typer. Jeg vet ikke hvor god kvalitetskontroll de har på tynnermiksen i lakken, eller om denne varierer mellom de ulike nyansene. Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts