Jon Petter Hagen Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Vyrde byggers. Leste at SKALA 2016 blir avholdt på Hotel Ambasadeur i Drammen 21.og 22. mai men fant ikke åpningstidene. Noen som kan fortelle meg om når begivenheten finner sted? Mvh Jon Petter Hagen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kåre Paulsen Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Hei. Dersom en går ut fra samme tider som tidligere år, er det 1000-1800 lørdag og 1000-1700 søndag. Nå vil nok en del avslutte etter premieutdelingen som pleier å være rundt 1400 søndag. Hilsen Kåre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Volchenkov Posted April 28, 2016 Share Posted April 28, 2016 blir det foredrager i år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Faret Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Hei Roman. Det blir dessverre ikke foredrag i år. Det er litt min skyld siden det er meg som kasserer som har satt en midlertidig stopper på grunn av økonomi. I fjor hadde vi utgifter på ca. 15 000,- og inntekter på under 1000,- på foredragene. Derfor tar vi en fot i bakken i år for å se litt på alternativer. Gode idèer i så henseende mottas med takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Essendrop Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Synd med foredragene, Jørgen. Men bra med en edruelig kasserer! Ikke vanskelig å skjønne at 14.000 i minus er litt drøyt for IPMS Norge. Hvordan har det vært i tidligere år, har foredragene gått i pluss, eller har man kostet på seg sponsing fra klubbkassa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Volchenkov Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 oisann....det var mye.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 Vi har de siste årene invitert både lokale og internasjonale kjente modellbyggere til SKALA. Men vi må også være klar og åpen for det faktum at det å invitere noen har en utgift. Selvfølgelig er det fantastisk moro å ha viden kjente modellbyggere fra nær og fjærnt å komme opp hit her i Nord. Men som Jørgen skrev har vi også ett ansvar ovenfor hvordan vi disponerer foreningens økonomiske midler. Og det er et ansvar vi ikke tar lett. Når det er sagt, jeg tror årets SKALA vil bli like moro som fjorårets. Det er tross alt vi og våre modeller som er i fokus denne helgen, ikke sant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Volchenkov Posted April 29, 2016 Share Posted April 29, 2016 yepp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 Hva er innleveringsfrist for modeller i år ? jeg jobber til kl 1200 på lørdagen på Gardermoen så er det bare å hive seg i bilen ned til Drammen, regner med at jeg kan være der ca 1300 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 Innleveringsfrist er 1300. Sikkert greit hvis du legger inn modellene på forhånd og har med deg ferdigskrevne lapper, så har du mer å gå på. + at nå vet vi at du vil kommer sånn ca "akkurat". Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 Tør jeg foreslå noen små workshops/foredrag av mer eller mindre kjente norske modellbyggere? Vi har mange svært kompetente modellbyggere som helt sikkert kan dele både begynnertips - og noe mer avansert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Resinstøping f eks... Marius? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Resinstøping hadde vært fantastisk som emne. Det er jo flere som driver med sånt. Jeg kan forsåvidt sjøl bidra med "fattigmannsresinstøp", med Oyumaru-silikon og Tamiya Light curing Putty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Øygard Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Støtter Kyrre her. hadde vært kult å hatt små(30-45 min) workshops med norske byggere Ronny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted May 7, 2016 Share Posted May 7, 2016 Janse, det ska gå greit å få til. Har mesteparten klart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Fint tiltak Kyrre. Ta med deg utstyr og vi får kjøre i gang en ad-hoc løsning på f.eks. lørdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted May 8, 2016 Share Posted May 8, 2016 Good. Hvis noen stiller opp med fullskalastøp blir det enda bedre. ? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Volchenkov Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 noe nytt fra hotellet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 noe nytt fra hotellet? Følg med i media, det vil stå der om hotell streiken er over. Når den er det, bør alt gå i orden. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Hvor snart etter at streiken er over kan man arrangere Skala? Det er vel visse forberedelser som tar tid, saa et "decision point" er vel bestemt? F.eks. om streiken ikke er avblaast innen klokken XX XXXdag den XX, saa blir det utsatt? Litt kjipt aa ta med modeller hvis det ikke blir noe av, og like kjipt aa dra paa tur og ikke ha med modeller:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Jeg håper nå at vi finner en alternativ location slik at Skala kan gjennomføres uansett. Det holder med en gymsal, så får vi ordne til resten i beste dugnadsånd. Tidligere har vi jo avholdt konkurranse på teknisk museum og i fanehallen. Så har vi jo flymuseet på Gardermoen og diverse andre museer i teigen. Var ikke Horten nevnt en gang? Regner med Edward og gjengen er på'an. :thumb: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Jo, jeg regner med at det jobbes i kulissene for aa arrangere Skala, men for de som skal reise en bit er det greit om man har et tidspunkt aa forholde seg til hvorvidt det blir noe av den helgen eller ikke. Skala blir det nok uansett - dog muligens paa et senere tidspunkt. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Styret ser på alternativer.. I mellomtiden er spådommene dystre mht hotellnæringen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/loennsoppgjoeret/thon-varsler-langvarig-hotell-streik/a/23680309/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Tror nok at man må gå for alternativer eller kansellere. Kverna maler nok for langsomt til at dette er løst til neste helg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted May 12, 2016 Share Posted May 12, 2016 Hva med Southern Skala Challenge ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts