Rune Haugen Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Anbefaler også denne polske websjappa. De sender knallkjapt, og hver boks koster 25 kr. http://www.model-making.eu/ I tillegg har de bilder av innhold og instruksjner av de fleste sett, så her kan man "se" oppi eska. Brukt en del tid på det : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Anbefaler også denne polske websjappa. De sender knallkjapt, og hver boks koster 25 kr. http://www.model-making.eu/ I tillegg har de bilder av innhold og instruksjoner av de fleste sett, så her kan man "se" oppi eska. Brukt en del tid på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild Moland Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Anbefaler også denne polske websjappa. De sender knallkjapt, og hver boks koster 25 kr. http://www.model-making.eu/ Supert tips, Rune! Endelig fikk jeg fatt i Gunzes sett med Nato-farger som jeg hittil kun har funnet i amerikanske nettsjapper med ublu porto. Arild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Hvis jeg var deg så ville jeg spandert en øl på meg. Og. Hvis jeg var deg så ville jeg ha prøvd å lime fast overvingen til kroppen før du limer på undervingen. Fjern alle støpetapper, slik at du kan justere. På den måten unngår du glipe på oversiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Myrland Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 Ubs! Drakk ølla sjøl Var faktisk inne på den tanken å lime på overvingen først, men jeg valgte å la matchende panellinjene på vingefronten gå foran. Oppdaget at dimensjonen på den ene overvingen var ca 1mm for kort og fikk missmatch fra midten og ut til vingetuppen. Blir fin helgeaktivitet med plaststrips, putty, pils og sandpapir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Ja!? Blir det noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Myrland Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 Ja!? Blir det noe? Etter gårdagens peptalk tok jeg meg en ny runde med sandpapir, filer og diverse puttyer på fokker'n. Skal ta en god økt i kveld også, kanskje det blir en runde grunning .... Får kjøre en bildeoppdatering på doningen etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Ja, bilder please Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Dette var gøy å lese, ser frem til oppdateringer Bruker herved anledningen til å nominere Torgeir til årets motivasjonspris, også basert på egen erfaring. SAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Dette var gøy å lese, ser frem til oppdateringer Bruker herved anledningen til å nominere Torgeir til årets motivasjonspris, også basert på egen erfaring. Takk. Det er ikke alltid lett å vite om det man driver med blir opplevd som grov trakassering eller velment motivasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Takk. Det er ikke alltid lett å vite om det man driver med blir opplevd som grov trakassering eller velment motivasjon. Hvordan det oppfattes vil nok i stor grad avhenge av den som blir forsøkt motivert. Det vel også grensetilfeller hvor man kanskje føler seg plaget nok til å gyve løs etter stagnasjon i prosjekter. Uansett så lenge det fører til oppbretting av ermer og økt bygging, uten en større opplevelse av krenkelse, er man vel innenfor SAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Myrland Skrevet 28. april 2016 Forfatter Del Skrevet 28. april 2016 heisann! det er helt greit med ekstra puff i ryggen både med og uten sarkasme I kveld var det månedlige byggemøte for TPMK, noe som kom litt brått på, men passet egentlig veldig bra, siden man da fikk avsatt tid til å gnukke på skjøter. Ikke så imponerende fremgang, men det begynner å ligne noe. I løpe av helga skal det bli påført litt grunning over skjøtene. Sannsynligvis må jeg ta en ekstra puttyrunde til på vingeroten, men det er lovt å håpe... Typisk for SH er den tykke Vingekanten man får i bakkant av, her burde jeg egentlig tynnet plasten innvendig for å få en skarp skjøt. Istedenfor valgte jeg en annen enkler løsning ved å slipe ned fra utsiden og lage ekstra arbeid med å rescribe tilbake detaljene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Ser der ja! Det skjer ting med Fokkern _thumb: Synes da du er godt i gang her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 29. april 2016 Del Skrevet 29. april 2016 Bra. Jeg har nok ofte syndet når det gjelder nedtynning av vingebakkant på Special Hobby-sett. Man må jo ta i bruk sandpapir type 50 hvis det skal være i nærheten av å monne, og da blir det jo også seende ut deretter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Myrland Skrevet 5. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2016 Har fått det tett rundt fugleburet, og skjøtene ser bra ut. Neste trinn blir risse opp bortpussa panellinjer. Har også modifisert rundt motoren, litt eksosrør og slikt. Tilpasset 2 messingrør for de mitraljøsene i flykroppen, detaljer som manglet i settet. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Fine detaljer på motor'n SAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Dette er fint. Er det blytråd eller noe annet som står og stritter ut fra motoren? Og enda mer spennende: passer cowlingen utenpå alt dette? Etter min erfaring må sylindrene på ni av ti resinmotorer fra Special Hobby og denslags raspes grundig før cowlingen lar seg tre på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Ser flott ut dette ja Har for øvrig samme erfaring som Trgr når det gjelder innpass i cowling på Special Hobby sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Myrland Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 Dette er fint. Er det blytråd eller noe annet som står og stritter ut fra motoren? Og enda mer spennende: passer cowlingen utenpå alt dette? Etter min erfaring må sylindrene på ni av ti resinmotorer fra Special Hobby og denslags raspes grundig før cowlingen lar seg tre på. jepp, det er blytråd. Boret tvers igjennom sylinderhodene. Har liten teknisk peiling på motorer og slikt, men det går opp to rør i bakkant på stemplene og to eksosrør som går ut på hvert stempel disse går mot en oppsamler i front på cowlinga (eksospotte?). problemet mitt er nå å få justert riktig lengde på blytrådene slik at når frem og at cowlinga ikke stikker for langt frem eller for langt bak. Angående å få cowlinga til å passe, har jeg ikke hatt det problemet på mine fokkere, husker ikke i farta om det var et problem på Fiat G-50'n. Bruker bare å slipe ned tykkelsen i bakkant av cowlinga for å få en mer visuell skalariktig tykkelse. Mitt problem har vært å finne riktig plassering av cowlinga, men der har bøkene til Kari Stenman vært til god hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Eksosrørene går opp og ut til manifoilringen, ja, der eksosen samles og spyttes ut i eksosrør nede på sida. På baksida mener jeg at det pumpes luft inn fra inntak og filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Myrland Skrevet 6. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2016 Eksosrørene går opp og ut til manifoilringen, ja, der eksosen samles og spyttes ut i eksosrør nede på sida. På baksida mener jeg at det pumpes luft inn fra inntak og filter. Måtte Google manifoil for å få litt mer teknisk input, så dette er da en eksosmanifoil der flere eksosrør samles til ett. Kanskje det er en sånn innsugningsmanifoil bak motoren også?.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 6. juni 2016 Del Skrevet 6. juni 2016 Kanskje det er en sånn innsugningsmanifoil bak motoren også?.. Det skal du ikke se bort fra. Jeg vet at mange hadde et luftinntak oppå cowlingen, der luften ble filtrert og så kjørt inn i midten før den ble distribuert til sylinderne. Ting kan tyde på at Fokkern tok inn lufta under http://www.dutch-aviation.nl/pictures/Fokker/Military/Fokker%20D21%20with%20Bristol%20Mercury%20engine.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tommy Myrland Skrevet 10. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2016 I helga er jeg hjemme hos ho mor og da blir det ikke mye arbeid på fokkern. Noen timer ble det no avsatt denne uka. Rescribing, sparkling og pussing, blir lissom aldri helt fornøyd. Vil jo helst alt er bra før grunning. Har montert ferdig motorendetaljene og laget nye gønnere av messingrør. Et par små detaljer til som skal på før grunning. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Yeah baby! Veldig bra messingjobb! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reidar Berg Skrevet 10. juni 2016 Del Skrevet 10. juni 2016 Begynner å se veldig bra ut dette, Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.