Gå til innhold
  • Bli medlem

Stemningsrapport


Anbefalte innlegg

Da er vi godt i gang, og det nærmer seg slutten på innmeldingen og vi er tett opp mot 250 registrerte.

 

IMAG0610_zpsbb938c7b.jpg

 

Det har ikke vært nevneverdig negativt å registrere.

Butikkene er på plass, utstillingsbordene fylles, bordvaktene justerer og tilpasser og det ser ut til at de fleste er travelt opptatt med et eller annet.

 

IMAG0609_zps0d9113bb.jpg

 

IMAG0606_zps08a4073f.jpg

 

IMAG0608_zps54494835.jpg

 

IMAG0607_zps2453943b.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble vel egentlig forespeilet en lettvegg... definisjonsspørsmål...

Lettveggene vi har brukt nede er ikke Leto sine, så de har vi jo leid av et annet firma.

Denne løsningen var gratis, og når sant skal sies så ga summingen fra aktiviteten i hele hallen en slags "ambiance" som minnet meg litt om SMW og gav en følelse av at vi deltok i noe som var fysisk mye større enn det faktisk var  :)

 

Dømmingen gikk som fot i hanske...eller noe sånt.

Etter sammenslåinger ble det et overkommelig volum pr. dommer, jeg hadde mindre konferering med teamene enn det som har vært nødvendig tidligere, og vi ble ferdig i god tid i forhold til det vi hadde forespeilet oss.

 

Det kom noen kommentarer om at vi ikke hadde stengt konkurranseområdet for publikum da dømmingen startet.

Men grunnet tidsbegrensning var dette noe vi så oss nødt til, da alternativet hadde blitt å korte ned og begrense"allmenhetens" tilgang, noe som sikkert hadde vært negativt for de som ankom seint og bare for å titte.

Jeg tror ikke det medførte nevneverdige problem, da vi hadde mer bredde på lokalet og dermed mer avstand mellom bordrekkene i år.

 

Folk samlet seg etterhvert i vår reserverte "lounge".

 

IMAG0611_zps6a1025ea.jpg

 

En rask hodetelling viste at det med noen til og fra befant seg jevnt over 30 personer her gjennom kvelden.

Jeg takket for meg litt før midnatt for å komme meg hjem og verifisere resultatlista så det ikke blir noen overraskelser av uteglemmelse i morgen formiddag, så hvordan det utviklet seg utover i de små timer etter dette får noen andre oppdatere på  ;)

 

IMAG0612_zps70d19468.jpg

 

Vi bestemte å ta spesialprisutdelingen mellom årsmøtet og den offisielle premieringen på søndag, men siden både innehaver og ny mottager av vandreprisen "Norsk Historisk Fly" var til stede ønsket Nils å dele ut denne i vårt muntre lag.

Innehaver Einar Sandvik lot dermed trofeet vandre videre til komiteens nyvalgte eier; Ole Kjensmo.

Om jeg ikke hørte helt feil så tror jeg modellen var en deHaviland Vampire.

 

IMAG0613_zps3b2620b1.jpg

 

Resultatene burde komme i løpet av ettermiddagen i morgen.

Mulig disse blir lagt ut på hjemmesiden før de kommer her på forumet, men i motsetning til Jarlsberg og hvitost, så kan man vel si at nett er nett  8)

 

Det kommer forøvrig en 5-6 siders reportasje i neste nummer av Modell & Elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... siden både innehaver og ny mottager av vandreprisen "Norsk Historisk Fly" var til stede ønsket Nils å dele ut denne i vårt muntre lag.

Innehaver Einar Sandvik lot dermed trofeet vandre videre til komiteens nyvalgte eier; Ole Kjensmo.

Om jeg ikke hørte helt feil så tror jeg modellen var en deHaviland Vampire.

 

Skal være magasinet Flyhistories vandrepris. Ole var uansett en verdig vinner med en flott modell, godt utført research, og god formidling gjennom både byggetråd og artikkel i magasinet.

 

Forøvrig var det nye lokalet en positiv opplevelse fra undertegnedes side. God plass og godt lys. Jeg hadde salgstand med ryggen til "nettinggjerdet" mot antikkmessen, men det var absolutt ingen plage eller irritasjon. Jeg ønsker meg ikke ned i kjelleren igjen ...

 

I kveld blir det nok tidlig bikking.  :)

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen ble det en tur opp mellom skiftene i dag, glad for at vi fikk det til!

Glimrende lokale, luftig, og ikke minst mye bedre lys, både generelt og spesifikt for å studere modeller.

Antikkmessa ikke til sjenanse, det var bare en svak summing av stemmer i det fjerne.

 

Morsomt, og til oss og være, stort utvalg i interessante butikker. Ingen sak å få tømt lommeboken!

 

Arrangements- og lokalitetsmessig må da dette være den beste i en nå ganske lang rekke meget gode SKALA.

 

Tiden får vise om vi blir på Letohallen, blir svaret ja, er det ingen tvil om at jeg også ønsker at vi skal være

oppe i hallen.

 

Ellers; tusen takk for både arbeidshest og myrvann guttær, dét satte jeg pris på!  :cheers:

 

Vennlig hilsen

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var morroa sluttfor denne gang...  :(

Arrangementsmessig burde jeg vel heller sette en slik:  ;D

 

Jeg tror det også denne gang blir som jeg kommenterte, at de fleste i ettertid høres ut som en OL-president i avslutningsseremonien; "best games ever..."

 

Prisutdelingsseremonien startet kort etter årsmøtet, og bortsett fra et par uhøytidlige og raskt innhentede småglipp så gikk også dette på skinner.

Nytt av året var at våre plaketter nå var byttet ut med medaljer i lekker utførelse.

Ed kan kanskje legge ut bilde av hvordan de ser ut, for jeg synes personlig vi skal kjøre denne utgaven i årene framover.

 

Som vanlig tar det ikke lang tid etter avsluttet seremoni før folket starter pakkingen, og dette gikk usedvanlig raskt i år.

Takket være en hel gjeng med hjelpsomme folk gikk rydding av lokalet også som en lek.

Klokka 15:40 så lokalet slik ut:

 

IMAG0614_zps1924fa6a.jpg

 

Janse har tatt bilder av de fleste premierte modeller og dette kommer vel ut etter hvert.

Resultatliste sørger Ed for å få lagt ut på hjemmesiden, og det opplyses og linkes her fra forumet.

 

Ingen nevnt, ingen glemt, så takk til alle som var med på å gjøre min del av ansvaret for arrangementet gjennomførbart, og til alle andre som bidro til å gjøre det til en hyggelig begivenhet og gjensyn.

 

Da gjenstår det bare å gjøre det enda bedre neste år  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig bra arrangert  syntes jeg.  :thumb: Bra parkering, Lett tilgang til hallen, ikke langt å bære modellene inn på bordene, god plass, bra akustikk og lys. Savnet kanskje noen små bord med stoler å slå seg ned på. Det er bagateller. Antikk messa var ikke til sjenanse i det hele tatt lavmælte folk. Fikk kjøpt noen godbiter der også. Mye fint av plast og stasj, å kjøpe. :)

 

Mange flotte modeller og bare  blide og hyggelige mennesker fra både inn og utland. En engelskmann boende i min hjemby, Kongsberg traff jeg også kanskje begynnelsen på et nytt vennskap :D

 

Maten: Den var veldig bra i år, mør og fin yttrefillet, med en pikant saus. Fromasjen til desserten gled ned .. ølet var kaldt og friskt. Håper kjøkkenet fikk overbrakt litt skryt. Hyggelig pasiar i loungen etter på , og et litte nachspiel på rommet. Sov godt og bra frokost i dag.

 

Flotte premier i år også, var heldig å fikk med meg et par .

 

Foredragene fikk jeg ikke vært på, kunne kanskje vært litt mere opplyst om tid og sted, det har lett for at vi som dømmer ikke rekker å besøke disse, mulig det kunne planlegges bedre...

 

Vel blåst, savner kanskje litt det å svive rundt modellene og butikkene på kvelden, men sånn det er nå kan vi absolutt leve med.! full av inspirasjon og byggelyst.t wOOt:cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det nye lokalet fungerte helt glimrende, og lyd og lys var helmaks. Den sosiale biten var dessuten minst like bra som ellers selv om vi ikke fikk sulle rundt og pjalle blant modellene om kvelden. Drikking og skitprat fikk vi heldigvis til likevel, for mer enn halve moroa med Skala er jo å møte de andre plastidiotene.  :thumb:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det nye lokalet fungerte helt glimrende, og lyd og lys var helmaks. Den sosiale biten var dessuten minst like bra som ellers selv om vi ikke fikk sulle rundt og pjalle blant modellene om kvelden. Drikking og skitprat fikk vi heldigvis til likevel, for mer enn halve moroa med Skala er jo å møte de andre plastidiotene.  :thumb:

 

 

Trykker like på denne! Blir det Wing nut wings som gruppebygg.. kom igjen nå skal vi slå et slag for duk og wiring!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det nye lokalet fungerte helt glimrende, og lyd og lys var helmaks. Den sosiale biten var dessuten minst like bra som ellers selv om vi ikke fikk sulle rundt og pjalle blant modellene om kvelden. Drikking og skitprat fikk vi heldigvis til likevel, for mer enn halve moroa med Skala er jo å møte de andre plastidiotene.  :thumb:

 

 

Trykker like på denne! Blir det Wing nut wings som gruppebygg.. kom igjen nå skal vi slå et slag for duk og wiring!

 

Melder meg på nå... med Gotha  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med ovenstående ovasjoner angående lokaler: Lyst, luftig, lett tilgjengelig for alle, overraskende svak summing fra antikk/bruktmarkedet og ingen plage i det hele tatt. ikke en gang fra Cafeen. Teppefliser  var nok hovedårsaken til den dempede lyden.

 

Forøvrig; var det noen som så noe til Lars Borge denne helgen i hallen? Som representant fra Small Size menër jeg. Nå hadde jo Small Size  en glimrende mulighet til å inspisere lokalet for ev. ønsker, og argumenter, for eller i mot, angående utforming av neste års salgsstand. Hvis vi da havner på samme sted, noe som anbefales på det sterkeste av undertegnede hvis det er mulig.  Vi hadde plenty av plass til en imponerende stand for en såpass "stor" butikk som Small Size er.

Gleder meg allerede til neste års "tævling"

....Og forresten, takk for stå på prisen, (Hva den nå måtte bestå av  wOOt )selv om jeg er litt usikker på hvorfor akkurat jeg fikk den? ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trykker like på denne! Blir det Wing nut wings som gruppebygg.. kom igjen nå skal vi slå et slag for duk og wiring!

 

Jau, vi får se. Og så inviterer vi Peter Jackson som foredragsholder neste år! Ideen kom i bilen på vei sørover.

 

Forøvrig; var det noen som så noe til Lars Borge denne helgen i hallen?

Nix.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Og forresten, takk for stå på prisen, (Hva den nå måtte bestå av  wOOt )selv om jeg er litt usikker på hvorfor akkurat jeg fikk den? ::)

 

For å avklare den ene av dine undringer;

Du fikk ikke "Stå på prisen" for å ha gjort så forbasket mye, men fordi du gjør noe som er viktig, og fordi du gjør det riktig.

Det er blitt en selvfølge at du med klar og tydelig framføring, samt ett og annet sleivspark, forestår utdelingen av premier og priser.

For en broket forsamling med konservative nerder er du i ferd med å bli en institusjon og det eneste faste holdepunkt i en verden hvor konkurransens navn, lokasjon, klasseinndelinger og alt annet er i stadig forrandring.

Det året du engang i framtiden måtte melde frafall er jeg sikker på at det er flere andre som også kommer til å lure på om det i det hele tatt vil være verdt å ta turen  ::)

 

Når det gjelder hva prisen består av må jeg melde pass, da jeg bare hadde ansvar for å sørge for at det ble kåret vinnere og mottagere av de prisene vi hadde på lista... premiene var ikke mitt bord  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også takke for en strålende helg, glad jeg fikk mulighet til å dra i år også.

Det var nok mange som var litt skeptiske til åssen dette arrangemanget skulle bli i år med mange forandringer, og kan nok med ganske god sikkerhet si at alle ble meget positivt overrasket over hvor vellyket det hele ble, med kansje unntak av de som ikke kom.

kjøkknet/kokken bør også hedres maten og kø problematikken blir bare bedre å bedre med årene  :thumb::cheers:

 

Håper at Smallsize Hobbylan og årets nye aktører kommer til neste år.

 

 

Niclas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også takke alle deltakere og arrangører for en superoptimal helg!

 

Det har vært en svært trivelig helg, og endringene fra tidligere år har vel kun vært til det bedre. Jaggu fikk jeg ikke brukt en hel drøss penger på blant annet Tamiya-maling og diorama-stuff.

Lenge leve mangfoldet!

 

Dessuten har vi jo fått bevist at vi kan oppholde oss i samme "rom" som andre mennesker, uten at vi tar direkte skade av det.

 

Gleder meg til neste år!

 

:cheers:

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.