Gå til innhold
  • Bli medlem

Ju88 A-4 1/72


Anbefalte innlegg

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Finishen synes jeg nå ser bra ut, og jeg synes også RLM 70 ser rimelig troverdig svartgrønn ut. Litt uvanlig å lakke den mørkeste fargen først.

 

 

Bra finish :) Det er jo egentlig en sjakktrekk å lakke mørk farge først når jeg tenker meg om. Da er jo modellen ferdig preshada for den lyseste fargen :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang skal jeg grunne..........gikk så bra sist med 109`ern, så prøvde uten nå også, men ble myyyyye flekking.

Så nå er det på tide å handle inn et nytt parti med grunning.

Kan jo være at jeg brukte vanlig maskeringstape og, tom for tamiya.

 

Men men, sånn ble det nå, heldigvis er vallejo snill med touchup.

 

20121031_174203.jpg

 

 

20121031_174232.jpg

 

 

Vrient splintmønster på kroppen, fikk det ikke helt 100, men får gå i læreboka til neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt pause på denne, da jeg etter så lang tid oppdaget at dekalene var 1/48  :doh:

 

Så da er et annet spørsmål?

Noen som har en 1/48 Ju88 til salgs?

 

Har denne i bakhånd, men dyr frakt....

http://www.ebay.com/itm/Pro-Modeler-Plane-Kit-Junkers-Ju-88a-4-Bomber-1-48-scale-85-5948-1998-NIB-/300805264641?&pt=Model_Kit_US&autorefresh=true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er denne 99% ferdig, tja, ikke helt fornøyd, men dette Revell settet skal det bygges flere av, så får ta det som en gjennomgang.

 

Ut fra bilder av orginalen, bør jeg nok forsøke meg på eksos igjen på denne, antenneledningen skal også byttes ut, må ha noe elastisk som holder fasongen.

 

Drivhuset var jammen ikke enkelt og få pent, og det har klart og snike seg inn litt malingstøv :(

 

JU88A4-1.jpg

 

 

JU88A4-12.jpg

 

 

JU88A4-13.jpg

 

 

JU88A4-15.jpg

 

 

JU88A4-5.jpg

 

 

JU88A4-9.jpg

 

 

JU88A4-1-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, videre, videre. Særdeles hederlig innsats med mye læring for eier og andre, er jeg ganske sikker på. Jeg aner ikke hvordan du kom fram til gule spinnere, men det ser jo "striking" ut.  ;)

For å stramme tråden varmer du opp et skrujern i et stearinlys og så fører du jernet nært tråden, under. Vips, stram.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mere gjort på denne, kikket litt på http://ktsorens.tihlde.org/flyvrak/garddevarre.html, og kan vel være enig i at spinnerne ikke skal være gule, resten får være som det er.

 

Har lagt på filter, samt forsøkt litt eksos, men stopper heller for tidlig, enn å f..... opp en gang til, hehe.

 

 

ju88-14.jpg

 

ju88-6.jpg

 

ju88-1.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.