Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjeviktryneren, BF109E4 1/48 Eduard


Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Reviews&file=index&req=showcontent&id=865

 

Hvis det er en figur herfra du kunne tenke deg å bruke, si i fra, så sender jeg.

 

;)

Hehehe. Ytterst hyggelig av deg. Han oppgitte mekanikeren med verktøykassa hadde helt sikkert funka, så ja takk.  :thumb:

Paradisveien 22c, 4617 Kristiansand.

 

DSCN4598.jpg

Som dere vil se har man kommet til sluttforhandlingene. Her inngår også koking og bøying av propell. For meg ser det ut som propellen har stått stille ved touchdown mot torva, og når det øverste bladet ser forvrengt ut tror jeg dette kommer av dårlig bildekvalitet pga linsa på kameraet.

Spørsmålet er hvorvidt det underste bladet har knekt helt av ved rota, (slik det skjedde da jeg kokeknekte min propell) eller om det bare er bøyd ut av syne. Jeg tror det er knekt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe  :D

 

Når det gjelder knekt eller ikke knekt propell så måtte jeg bla litt i bilder og bøker, kunne nemlig ikke huske å ha sett mange bilder av knekt tilfelle. Men propellen til Mæsel var da definitivt brukket av (to blader borte) og når man bare kikker så hender det at man finner noe også, og på side 82 i boka til De Herrer Brekken/Åkra, så er det jo et bilde som illustrerer brukket propell glimrende, der står det bare en liten stump igjen av roten til det ene propellbladet...

 

Og hurra for at det blir nesegrus oppstilling!!!

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

DSCN4612.jpg

 

Da mener jeg meg ganske ferdig med denne. Takk til de herrer Janse og Roy som har hjulpet meg med henholdsvis gubbe og base! Uten dere hadde ikke tryneren vært den samme.  :praise:

 

DSCN4613.jpg

 

Vi zoomer inn.

 

DSCN4614.jpg

 

Han ser ikke så fornøyd ut, gjør han vel?

 

DSCN4616.jpg

 

DSCN4617.jpg

 

Jeg har forsøkt å drysse litt kjevikgjørme på undersida. Mulig jeg var for forsiktig.

 

DSCN4618.jpg

 

En slik positur gir godt innsyn i kontoret.

 

DSCN4619.jpg

 

Som også Kyrre vil legge merke til, står pedalene i samsvar med siderorets utslag.

 

DSCN4620.jpg

 

Kråkeperspektiv.

 

DSCN4621.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike!!!

 

Ja ut i fra pedal/rorutslag man kan virkelig ane at piloten har drevet febrilsk manøvrering før det gikk totalt skjeis. Om jeg kan få komme med en kommentar til evt. forbedringsarbeide så måtte det være å gi bakken litt mer farge, kanskje det er lyset, men gresset ser noe anemisk ut på min skjerm. Er det slik sørlandsgress ser ut på våren?

 

Forøvrig står alt til Laud med eikeløv og fem sverd!

 

:thumb:

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder gresset så er det jo alltid grønnere på den andre siden  :D

 

Gresset ditt ser altså helt glimrende ut, bare litt lyst syntes jeg - jeg får heller skue det med egne øyne en dag. Jeg aner jo at jeg er på tynn is når jeg forsøker å sette i gang en fargediskusjon på gress - det kommer jo i alle mulige versjoner av grønt og gult, og fasit vet jeg ikke om finnes. Da sitter man igjen med synsing og personlig preferanse.

 

Men en ekskursjon til Kjevik i April høres fint ut, uansett  ;)

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.