Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjeviktryneren, BF109E4 1/48 Eduard


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett nøye på bilde i boka og sett modellen live, så trengs en litt mykere overgang på vingekamoen. Ikke veldig mye, men bittelitt. Det som forundrer meg litt er at kamoen virker skarp på kroppen. Hvis flyet er målt om så burde skarpheten være lik på vinger og kropp, og hvis den ikke er målt om så burde det også være likt.

Det er kanskje naturlig å maskere på kroppen, siden man uansett må maskere vinduer og diverse kroppsåpninger. Men jeg er helt klart enig i at kroppen er skarpere enn vingene.

En faktor som må tas med er kvaliteten på kamera. Jeg synes muligens det ser ut som om det er mindre skarpt ytterst.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg tar på meg skylda hvis noen velger å trekke seg fra hobbien nå.

 

Forøvrig må du huske å trekke stikka litt til deg.

Tror du jeg er HELT amatør, eller?

For øvrig ber jeg herrene merke seg datoen. Den vil bli stående i historien som Dagen Kyrre Hadde Rett, og jeg skal krype til det sure eplet. Følgelig vil tiltak bli iverksatt for å myke opp overgangene på vingekamoen. Det samme gjelder halen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig ber jeg herrene merke seg datoen. Den vil bli stående i historien som Dagen Kyrre Hadde Rett, og jeg skal krype til det sure eplet. Følgelig vil tiltak bli iverksatt for å myke opp overgangene på vingekamoen. Det samme gjelder halen.

 

Så mye opponering bare for til 7nde og sist la seg overkjøre??? Nei, hold på skarpe kanter. Se bare over nærmeste slat. IKKE mye myk kant der, men har du lagt deg på rygg så har du vel lagt deg på rygg :P;D Kyrre kommer aldri, ALDRI til å la deg vinne en ny diskusjon etter dette :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var noe av det Tormod også la merke til da vi så på bildet på SC i dag: det er skarpt skille på slatsen, men mindre skarpt på vingen.

 

For øvrig ber jeg herrene merke seg datoen. Den vil bli stående i historien som Dagen Kyrre Hadde Rett, og jeg skal krype til det sure eplet. Følgelig vil tiltak bli iverksatt for å myke opp overgangene på vingekamoen. Det samme gjelder halen.

 

Så mye opponering bare for til 7nde og sist la seg overkjøre???

Det fyres fra NAI ser jeg ;D.

Nå er det (tro det eller ei) enda viktigere å få en bra og riktig modell enn å få rett. Samtidig er det nesten like gøy å RLM-kverulere som å bygge. Nesten.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCN4592.jpg

Auf dem Bayrische Flugzeugwerke arbeitet man tidlig og seint. Nå med ny og mer forbildetro kamo og ett strøk Johnson. Viel spass.

 

DSCN4594.jpg

 

På halen var jeg helt crazy bananas i oppmykningen.

 

Torgeir må ha litt motstand. Hvis ikke blir han sær og kommærs.  :shifty:

Men jeg spekulerer ennå på hva du kan ha ment med denne åpenbare selvmotsigelsen. Sær OG kommers?!?! Samtidsmusikk og Justin Bieber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSCN4595.jpg

Jaujau. Den ble kul med skjeletter, koder, nazimerker og fullt sett av stensiler. Her er man underveis i vaskeprosessen. MIG "neutral wash" er lagt og pusset vekk i de lyse områdene, og her har den fått en dæsj mørk vask på RLM 71-feltene. Jeg poster bilde mens vasken tørker.

Som dere muligens vil oppdage er det noe kødd med aktre bjelkekors. Jeg var sløv og unnlot å micromeshe malingskanten mellom oversidekamo og RLM 65, så da ble den selvsagt synlig gjennom dekalen. Dette slo bare ut på to bjelkekors før jeg tok til vettet og foregrep problemet på de resterende. På de andre måtte jeg pusse etter dekalering og et par lag Johnson, og det vet man jo på forhånd hvordan går. Jeg regner med å touche helt greit opp ved hjelp av den utmerkede malingen Humbrol (hørte du det Jens?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda klart man tar en helsørlandsk helgardering med dobbeltskru  :D

 

Den kan jo fremstilles som den må ha vært etter å ha blitt vippet tilbake på beina, med ny propell, propell under utskifting, eller med bøyd propell...

Om du går for fliegerdenkmal så er det fortsatt drittøft, og flyet er jo det samme og ser stort sett helt likt ut som om det stod på hjul, bare i en litt uvanlig vinkel. Jeg er større tilhenger av "på trynet" enn "på hjul" dersom du trenger andres meninger  ;)

 

(usedvanlig klar tale fra en sørlending eller?  ;) )

 

Uansett dette blir fiiiint!

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som pendelen svinger mot tung nese.

Sånn ellers gav jeg opp forsøket på å touche opp bjelkekorset, for Humbrol 34 viste seg å være veldig mye kritthvitere enn dekalfargen. Enden på visa ble at jeg klasket en ny dekal fra reservelageret oppå den første. Dette ser en hel haug bedre ut, selv om jeg nok må jobbe litt med tretannpirker for å få fram panellinjene bak den. Da står jeg igjen med et ett-tall som må fikses opp. Maskere og airbrushe tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig bra...

tenker det blir kult å lage " bakken" til maskinen din. Diorama?

 

Roy

Njæææ. Noen vil vel hevde at det kvalifiserer til diorama bare å sette den på trynet, for da viser man en "situasjon" eller noe sånt? Jeg synes figurmaling er kjedelig, men kunne vel til nød hatt en forbanna pilot som går sin vei fra uhellet eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.