Kyrre Ingebrethsen Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Etter å ha sett nøye på bilde i boka og sett modellen live, så trengs en litt mykere overgang på vingekamoen. Ikke veldig mye, men bittelitt. Det som forundrer meg litt er at kamoen virker skarp på kroppen. Hvis flyet er målt om så burde skarpheten være lik på vinger og kropp, og hvis den ikke er målt om så burde det også være likt. Det er kanskje naturlig å maskere på kroppen, siden man uansett må maskere vinduer og diverse kroppsåpninger. Men jeg er helt klart enig i at kroppen er skarpere enn vingene. En faktor som må tas med er kvaliteten på kamera. Jeg synes muligens det ser ut som om det er mindre skarpt ytterst. K Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Jeg tar på meg skylda hvis noen velger å trekke seg fra hobbien nå. Forøvrig må du huske å trekke stikka litt til deg. Tror du jeg er HELT amatør, eller? For øvrig ber jeg herrene merke seg datoen. Den vil bli stående i historien som Dagen Kyrre Hadde Rett, og jeg skal krype til det sure eplet. Følgelig vil tiltak bli iverksatt for å myke opp overgangene på vingekamoen. Det samme gjelder halen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 For øvrig ber jeg herrene merke seg datoen. Den vil bli stående i historien som Dagen Kyrre Hadde Rett, og jeg skal krype til det sure eplet. Følgelig vil tiltak bli iverksatt for å myke opp overgangene på vingekamoen. Det samme gjelder halen. Så mye opponering bare for til 7nde og sist la seg overkjøre??? Nei, hold på skarpe kanter. Se bare over nærmeste slat. IKKE mye myk kant der, men har du lagt deg på rygg så har du vel lagt deg på rygg Kyrre kommer aldri, ALDRI til å la deg vinne en ny diskusjon etter dette :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Ja, det var noe av det Tormod også la merke til da vi så på bildet på SC i dag: det er skarpt skille på slatsen, men mindre skarpt på vingen. For øvrig ber jeg herrene merke seg datoen. Den vil bli stående i historien som Dagen Kyrre Hadde Rett, og jeg skal krype til det sure eplet. Følgelig vil tiltak bli iverksatt for å myke opp overgangene på vingekamoen. Det samme gjelder halen. Så mye opponering bare for til 7nde og sist la seg overkjøre??? Det fyres fra NAI ser jeg . Nå er det (tro det eller ei) enda viktigere å få en bra og riktig modell enn å få rett. Samtidig er det nesten like gøy å RLM-kverulere som å bygge. Nesten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Haugen Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 Joda, jeg er enig, og har samtidig hatt mye gøy i denne diskusjonen RLM er gøy, og litt kvervulering er en del av gamet Ser frem til neste oppdatering med bilder i denne tråden Mvh Rune aka NAI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 19. august 2012 Forfatter Del Skrevet 19. august 2012 Auf dem Bayrische Flugzeugwerke arbeitet man tidlig og seint. Nå med ny og mer forbildetro kamo og ett strøk Johnson. Viel spass. På halen var jeg helt crazy bananas i oppmykningen. Torgeir må ha litt motstand. Hvis ikke blir han sær og kommærs. Men jeg spekulerer ennå på hva du kan ha ment med denne åpenbare selvmotsigelsen. Sær OG kommers?!?! Samtidsmusikk og Justin Bieber? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Hva jeg mente tror jeg du skal bare drite i. Så vidt jeg husker var jeg full. Jeg synes kamoen ble ble både sært og kommerst bra. Jeg er full av imponasje. Og siden vi er på nettet må jeg legge til at jeg faktisk mener det også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Dette ble bra, diskret og forsiktig oppmykning - SAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Sandvik Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Sehr gut! Einar S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod Sørvang Skrevet 20. august 2012 Del Skrevet 20. august 2012 Dette holder Torgeir. Jeg har studert bildet enda nøyere hjemme og tegnene som tyder på overspray er svært diffuse. Bildet i seg selv er for uskapt til å fastslå noe med sikkerhet enten den ene eller den andre veien. Et lite kompromiss er derfor greit med litt mykere linjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Nå er det snart på tide at du legger ut bilder av skjønnheten, med dekalene på - kom igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 Jaujau. Den ble kul med skjeletter, koder, nazimerker og fullt sett av stensiler. Her er man underveis i vaskeprosessen. MIG "neutral wash" er lagt og pusset vekk i de lyse områdene, og her har den fått en dæsj mørk vask på RLM 71-feltene. Jeg poster bilde mens vasken tørker. Som dere muligens vil oppdage er det noe kødd med aktre bjelkekors. Jeg var sløv og unnlot å micromeshe malingskanten mellom oversidekamo og RLM 65, så da ble den selvsagt synlig gjennom dekalen. Dette slo bare ut på to bjelkekors før jeg tok til vettet og foregrep problemet på de resterende. På de andre måtte jeg pusse etter dekalering og et par lag Johnson, og det vet man jo på forhånd hvordan går. Jeg regner med å touche helt greit opp ved hjelp av den utmerkede malingen Humbrol (hørte du det Jens?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Erik Johansen Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Dette blir jo helt konge. Synd med strafferunder men det er vel sånn det ofte blir. Janse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil Olsen Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Du kan ikke sette denne skjønnheten på trynet, Torgeir :'( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 25. august 2012 Del Skrevet 25. august 2012 Heldigvis ingen fatal ulykke det der da Veeeldig fint med skjelett og ørn på plass. Skulle du få kalde føtter når det gjelder å plassere tryneren på trynet, så må jeg bare erklære at som dekal-donor har jeg stor aksept for dette. På sett og vis har Kjetil noe rett. Kanskje. SAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 25. august 2012 Forfatter Del Skrevet 25. august 2012 På sett og vis har Kjetil noe rett. Kanskje. Helsørlandsk helgardering der! Jeg begynner faktisk å bli LITT i tvil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 FLIEGERDENKMAL! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stein Atle Stenberg Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hehe joda klart man tar en helsørlandsk helgardering med dobbeltskru Den kan jo fremstilles som den må ha vært etter å ha blitt vippet tilbake på beina, med ny propell, propell under utskifting, eller med bøyd propell... Om du går for fliegerdenkmal så er det fortsatt drittøft, og flyet er jo det samme og ser stort sett helt likt ut som om det stod på hjul, bare i en litt uvanlig vinkel. Jeg er større tilhenger av "på trynet" enn "på hjul" dersom du trenger andres meninger (usedvanlig klar tale fra en sørlending eller? ) Uansett dette blir fiiiint! SAS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Sandvik Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Hold deg til opprinnelig plan om tryneplassering! Da får publikum anledning til å beundre både over- og undersida av modellen. Einar S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tormod Sørvang Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 Denne må helt klart stå på tryne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Erik Johansen Skrevet 26. august 2012 Del Skrevet 26. august 2012 I den grad det skal stemmes er jeg for å la den stå på trynet! Janse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 27. august 2012 Forfatter Del Skrevet 27. august 2012 Det ser ut som pendelen svinger mot tung nese. Sånn ellers gav jeg opp forsøket på å touche opp bjelkekorset, for Humbrol 34 viste seg å være veldig mye kritthvitere enn dekalfargen. Enden på visa ble at jeg klasket en ny dekal fra reservelageret oppå den første. Dette ser en hel haug bedre ut, selv om jeg nok må jobbe litt med tretannpirker for å få fram panellinjene bak den. Da står jeg igjen med et ett-tall som må fikses opp. Maskere og airbrushe tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 Virkelig bra... tenker det blir kult å lage " bakken" til maskinen din. Diorama? Roy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 28. august 2012 Del Skrevet 28. august 2012 ved hjelp av den utmerkede malingen Humbrol (hørte du det Jens?) "...du ska dansa ompa til du doer!" Stemmer og for aa sette modellen paa nesa - den vil da garantert skille seg ut. Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torgeir Eikeland Skrevet 29. august 2012 Forfatter Del Skrevet 29. august 2012 Virkelig bra... tenker det blir kult å lage " bakken" til maskinen din. Diorama? Roy Njæææ. Noen vil vel hevde at det kvalifiserer til diorama bare å sette den på trynet, for da viser man en "situasjon" eller noe sånt? Jeg synes figurmaling er kjedelig, men kunne vel til nød hatt en forbanna pilot som går sin vei fra uhellet eller noe sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.