Gå til innhold
  • Bli medlem

1932 Ford SpeedWagon Woodie...Ferdig!


Anbefalte innlegg

Heisann

 

 

Da er jeg igang på den bilen som dro igang dette gruppebygget ;D

 

Har kloret endel med ramma på denne før jeg fikk lakk på den idag. Har også lakket motor og begynt på interiøret.

Har også funnet det siste dekket som jeg leitet etter, ets har jeg fått til denne og alu luftfilter

 

november_2011_006-2.jpg

 

IMG_0063.JPG

 

IMG_0065.JPG

 

IMG_0067.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Skal en vinne showet må det være pollert under også  :D

Husker Hallan ble intervjuet etter en bilutstilling hvor han bare konkluderte med at de nok fikk være mer nøye neste gang, for hans Morgan hadde blitt henvist til 2. plass fordi diff'en var litt for matt...

 

Ellers var jeg i min barndom med min bror på endel amcar treff, og på ett av dem var det en snodigpelle som hadde nylakkert motor.

Hadde ikke rare erfaringa med lakk og tenkte ikke så mye over det selv da, men hørte de andre mumla noe om hvor lenge det ville se ut som det gjorde.

For han hadde lakkert 6'er-blokka på en -39 delivery i rød/hvit/blå striper med vanlig spraylakk, og på toppen av det hele... sprinklet sølvglitter i den våte lakken  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treverket ser bra ut på min skjerm. Trur jeg ville latt det være som det er til jeg hadde lakkert resten av kjerra. Svart og treverk blir helt rått.

Hjulvalg på ei slik kjerre vanskelig, men motor og hjuloppheng i settet gir et forholdsvis moderne inntrykk. Jeg ville prøvd med stålfelger og store bakhjul. Kanskje også prøvd eikefelgene fra Tudor'n til Revell, med større bakhjul. Passer trolig med forholdsvis smale hjul rund baut.

 

..............men hjul og stil er og blir smak og behag, og det er tross alt ditt bygge.

 

Jeg har mange ganger blitt overrasket over hvordan "umulige" kombinasjoner funker for noen byggere. Prøv deg fram, så finner du nok den ultimate stilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Byggehilsen fra FORDMAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy....den oljemalinga bruker laaang tid på og tørke :pinch:

 

Fant noen felger igår som kanskje kan bli bra, ser ut til at den blir slicks m/hvit side og smale dekk m/hvit side fremme.

 

Har puslet videre med litt PE innvendig (speedometer og ratt skal se om jeg finner noen brytere for vindu)

 

Teppet er ferdig flocket, tror jeg skal lakke stoler og sofa om igjen(ble ikke helt fornøyd :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy....den oljemalinga bruker laaang tid på og tørke :pinch:

 

Veldig anvendelig, men for de som er vant med akryl så er det nærmest et sjokk.

Har brukt noe på figurmaling men det er en tålmodighetsprøve.

Kjøpte en flaske fra Windsor & Newton med noe som heter Liquin.

Det er en flytende resinbasert tynner som får olja til å tørke noe raskere.

Ikke 'resin' som i støpeplast, men som kvae... og det ser nærmest sånn ut.

Ble jo litt i tvil, for det holder seg jo seigt og klissete i månedsvis, men det har en virkning.

Flaska har stått noen år nå og det er bare litt flytende igjen i bunnen, resten ser ut som noe som er skrapt av en furustubbe.

Står at det ikke skal påvirke farge, men når det tørker orangebrunt så må en jo undre.

Men tror det finnes andre typer av såkalt "drying medium" også.

MIG wet effect er vel egentlig ment for pigmenter men den virker kanskje påskyndende på olje også.

Panserfolket vet kanskje det.

Den lukter i hvert fall bare white spirit, men er mye tjukkere og blir raskt klebrig etter pensling.

 

 

Ellers henger jeg meg på aplausen  :thumb:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.