Thor A. Granheim Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Heisann Da er jeg igang på den bilen som dro igang dette gruppebygget Har kloret endel med ramma på denne før jeg fikk lakk på den idag. Har også lakket motor og begynt på interiøret. Har også funnet det siste dekket som jeg leitet etter, ets har jeg fått til denne og alu luftfilter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Ser bra ut dette, hadde vært morro å se en 1:1 motor med så blank lakk på. Lurer på hvor lenge det ville var Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Skal en vinne showet må det være pollert under også Husker Hallan ble intervjuet etter en bilutstilling hvor han bare konkluderte med at de nok fikk være mer nøye neste gang, for hans Morgan hadde blitt henvist til 2. plass fordi diff'en var litt for matt... Ellers var jeg i min barndom med min bror på endel amcar treff, og på ett av dem var det en snodigpelle som hadde nylakkert motor. Hadde ikke rare erfaringa med lakk og tenkte ikke så mye over det selv da, men hørte de andre mumla noe om hvor lenge det ville se ut som det gjorde. For han hadde lakkert 6'er-blokka på en -39 delivery i rød/hvit/blå striper med vanlig spraylakk, og på toppen av det hele... sprinklet sølvglitter i den våte lakken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted May 14, 2012 Author Share Posted May 14, 2012 Hei igjen Litt igang med preshading føre dekalene skal på. Har også lagt til noen detaljer på treverket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Helge Andersen Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Wow dette ser jaggu bra ut må si jeg liker denne. Tor Helge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Wow dette ser jaggu bra ut må si jeg liker denne. Tor Helge Enig, og gleder meg til å se den med dekaler på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted May 16, 2012 Author Share Posted May 16, 2012 takker har fått på tre dekalene, nå skal det tørke før jeg legger klarlakk på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 Nice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted May 19, 2012 Author Share Posted May 19, 2012 Hei Jeg er usikker på fargen , men det heller mot blank sort Har fått litt oljemaling på rammeverket for og lage litt liv i det. Skal tørke noen dager før neste trinn. Har også funnet noen andre dekk bak som jeg kanskje vil bruke, noen meninger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Helge Andersen Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Helt rått tre arbe digger det. De hjula/felger passer ikke helt til stuket på bilen, det er liksom noe som mangler, kan liksom ikke sette fingeren på det. Prøv med forskjellige felger å se om noe passer. Tor Helge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Noen grøve whitewall dekk bak hadde gjort seg:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Nydelig resultat på treverket. Hva med å prøve noen stålfelger fra litt mere fra ca 40 Ford og diagonaldekk? Har du hvit side fram må du ha det bak også eller ikke i det hele tatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted May 20, 2012 Author Share Posted May 20, 2012 Takker for gode tilbakemeldinger på treverket, er ikke helt fornøyd selv. Men skal ha på litt clear orange for og blende litt. Er ikke sikker på dekk eller felger, men skal prøve som Gaute sier noen stålfelger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Trejobben ser veldig bra ut. Til bakhjul så synes jeg du var på rett spor med slicksene. Hvit side på dem med stålfelg og gjerne eikefelg foran tror jeg kan passe fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted May 20, 2012 Share Posted May 20, 2012 Treverket ser bra ut på min skjerm. Trur jeg ville latt det være som det er til jeg hadde lakkert resten av kjerra. Svart og treverk blir helt rått. Hjulvalg på ei slik kjerre vanskelig, men motor og hjuloppheng i settet gir et forholdsvis moderne inntrykk. Jeg ville prøvd med stålfelger og store bakhjul. Kanskje også prøvd eikefelgene fra Tudor'n til Revell, med større bakhjul. Passer trolig med forholdsvis smale hjul rund baut. ..............men hjul og stil er og blir smak og behag, og det er tross alt ditt bygge. Jeg har mange ganger blitt overrasket over hvordan "umulige" kombinasjoner funker for noen byggere. Prøv deg fram, så finner du nok den ultimate stilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Byggehilsen fra FORDMAN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Nyyydelig arbeid med den woodgraininga!! Tror jeg må skaffe meg noen av de dekalarka fra Uschi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Har også funnet noen andre dekk bak som jeg kanskje vil bruke, noen meninger Jeg mener at du er flink jeg og jeg hadde gått for det Gaute foreslår med stålfelger og hvitside foran og bak... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Noe ala dette var det jeg tenkte: http://motormavens.com/emAlbum/albums/Travis%20Hodges/Ink%20and%20Iron%20HF%20S100%20Test/SweetWater%20out%20MMcopy.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Noe ala dette var det jeg tenkte: http://motormavens.com/emAlbum/albums/Travis%20Hodges/Ink%20and%20Iron%20HF%20S100%20Test/SweetWater%20out%20MMcopy.jpg Det tror jeg og kan funke, eller så kan og noe retro felger med litt str funke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Ja der sier du noe, hva med de store Chromerevers felgene som er med i Revell sin 57 Bel Air (den nye fra ifjor sånn ca)? EDIT: Fant fram den jeg har på hylla og tok noen bilder av det ene hjulet: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted May 22, 2012 Author Share Posted May 22, 2012 Det bildet er noe som kan funke må grave litt i dele eskene Tøft med sorte felger, men tror kanskje jeg vil prøve røde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Det "treverket" ble "dritbra", hva med eikefelger i treverk ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 Fy....den oljemalinga bruker laaang tid på og tørke Fant noen felger igår som kanskje kan bli bra, ser ut til at den blir slicks m/hvit side og smale dekk m/hvit side fremme. Har puslet videre med litt PE innvendig (speedometer og ratt skal se om jeg finner noen brytere for vindu) Teppet er ferdig flocket, tror jeg skal lakke stoler og sofa om igjen(ble ikke helt fornøyd ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Fy....den oljemalinga bruker laaang tid på og tørke Veldig anvendelig, men for de som er vant med akryl så er det nærmest et sjokk. Har brukt noe på figurmaling men det er en tålmodighetsprøve. Kjøpte en flaske fra Windsor & Newton med noe som heter Liquin. Det er en flytende resinbasert tynner som får olja til å tørke noe raskere. Ikke 'resin' som i støpeplast, men som kvae... og det ser nærmest sånn ut. Ble jo litt i tvil, for det holder seg jo seigt og klissete i månedsvis, men det har en virkning. Flaska har stått noen år nå og det er bare litt flytende igjen i bunnen, resten ser ut som noe som er skrapt av en furustubbe. Står at det ikke skal påvirke farge, men når det tørker orangebrunt så må en jo undre. Men tror det finnes andre typer av såkalt "drying medium" også. MIG wet effect er vel egentlig ment for pigmenter men den virker kanskje påskyndende på olje også. Panserfolket vet kanskje det. Den lukter i hvert fall bare white spirit, men er mye tjukkere og blir raskt klebrig etter pensling. Ellers henger jeg meg på aplausen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted May 27, 2012 Author Share Posted May 27, 2012 Nå har jeg kjørt på med både farge og klarlakk for malinga var tørr Det ble sort blank, taket er ikke ferdig enda Ble med et bilde av instrumentpanelet i ets også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts