Thor A. Granheim Posted September 10, 2012 Author Share Posted September 10, 2012 en sånn som denne er det jeg bruker nå http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-UNIMAT-ORIGINAL-MODEL-DB-200-LATHE-MILL-CAST-IRON-/251147365114?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a798caafa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted September 11, 2012 Author Share Posted September 11, 2012 Takk Marius Peilepinne er laget av polert messing rør og ståltråd (kan ta den opp og ned hehe) Husker ikke helt produsenten nå men skal sjekke når jeg kommer hjem. Stian: Jeg har ihvertfall forelska meg i denne maskinen er vanvittig morro og dreie og lage ting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Henning Engen Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Digga denna på NC, og gav den ei stemma. Då hadde eg ikkje sett tråden her, men den imponerte uansett. Unimag Classic er for tre dreiing så vidt eg har fått med meg. DB200, og SL1000 er urmakerverktøy, så dei bør være stabile, og egna for metall. Man kan finna urmaker dreiemaskiner på FINN også. Såg noken for eit års tid siden, og angra på att eg ikkje handla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts