Gå til innhold
  • Bli medlem

Sierra XR 4i FERDIG


Anbefalte innlegg

Glede meg til å sjå meir.

 

Sjøl har eg lekt med tanken å bygga XR4'en om til ein god gammal 1.6L. ::)

 

Your not alone ;)

 

Da får dere jo en liten jobb med støtfangerene for å få dem "simple" som de var på billigversjonen. Det er ganske stor forskjell på fangerene på dem. Det samme gjelder sideskjørtene som er på XR4 og ikke på de andre versjonene.

Sidevinduene bak er det jo bare å fjerne den tykke stolpen så er dere i mål der.

 

Men med litt tålmodighet, sparkel og arrete fingertupper lar det seg jo gjøre. Dere må skaffe noen stålfelger og hjulkapsler for å få det helt riktig ;)

 

Svein Ivar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glede meg til å sjå meir.

 

Sjøl har eg lekt med tanken å bygga XR4'en om til ein god gammal 1.6L. ::)

 

Your not alone ;)

 

Da får dere jo en liten jobb med støtfangerene for å få dem "simple" som de var på billigversjonen. Det er ganske stor forskjell på fangerene på dem. Det samme gjelder sideskjørtene som er på XR4 og ikke på de andre versjonene.

Sidevinduene bak er det jo bare å fjerne den tykke stolpen så er dere i mål der.

 

Men med litt tålmodighet, sparkel og arrete fingertupper lar det seg jo gjøre. Dere må skaffe noen stålfelger og hjulkapsler for å få det helt riktig ;)

 

Svein Ivar :)

US Sierraene Hadde fangere som var ganske like:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glede meg til å sjå meir.

 

Sjøl har eg lekt med tanken å bygga XR4'en om til ein god gammal 1.6L. ::)

 

Your not alone ;)

 

Da får dere jo en liten jobb med støtfangerene for å få dem "simple" som de var på billigversjonen. Det er ganske stor forskjell på fangerene på dem. Det samme gjelder sideskjørtene som er på XR4 og ikke på de andre versjonene.

Sidevinduene bak er det jo bare å fjerne den tykke stolpen så er dere i mål der.

 

Men med litt tålmodighet, sparkel og arrete fingertupper lar det seg jo gjøre. Dere må skaffe noen stålfelger og hjulkapsler for å få det helt riktig ;)

 

Svein Ivar :)

 

Frontlyktene må vel også endres ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er massevis av detaljer som må endres, men hovedlyktene kan beholdes hvis du bygger 1985 eller 1986 modell. Kan jo bygge 1983 Base modell med smale hovedlys og grå plastgrill. Denne modellen har overhode ikke noe extrautstyr, helt renska. Leit opp bilder fra introduksjonen av Sierra, og du finner trolig bilder av Base modellen også.

Denne XR4i utgaven til Tamiya er forøvrig første årsmodell med MFI, Mechanic Fuel Injection, Bosch K-jetronic. Seinere utgaver fikk EFI, Electronic Fuel Injection, og dermed sprekere og mindre tørst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Beklager at det har gått så lenge siden oppdateringer på denne tråden også  :(

 

Bilen ble ferdig til Østkonken men da med andre felger. Fant ikke felger som passet med innpress og samtidig var pene men den skulle være med til Langhus så da ble det en mellomløsning. I ettertid har jeg funnet og pusset opp Cosworth felger og jeg syns bilen ble av en helt annen klasse :)

 

CIMG3235.jpg

CIMG3238.jpg

CIMG3263.jpg

 

 

Så fikk den andre hjul :)

 

CIMG3299.jpg

CIMG3320.jpg

CIMG3309.jpg

CIMG3306.jpg

CIMG3300.jpg

 

Vurderte sterkt om jeg skulle ha gullfargede eiker men syns liksom at det ble litt mye Subaru samtidig som det er jo tøft da og passer fint til blått. Men foreløpig er den ferdig  ;)

 

Svein Ivar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen Sierra:) kler BBS felger også. Eneste i mine øyne som ikke helt "Float my boat" var eksosen. Denne hadde kledd en litt grov endestuss bak;) Men det er min mening:)

 

Her må jeg nok si meg enig, eksosen hadde nok gjort seg ut bak. Men ellers et topp bygg :) Ser virkelig ut som du har fått til listene bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all rosen gutter :)

 

Hadde en 2,3 GL selv i nesten denne fargen og det var minnet av den som gjorde at jeg valgt Tamiya sin Racing Blue.

Når det gjelder eksosen så har jeg vært veldig usikker selv også om jeg skulle ha utblås på siden eller bak men siden det ble en form for banebil så syns jeg det passet med eksos àla Touring Car.

 

Svein Ivar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all rosen gutter :)

 

Hadde en 2,3 GL selv i nesten denne fargen og det var minnet av den som gjorde at jeg valgt Tamiya sin Racing Blue.

Når det gjelder eksosen så har jeg vært veldig usikker selv også om jeg skulle ha utblås på siden eller bak men siden det ble en form for banebil så syns jeg det passet med eksos àla Touring Car.

 

Svein Ivar :)

 

Og så lenge byggeren er fornøyd, så skal vel i grunn vi andre ta renne fart :) Er du fornøyd med utfallet, så er det, det viktigste mener jeg :) Bra utført er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.