Svein Ivar Braathe Posted April 23, 2012 Author Share Posted April 23, 2012 Glede meg til å sjå meir. Sjøl har eg lekt med tanken å bygga XR4'en om til ein god gammal 1.6L. Your not alone Da får dere jo en liten jobb med støtfangerene for å få dem "simple" som de var på billigversjonen. Det er ganske stor forskjell på fangerene på dem. Det samme gjelder sideskjørtene som er på XR4 og ikke på de andre versjonene. Sidevinduene bak er det jo bare å fjerne den tykke stolpen så er dere i mål der. Men med litt tålmodighet, sparkel og arrete fingertupper lar det seg jo gjøre. Dere må skaffe noen stålfelger og hjulkapsler for å få det helt riktig Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Glede meg til å sjå meir. Sjøl har eg lekt med tanken å bygga XR4'en om til ein god gammal 1.6L. Your not alone Da får dere jo en liten jobb med støtfangerene for å få dem "simple" som de var på billigversjonen. Det er ganske stor forskjell på fangerene på dem. Det samme gjelder sideskjørtene som er på XR4 og ikke på de andre versjonene. Sidevinduene bak er det jo bare å fjerne den tykke stolpen så er dere i mål der. Men med litt tålmodighet, sparkel og arrete fingertupper lar det seg jo gjøre. Dere må skaffe noen stålfelger og hjulkapsler for å få det helt riktig Svein Ivar US Sierraene Hadde fangere som var ganske like:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Riktig at det ikke er helt enkelt ja. Selv kan jeg jo bare drømme om å gjøre den operasjonen etter at jeg solgte Sierra settet jeg hadde. Men har en lignende plan med Revell sin Focus da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Glede meg til å sjå meir. Sjøl har eg lekt med tanken å bygga XR4'en om til ein god gammal 1.6L. Your not alone Da får dere jo en liten jobb med støtfangerene for å få dem "simple" som de var på billigversjonen. Det er ganske stor forskjell på fangerene på dem. Det samme gjelder sideskjørtene som er på XR4 og ikke på de andre versjonene. Sidevinduene bak er det jo bare å fjerne den tykke stolpen så er dere i mål der. Men med litt tålmodighet, sparkel og arrete fingertupper lar det seg jo gjøre. Dere må skaffe noen stålfelger og hjulkapsler for å få det helt riktig Svein Ivar Frontlyktene må vel også endres ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Det er massevis av detaljer som må endres, men hovedlyktene kan beholdes hvis du bygger 1985 eller 1986 modell. Kan jo bygge 1983 Base modell med smale hovedlys og grå plastgrill. Denne modellen har overhode ikke noe extrautstyr, helt renska. Leit opp bilder fra introduksjonen av Sierra, og du finner trolig bilder av Base modellen også. Denne XR4i utgaven til Tamiya er forøvrig første årsmodell med MFI, Mechanic Fuel Injection, Bosch K-jetronic. Seinere utgaver fikk EFI, Electronic Fuel Injection, og dermed sprekere og mindre tørst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Montru kor den sierraen havnet Gaute Den er under planlegging, blir nok en xr4i, det var nemmlig en av drømmebilene mine engang i tiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Ja blir den bygd så er det jo bra. Modellene fortjener å bli bygd. Jeg selv må ærlig innrømme at jeg aldri har drømt om Sierra i noen som helst form Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Da eg kjørte opp så va det ikke feil med en sierra, helst en xr4i eller noe enda grommere, filosoferer litt rundt fargevalg og slikt, spennende å følge med i denne tråden for å få litt tips, det ser svært bra ut sålangt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted June 16, 2012 Author Share Posted June 16, 2012 Beklager at det har gått så lenge siden oppdateringer på denne tråden også Bilen ble ferdig til Østkonken men da med andre felger. Fant ikke felger som passet med innpress og samtidig var pene men den skulle være med til Langhus så da ble det en mellomløsning. I ettertid har jeg funnet og pusset opp Cosworth felger og jeg syns bilen ble av en helt annen klasse Så fikk den andre hjul Vurderte sterkt om jeg skulle ha gullfargede eiker men syns liksom at det ble litt mye Subaru samtidig som det er jo tøft da og passer fint til blått. Men foreløpig er den ferdig Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Denne ble kjempe fin Kledde bedre de siste felgene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Det er nok jeg som er rar, men jeg likte også de første felgene.... og bilen da selfølgelig. Jeg synes du traff bra på fargen også denne gangen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Bare en ting å si, well done, nice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Dette ble bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Lekkert!! (Eller i allefall så lekker som en Sierra kan bli..... ) Fargen kler bilen veldig godt, og finishen ser upåklagelig ut. Og den ser mye bedre ut med de siste hjula! (Ja Trygve, du er rar.... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Ser bra ut denne her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted June 18, 2012 Share Posted June 18, 2012 Det er nok jeg som er rar, men jeg likte også de første felgene.... og bilen da selfølgelig. Jeg synes du traff bra på fargen også denne gangen enig med Trygve her (alt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Flott modell (jeg har sette den live) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted June 19, 2012 Share Posted June 19, 2012 Pen Sierra:) kler BBS felger også. Eneste i mine øyne som ikke helt "Float my boat" var eksosen. Denne hadde kledd en litt grov endestuss bak;) Men det er min mening:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 Pen Sierra:) kler BBS felger også. Eneste i mine øyne som ikke helt "Float my boat" var eksosen. Denne hadde kledd en litt grov endestuss bak;) Men det er min mening:) Her må jeg nok si meg enig, eksosen hadde nok gjort seg ut bak. Men ellers et topp bygg Ser virkelig ut som du har fått til listene bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted June 20, 2012 Share Posted June 20, 2012 NASCAR eksos blir aldri feil På ringbane er det en nødvendighet. Leste gjennom innleggene etter bildene og tenkte kanskje det bare er jeg som er sær. Helt til jeg så Trygve's innlegg Who needs airbrush sier jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Bare for å understreke at man er Ford mann så har det slett ikke vært feil med denne i 1:1 stående i garagen, en nøyaktig kopi av denne , nydelig farge. nydelig bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 Tusen takk for all rosen gutter Hadde en 2,3 GL selv i nesten denne fargen og det var minnet av den som gjorde at jeg valgt Tamiya sin Racing Blue. Når det gjelder eksosen så har jeg vært veldig usikker selv også om jeg skulle ha utblås på siden eller bak men siden det ble en form for banebil så syns jeg det passet med eksos àla Touring Car. Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Tusen takk for all rosen gutter Hadde en 2,3 GL selv i nesten denne fargen og det var minnet av den som gjorde at jeg valgt Tamiya sin Racing Blue. Når det gjelder eksosen så har jeg vært veldig usikker selv også om jeg skulle ha utblås på siden eller bak men siden det ble en form for banebil så syns jeg det passet med eksos àla Touring Car. Svein Ivar Og så lenge byggeren er fornøyd, så skal vel i grunn vi andre ta renne fart Er du fornøyd med utfallet, så er det, det viktigste mener jeg Bra utført er det uansett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.