Gå til innhold
  • Bli medlem

Sierra XR 4i FERDIG


Anbefalte innlegg

Da får vel jeg komme igang med å vise hva jeg har gjort og skal gjøre fremover også :)

 

Denne bilen her blir bygget med chassiet og alt fra Sierra Cosworth. Grunnen til det er at planen er å bygge en Cosworth i sivil og originalversjon så derfor må alt av interiør og det meste av chassiet brukes på den.

Planen i første omgang for denne XR4'n var å lakke den i orange og ha på Jægermeister dekaler men etter å ha googlet litt både på nettet og i hodet mitt falt valget på Tamiya sin Racing Blue. Noe av grunnen til dette er at jeg hadde en Sierra 2,3 GL i noen år på begynnelsen av 90 tallet og den var mørkblå metallic.

 

CIMG3133.jpg

CIMG3130.jpg

CIMG3134.jpg

CIMG3135.jpg

 

Som dere ser har jeg kommet godt i gang men plutselig kan det jo stoppe opp.....

 

Svein Ivar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sansen for vingebil,har en kammerat som har en ekte vingebil som ligger ute til salgs nå,rå bil.

 

men om du skal bygge en replica,så har du gjort en feil på spoileren,cossien har kun en spoiler,den har ikke den nederste vingen :)

 

Dette er ikke den Cosworth'en jeg nevnte. Dette er XR 4 og den har bl.a. delt siderute bak og dobbel bakspoiler.

Cosworthvingen ser helt annerledes ut enn denne her uansett for den den har en annen utforming og støttebein på midten.

 

Cosworth'en skal ha enkel høy vinge. Cosworth'en skal bli original med deler av interiøret fra denne her.

 

Så alt er i skjønneste orden så langt ;)

 

Svein Ivar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford... blå... da er alt på track i Gjerdrum skjønner jeg  ;D

Bra finish som vanlig  :thumb:

Fatter'n kjøpte ny 2.0 Sierra i den fargen rett etter jeg fikk lappen  ::)

Folk kan si hva de vil, men det var en j****g bra bil.

 

Blåmann er i farta igjen ja  ;)

Både jeg og mutter'n hadde hver vår '85 Sierra. Hun hadde 2.0 og jeg hadde 2.3 men begge hadde den samme blåfargen.

Folk har ikke så mye positivt å si om Sierra men de var slitesterke og enkle biler som holdt og tålte mye. Fikk dem gode vinterdekk så var de kjempegode på vinterføre også. Jeg satt aldri fast med den og jeg var oppe i mange rare lokale grender skal jeg si deg, bakkestart på blåis ved en bondegård langt oppi Brodahlsgrenda gikk som bare det, akkurat da ble jeg så imponert at jeg bare gliste der jeg satt :)

Det eneste jeg aldri ble helt fortrolig med var bensinforbruket på V6'ern  :pinch:  Men fin lyd hadde den jo da  ;)

 

Svein Ivar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du bygger mye rart Svein Ivar :D

Forsto jeg rett at nå bruker du alle delene du ikke skal bruke på en annen modell.....?

Veldig bra, her går ikke noe til spille :thumb:

Og det ser jo bra ut så langt...

 

;)  de delene fra dette settet her skal til dels brukes på en Cosworth som ligger å venter på å få sivilt interiør. Den skal bygges original så derfor får denne XR 4'n Cosworth interiør fra banebilen av Cosworth.

 

Svein Ivar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Erik:

 

Jepp.. jula varer helt til påske så nå er hverdagsfargene kommet frem igjen  ;D 

Vel..... det er en bil som står til grunning og lakk nå da og den blir rød men den ble jo planlagt før påske så da får det gå for denne gangen ;) Hva slags bil det er får dere se om ikke så veldig lenge :shifty:

 

Marius:

 

Dette er jo biler fra ungdomsåra våre og det var mange drømmer om å få kjøre en slik da.

 

Svein Ivar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius bygger Ford og Svein Ivar bygger BM..øhhh nei Ford ja. :D

 

Fin blåfarge, og sedvanlig høg kvalitet på bygginga her.

 

Skal eg være virkelig ufin så var det vel neppe orginalt med høl i skivene på xr4?

 

Knut-H

 

 

 

Her går det for det meste i Ford, å bygge BMW er jo som å hoppe etter Wirkola  :pinch:

 

Nå blir jo ikke dette her en original bil siden den har løpsinteriør så borrede skiver skulle gå bra til en gatebil, håper jeg :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ser att denne XR4en har doble ruter:) Men har sett disse uten doble ruter også. Er det forskjeller på modellene? Altså mener jeg 1:1 biler da;) Ser bra ut denna vettu og blå da gitt:P

 

XR4 i ble kun levert med doble sideruter originalt, men det er mange som har tatt vanlig 3 dørers utgaver med enten 2 eller 1,6 liters motorer og satt på XR4 i spoiler så det er nok en slik du har sett.

Folka hadde ikke råd til drømmen så da ble det vel et kompromiss  :doh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle gi en liten oppdatering.

Bestemte meg for å ha 2 stoler i stedenfor 1 som det var til å begynne med. Fant noe Recaro lignende i delekassa som passet ganske bra ;)

CIMG3140.jpg

 

De resinfelgene dere skimter i bakgrunn er de jeg har tenkt å få sparklet, filt og pusset til så de passer. Håper bare de blir brukbare til slutt.

 

Svein Ivar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.