Finn-Ove Johansen Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Under de to Skalaene jeg har vært på, har det vært tynt med hjulvisp. Så underveis i år fant vår utmerkede kasserer og jeg at vi skulle prøve å stille litt sånne maskiner til neste år..Edward er med og også et par andre jeg ikke husker navnet på... Oppfordrer flere til å stille med helikopter neste år! FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Selvom mange kanskje liker hjulvispere, så har jeg lagt merke til at det er få som faktisk bygger dem. Vet ikke helt hva det kommer av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard S. Nisja Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Fordi det er så forbasket få modeller av de i <add favorite excuse>? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Jeg har da en NH90 under bygging ... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard S. Nisja Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Og jeg har en OH-58D Kiowa på gang. Men om det blir Skala '13 blir uvisst. Vi får se, har lyst, men har til nå ikke hatt anledning, men penger, eller omvendt. Jeg legger jo merke til at akkurat de 2 tingene jeg liker aller best å bygge, panser og hokus, blir etterspurt på skala. Det betyr jo bare at jeg får stille på skala neste år betyr det ikke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Det er helt riktig Håvard. Og Nils, du er en av de vi regner med når det blir stor hokus-klasse 2013. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted March 24, 2012 Author Share Posted March 24, 2012 Jeg har planer om å forsøke å stille med to! Om man bygger kobra med løse "vinger" og rotoren paralelt med skroget så går det jo fem i bredden selv i håndbagasjen min!! FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørnar Norås Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Og jeg har en 1/48 Apache på gang... Bjørnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Finnes det noen modeller av helikopter-prototyper som så dagens lys under andre verdenskrig? R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Detta er iallefall tøft http://www.aviastar.org/helicopters_eng/flettner_kolibri.php Men modeller er det gjerne skrint med,har ikkje sjekka. Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 http://www.scale-rotors.com/gallery/utility-helicopters/flettner-fl-282-v20-rs-models Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Litt smått for mine skjelvende hender og nærsynte auga gitt men det hadde jo blitt et skikkelig smykke å ha i hylla da. Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Finnes det noen modeller av helikopter-prototyper som så dagens lys under andre verdenskrig? R. Sikorsky R-4 fløy under krigen. http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_XR-4 Hvis du får tak i denne så kan du bygge en modell. http://store.spruebrothers.com/148-special-hobbysikorsky-r-4b-helicopter-48002-p21161.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Thun Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Jeg skal stille med 1x. Slik. Nå har jeg lagt det på meg, og må holde ordet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Har et 1/24-skala helikopter som jeg har planer om å bygge kranbil av. Men det blir kanskje ikke helt det samme etterpå......? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Hmm jeg ser for meg en kombinasjon av denne : http://www.belcherbits.com/lines/148conv/bb8.htm og http://www.ebay.com/itm/NEW-Italeri-1-48-AB212-UH1N-552692-NIB-/290680553598?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43ade9407e så er det bare å finne ut åssen en skal lage de Norske detaljene og dekalene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted March 26, 2012 Author Share Posted March 26, 2012 Da har jeg gått i fella og bestilt konverteringssett til Cobraen...så da kan man glemme at det skulle være enkelt tenker jeg...*sukk* FO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Jepp, har en cobra med alt av tillegg selv, enkel måte å unngå bygging på...... Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Selvom mange kanskje liker hjulvispere, så har jeg lagt merke til at det er få som faktisk bygger dem. Vet ikke helt hva det kommer av. Fordi det er døllt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Fordi det er døllt? Sacrilege!! Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Fordi det er døllt? Sacrilege!! Ed Å? Knø ferdig Hind-en din og motbevis meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard S. Nisja Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Jeg trur det er bra at enkelte ikke ferdes ofte i mørke bakgater, veiter og smug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Vedder 10 kr på at Torgeir kommer til å bygge en Hind innen 8 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Vedder imot. Torgeir kommer aldri til å bygge noe med propeller som roterer i horisontalplanet. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts