Jørgen Tangerud Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Absolutt ikke noe hårsårt......den hundringsen sitter nok løst den helga på de aller fleste uansett...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Med forbehold om mulige feilopplysninger, men jeg har forstått det slik at leie av hallen i utgangspunktet koster kr. 5000. Vennligst korriger meg om jeg tar feil. La oss se på dette regnestykket matematisk. Hvis 50 deltakere betaler 100 kroner ekstra pr. rom, så utgjør dette kr. 5000, og klubben blir fritatt for halleie. Leto-hallen får de pengene de skal ha. Hvis fler enn 50 hotellgjester melder seg på som IPMS-deltakere så går gevinsten til hotellet. Hvis færre enn 50 hotellgjester melder seg på som IPMS-deltakere så må klubben betale halleie, og hotellet får ekstra betalt for de rommene som går til IPMS-deltakere. Gevinsten går til hotellet. I beste fall, hvis 50 hotellgjester melder seg på som IPMS-deltakere, no less, no more, så går "vi" (som fellesskap) i break eaven. Hvis det er færre eller flere så tjener hotellet på differansen. De pengene som klubben ev. "tjener" er det klubbens medlemmer, som bor på hotellet, som må betale. De som tjener på ordningen er de av medlemmene som velger å ikke overnatte på hotellet, dvs. de som bor nær nok til å overnatte hjemme. Dette fører dog ikke til økt sosialisering på kvelden. Det klubben kunne gjøre, er å avtale med hotellet å betale halleie på 5000 kr (hvis det er det det er), og at hotellgjestene betaler normal pris ... og i tillegg ta inn økt deltakeravgift (enten dette er inngangspenger, deltakeravgift eller annet - fordelt på en fornuftig måte) som summeres opp til 5000 kr. Da vil antall hotellgjester være uvesentlig. Uavhengig om det er ferre enn 50 (som i fjor) eller flere enn 50 så vil klubben trekke inn ekstra penger til å dekke dette, og trolig gå i overskudd i forhold til dagens ordning. Jeg vil ikke trekke noen konklusjon om hva som er best, kun spekulere litt over bakgrunnstallene. Hvis min antagelse om halleie på 5000 kroner er feil så må selvsagt regnestykket stilles om. 100 kroner pr. pers er dog ikke allverdens, det er det samme som et dekalark koster. Spørsmålet er heller om halleien skal betales av de som overnatter på hotellet eller fordeles blant alle deltakerne, og ikke minst, om gevinsten skal gå til hotellet eller til klubben. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Absolutt fornuftig skrevet det der. Slik jeg hadde forstått det så var grunnen til å oppgi at det var IPMS arrangementet det at man skulle få en lavere rom pris samt at IPMS skulle få en bedre pris på leie av hallen og at de trengte minimum 50 deltakere til dette. For meg er ikke 100 kroner dyrere akkurat så mye men det forundrer meg litt at de har lagt prisene høyere for deltakere på arrangementet. Har tidligere vært med på å arrangere andre ting hvor man har forhandlet fram til en hyggeligere pris for deltakere med en klausul om minimum et gitt antall deltakere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Først vil jeg beklage utbruddet mitt, det var ikke veldig gjennomtenkt. Det var ikke meningen og gjøre noen til svarteper. Men Nils skriver det som jeg tenker på, men desverre ikke kom ned på "papir" (også er mitt syn på limtuben iblandet som jeg synes er unødvendig og bruke penger på når dette kan brukes på skala som buffer hvis det går trått et år.) Jan Erik: Beklager at du følte deg truffet, det var ikke meningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 I fjor betalte vi 18 750,- for leie av hallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Det var et annet tall enn mitt utgangspunkt. Regnestykket blir dermed ganske annerledes. Men prinsippet er dog det samme. Skal "noen få" (dvs. de 50) betale for alle, eller skal alle betale sin skjerv? Hvis det ender opp med både "de få" og også resten må betale mer, så er vel svaret ganske innlysende. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Dette arrangementet ble i sin tid flyttet fra Olavsgaard til Leto-hallen fordi det var veldig dyrt på Olavsgaard. Den avtalen vi fikk med Leto-hallen var at vi skulle få låne lokalene gratis hvis vi fikk mer enn 50 rom fylt opp av IPMS. Men hvis jeg oppfatter dette korrekt, så vil dere heller ha billigere hotell og dyrere arrangement, fordelt på alle. Da setter vi opp prisene på deltakelse, seminar og inngang så er det løst. Men det blir i 2014. Sånn, da var det løst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Jeg vet ikke hva de andre mener, men du forstår iallefall ikke meg korrekt. Jeg ønsker bare å vite bakgrunnstallene slik at det økonomiske resultatet kommer klubben og medlemene tilgode, fremfor hotellet. Jeg beklager at jeg har blandet meg borti klubbens anliggender rundt dette. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-Erik Kristiansen Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Slik jeg hadde forstått det så var grunnen til å oppgi at det var IPMS arrangementet det at man skulle få en lavere rom pris samt at IPMS skulle få en bedre pris på leie av hallen og at de trengte minimum 50 deltakere til dette. For meg er ikke 100 kroner dyrere akkurat så mye men det forundrer meg litt at de har lagt prisene høyere for deltakere på arrangementet. Det var slik Gaute skriver jeg også trodde at det var, men nok om det. Jeg la ut skjermdumpen fra Hotels.com, i en humoristisk ånd, fordi jeg trodde IPMS hadde forhandlet seg frem til en rimeligere pris hvis det ble booket 50 rom den helgen. Tenkte da at det var greit å "flagge" for arrangementskomiteen at det faktisk var rimeligere å booke rom via nett kontra og ringe hotellet. Det kunne jo hende at hotellet hadde tatt "en spansk en". Hundringsen i forskjell betaler jeg gladelig, det er jo ikke mer enn en 0,4 og en 0,33 på lørdagskvelden uansett. Oppfordringen til alle som skal overnatte på Skala må jo da være å booke rom ved og ringe hotellet, og oppgi IPMS som referanse slik at leie av hallen koster minimum. Per-Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 For meg virker det som om det er veldig mye mistforståelser ute å går her. For jeg har trodde mye om denne dealen, sikkert fordi jeg har hørt litt her og der, og ikke noe konkret og riktig. Men slik jeg forstår det nå, så synes jeg det er en veldig grei deal. Men det er kanskje viktig å få formidlet hvor mye klubben sparer om 50 rom betaler en 100 ekstra og ikke er gniene der. For jeg har vel i grunn vært inn om samme tanke som Per-Erik, at vi fikk det billigere rom, fordi vi dro inn mer inntekt til hotellet. Og når jeg fikk høre mer i fjor, forsto jeg det slik at at 50stkx100kr i hotellrom, var det samme som vi betalte, og at vi dermed slapp å betale for leie av hall. Men når jeg nå veit den fulle og hele sannhet, så har ikke jeg noe problem med at de overnattende tar den belastningen. Jeg synes det er lettere å betale 100 mer på rommet, enn deltageravgift. Eneste jeg kan se i ettertid er at kanskje litt mer åpenhet og nøyaktighet fra styrene kunne vært greit. Men det er ikke forseint heller.... (med mindre jeg har oversett noe info da) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Et godt råd til dere alle : Spør først ! Spør noen du tror vet ! Spør gjerne på PM,mail brev osv ! Det ble tre det Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Litt rot fra Letohallen gjør det ikke enklere for en stakkar. Jeg har nå fått bekreftelse på min booking. Pris pr. natt kr. 845,- enda jeg med store bokstaver skrev at det var i forbindelse med SKALA 2013. Ja, ja!. Jeg får sende en ny mail slik at de får rettet det opp..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 I stedet for å ta flak her, så bedriver vår driftige formann forhandlinger med Letohallen, så det hadde vært fint om dere forholder dere til ny og endelig informasjon i løpet av morgendagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Da følger jeg rådet fra Leif og spør herved: Er det sånn å forstå at om vi blir 49 stykker som booker rom på Skala, så får Letohallen inn 4900,- i tillegg til hall-leien? EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Ja, men det var ikke noe problem før i 2012. Men denne avtalen gjelder muligens ikke i 2013, ny, endelig og oppdatert informasjon kommer fra Roar i morgen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 Prisene blir i år 845,- for enkeltrom og 995,- for dobbeltrom. Dvs. det samme som alle andre. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Det enkleste da er jo at alle som har booket rom på hotellet skriver opp seg på en liste ved inngangen til hallen så har vi noe å forhåndle med da hotellet forlanger betaling for leie selv om vi har bodd fler enn 50 stk der... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 17, 2013 Author Share Posted January 17, 2013 Letohallen har vært veldig imøtekommende i år (også). Så jeg tenker det går bra. Det viktigste er at alle oppgir at de skal på SKALA når de booker. Dersom man glemmer det, kan det også opplyses om i resepsjonen ved ankomst. Vi setter opp en påminnelsesplakat på/ved skranken. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Er det antall personer eller overnattingsdøgn som teller? Noen overnattter to netter, andre ei natt, med ditto forskjell i betalinga. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Prisene er pr. rom, pr. døgn. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard S. Nisja Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 så 25 rom i 2 døgn = ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 22, 2013 Author Share Posted January 22, 2013 Tror nok det er 50 rom fra lørdag til søndag som gjelder, men skal sjekke. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Er alle hotellrom med i tellinga? Og er det antal bookete rom eller antall overnattende personer? I fjor hadde vi familierom og snakka om å ta dette i år også. De har jo 4 senger på et rom og da blir det fort ganske billig pr. pers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 25, 2013 Author Share Posted January 25, 2013 Det er antall rom ganger antall døgn. Så, et firemannsrom fra fredag til søndag teller som to rom mot de 50. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Sitter her på sidelinja og observerer det hele,Skala altså................... Herifra ser det ut som styret med hjelpere har det meste på stell. Bra jobba !! Ikke overraskende egentlig,dere har bevist gang på gang for oss at dere er sjef.................... Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.