Gå til innhold
  • Bli medlem

Red Star Rising!


Anbefalte innlegg

Har kikket i hvilke SIGs som har vært og det ser ut som om russiskt/sovjetiskt ikke er så ofte med. Ønsker herved å starte opp SIG - Red Star Rising!

 

Tenkte at alt innen russiskt panser og flybårne enheter fra årene 1940 til 1994.

Skal det være kun russiskt/sovjetiskt produsert, eller skal det tillates f.eks. "beute-panzer" og f.eks. amerikanskt prod. men under en rød stjerne??

 

Er det noen interesse for dette blant folket? Og la diskusjonen flyte..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH.

Her er noe jeg er interessert i:)

Jeg er med :thumb:

Fåreslår at brukt av sovjet/ Russland er begrensningen. Bare Sovjet hvis begrensningen er frem til 1994.

Jeg gleder meg da en stor del av stashet mitt er svært godt tilpasset denne SIG'en :)

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Hvis jeg ikke har lest helt feil eksisterte Sovjetunionen fra 30. desember 1922 til 26. desember 1991. Derfor burde vel også post-sovjet utstyr laget i Russland få plass hvis dato blir bestemt satt opp til 1994. Hvis vi velger opp til 1995 burde også de første utgavene av T-90 også komme med..

 

 

Ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om vi i det hele tatt trenger en tidsbegrensning?

Hvorfor ikke bare ha en "Red star" sig? Det er jo noe interessante greier før 1940 også. Russisk militærindustri er jo i dag i gang med flere storsatsninger også.

Men uansett er jeg med :thumb:

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen er god som gull Edward  :thumb:

Men jeg avventer litt med å opprette tråden til vi har fått en avklaring fra styret om hvordan vi skal håndtere SIGer og slikt, sett i lys av diskusjonen vedrørende Lufwaffe-SIGen.

 

(Se evt. velkommen-tråden i gruppebygget.)

http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=13450.0

 

:)

SAS

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entusiasme i høysete her ja... og jeg er med :thumb: (trump MIG-23), det må defineres litt smalere kansje .. skulle tro at ED tenker ... ::)litt i rettning av "Modern Soviet Weapons " i den store " fearfactor" katogorien under den kaldekrigen, hvor de heftigste stålbeistene ble laget til luft, til vanns og på belter/hjul... da gjerne i litt stor skala også... så som herunder oppramset  med Nato "fryktkoder " : Hind, Hokum, Backfire, Blackjack, Flogger, Flanker, Fulcrum, Foxbat, Frogfoot,Gaskin, Saber, Satan, Slava, Kirov, Typhoon, Kilo, Yankee, T-80,90, BTR-60/70/80, BMD, BMP .. Gadfly, Goopher, Gaskin soo on .....  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah. Som både formann, bygger av sovjetobjekter og utdeler av "Den Røde Stjerne" bør jeg vel si noe her. ;)

 

Vet ikke helt om styret skal engasjere seg i hvordan forumet bygges opp i forhold til div. SIG. Det bør være opp til moderatorene. SIG'er er jo ikke helt ulikt gruppebygg. Og de fleste gruppebygg kjennetegnes ved at det startes en masse byggetråder av folk fulle av entusiasme. Så blir de aller fleste angrepet av AMS, går lei, får fokus på noe annet osv. Og de fleste byggetrådene dør ut. Det er vel dette som er grunnlaget for Arilds tidligere håndtering av gruppebygg/SIG.

 

Imidlertid er det såpass mange tråder allerede i gang med sovjetiske forbilder at jeg tror denne kan ha livets rett. Når et såpass smalt interessefelt som Luftwaffel over Norge ser ut til å få god driv, så kan vi vel for svingende få til noe med såpass bredde som denne nye SIG'en. Så jeg foreslår at det opprettes en russer-SIG og at folk melder inn tråder som skal flyttes dit. Blir det bare surr så kan jo trådene flyttes tilbake og SIG'en oppløses. Jeg har vel en to-tre (eller 10-12 ::)) prosjekter selv som "passer regninga" (i språkdebattens navn).

 

Vi risikerer jo nå at det går inflasjon i SIG/gruppebygg, hvorav de fleste antakelig vil dø en naturlig død, men vi får se.

 

Ellers foreslår jeg at Edward som initiativtaker bestemmer navnet på SIG'en. Om det er russisk, norsk eller engelsk får være en dritt. Det var jo ikke noen nevneverdig debatt rundt Luftwaffe-SIG'en, så hvorfor skal vi ha det om denne?

 

Meg selv og vår hus-russer, Anton er vel uansett programforpliktet til å bidra i denne SIG'en. ;) Så får vi håpe andre også henger seg på.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må meg også si at  utedelingen av den "Røde stjerne" og dets bravuda kan ha en en "uggen  bismak "for enkelte her inne, som konekterer dette med en politisk vinkling .....uansett om den kommer med de beste hensikter fra både øst , syd og sydvest........Nå vet jeg at  både Roar som formann og andre rundt dette.... håndterer dette på beste ironiske evne og i høyeste moral.  

Men man kan fort havne opp i sympati foreningen  for Stalin, Adolf, Pol pot. Kadaffi, Hussain, og div "frihetsforkjempere som som får stå for egen regning få å si det sånn....og skulle man syntes det er greit så finnes det fora for sånnt........

 

Men da skal fleske meg tel Bottolf få lov til å  utlevere en "Silver star " neste år for oss som klamrer seg rundt det amerikanske flagget om det er til lands, til sjøs eller i luften! ¨Det er ikke småtteri til guff og histore og sjømenn som har vært borti der og der........

 

En ting til ......syntes  at  formanen skal bytte ut avateren med en mer nøytralt ikon, til det beste for alle som kommer til forumet fra alle land og tros rettninger... :) .

 

Jeg liker veldig godt det det egyptiske " all seeing eye" :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må meg også si at  utedelingen av den "Røde stjerne" og dets bravuda kan ha en en "uggen  bismak "for enkelte her inne, som konekterer dette med en politisk vinkling .....uansett om den kommer med de beste hensikter fra både øst , syd og sydvest........Nå vet jeg at  både Roar som formann og andre rundt dette.... håndterer dette på beste ironiske evne og i høyeste moral.  

Men man kan fort havne opp i sympati foreningen  for Stalin, Adolf, Pol pot. Kadaffi, Hussain, og div "frihetsforkjempere som som får stå for egen regning få å si det sånn....og skulle man syntes det er greit så finnes det fora for sånnt........

 

Men da skal fleske meg tel Bottolf få lov til å  utlevere en "Silver star " neste år for oss som klamrer seg rundt det amerikanske flagget om det er til lands, til sjøs eller i luften! ¨Det er ikke småtteri til guff og histore og sjømenn som har vært borti der og der........

 

En ting til ......syntes  at  formanen skal bytte ut avateren med en mer nøytralt ikon, til det beste for alle som kommer til forumet fra alle land og tros rettninger... :) .

 

Eh.

 

Vet ikke hva jeg skal si. Så jeg holder kjeft.  :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.