Gå til innhold
  • Bli medlem

Autoblinda AB 41 (Italeri 1/72) FERDIG


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Pga våren og sommerens gleder med husmaling og hagestell, har det ikke skjedd mye på byggefronten her. Uansett så har jeg fått puslet litt med denne puslingen

 

itas7051.jpg

 

Review her:

 

http://www.missing-lynx.com/reviews/small/italeri7051reviewgp_1.html

 

Dette er en sånn koselig pastapanser som både italienerne og tyskertn likte å cruise rundt i. Jeg har bygget en Politivariant som opererte i Tunisia i 1943.

 

Den ser sånn ut:

 

AB41_0.jpg

 

Har malt den i Xtracrylics Mid Stone med litt tonale varianter. Vask og støv er deretter lagt på.

 

AB41_1.jpg

 

AB41_2.jpg

 

AB41_3.jpg

 

AB41_4.jpg

 

Sånn bare for å vise størrelsen, da makroen er nådeløs på bildene over :)

 

AB41_5.jpg

 

Basen er kjøpt på Panduro og lakkert sjæl. Selve terrenget er sand mikset med gips, vann og trelim.

 

Mvh

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekt for den! Veldig bra resultat og et artig innslag i italiener-sigen. I tillegg til chippinga så likte jeg også basen veldig godt,spesielt den "oppbrøytinga" av sand ved venstre forhjul som passer med hjulstillingen. For meg så ser det veldig realistisk ut at en liten sandhaug er dyttet opp av forhjulet som er litt vridd for høyresving, ihvertfall tolker jeg det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger, folkens :) Stemmer at jeg har vridd hjulene til en høyresving, Magne :) Kosti: Hjulene en malt i Vallejo Panzer grey og deretter påført støv vha Vallejo Beige. Støvet ble påført over hele nedre del av kjøretøyet og er brukt til å blende modellen og basen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.