Jump to content

Autoblinda AB 41 (Italeri 1/72) FERDIG

Rune Haugen

Recommended Posts

Hei!

Pga våren og sommerens gleder med husmaling og hagestell, har det ikke skjedd mye på byggefronten her. Uansett så har jeg fått puslet litt med denne puslingen

itas7051.jpg

Review her:

http://www.missing-lynx.com/reviews/small/italeri7051reviewgp_1.html

Dette er en sånn koselig pastapanser som både italienerne og tyskertn likte å cruise rundt i. Jeg har bygget en Politivariant som opererte i Tunisia i 1943.

Den ser sånn ut:

AB41_0.jpg

Har malt den i Xtracrylics Mid Stone med litt tonale varianter. Vask og støv er deretter lagt på.

AB41_1.jpg

AB41_2.jpg

AB41_3.jpg

AB41_4.jpg

Sånn bare for å vise størrelsen, da makroen er nådeløs på bildene over :)

AB41_5.jpg

Basen er kjøpt på Panduro og lakkert sjæl. Selve terrenget er sand mikset med gips, vann og trelim.

Mvh

:) Rune

Respekt for den! Veldig bra resultat og et artig innslag i italiener-sigen. I tillegg til chippinga så likte jeg også basen veldig godt,spesielt den "oppbrøytinga" av sand ved venstre forhjul som passer med hjulstillingen. For meg så ser det veldig realistisk ut at en liten sandhaug er dyttet opp av forhjulet som er litt vridd for høyresving, ihvertfall tolker jeg det slik.

Takker for hyggelige tilbakemeldinger, folkens :) Stemmer at jeg har vridd hjulene til en høyresving, Magne :) Kosti: Hjulene en malt i Vallejo Panzer grey og deretter påført støv vha Vallejo Beige. Støvet ble påført over hele nedre del av kjøretøyet og er brukt til å blende modellen og basen.