André Kristoffersen Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Joda det lå i postkassen her i ettermiddag, alle resin delene 13 sett og noe ets og noe vakum og noe decaler... 150 engelske pund Det er det verdt til en jernhard klassisk jetfly ala MIG-23, Mirage og F-4 Phantom. Tror det er lenge til det kommer noe "nytt" byggesett av denne i plast i 48 skala. Hasegawa tørr ikke , og Trump Da er det bedre å bytte ut det meste på Esci, senere Airfix sin med det som finnes og det er ufattelig mye og bra Jeg skal over tid.... bygge en multimedia, hva heter det på svensk..." massa greior mycka tycksamt " sett av et av den kalde krigens stauteste kampfly AJ-37 Viggen. Surstrauming kommer på FN sin liste over kjemiske stridsmiddler, så det har jeg ikke her i bakgrunnen. Jeg har jo norsk julesild kjøpt i Strømstad, så det for holde. Har en meget nært forhold til Viggen etter en hårreisende opplevelse på motorveien nær Malmø en gang på 80 tallet. Quote
Leif Haga Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Dette er vel ikke Viggen,ser ut som no gamle propellgreier dette da Leif Quote
André Kristoffersen Posted April 15, 2011 Author Posted April 15, 2011 Man kan "selv være propell", for å like jet Du får justere inn "kjeden" Leif og ta på deg bifokale briller Quote
Arild Moland Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Du shopper full pakke til alle settene du kjøper? Heftig samling aftermarket der, men jeg vil tro at du også erfarer fra tid til annen at ikke all aftermarket er verdt pengene? Arild Quote
André Kristoffersen Posted April 15, 2011 Author Posted April 15, 2011 Jeg ser ingen Gatormasks? på vei Quote
Leif Haga Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Man kan "selv være propell", for å like jet Du får justere inn "kjeden" Leif og ta på deg bifokale briller -------------------------------------------------------------------------- Du har byttet bildet du din luring Det første var interiørbilde av no gammal propellgreie Leif Quote
Jens Håkon Brandal Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 O hildrande du. Om du kun gjoer ferdig en modell til neste Skala - la det bli denne... Jens Quote
Finn-Ove Johansen Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Damn.....unnskyld "fransken"...men...DAMN.... FO Quote
Einar Sandvik Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Wiggen med splintkamo er tøff. Har du tenkt å ha megastore dayglotall på vingene? Einar S Quote
Ørjan Johannesen Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Steike, mye resin å greier. Dette blir jo artig! Ørjan. Quote
André Kristoffersen Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 Takker for oppmuntring og kommentarer. Joda dette kommer nok til å ta litt tid, men jeg har Skala 012 i sikte... Det blir en AJ altså en kampfly utgave med sjømålsmissiler RB-15 og noen andre snodige saker der under... fra en bok jeg kjøpte for oppsparte ukepenger og var den første engelskspråklige boken jeg eide i 1983. Den kostet da 150 nkr.. Valget sto mellom å være med på skoledisco og møte hun Vibeke...., eller denne boka Et vanskelig valg den gang.... , snakket med hun her om dagen og er overbevist om at mitt valg var rett og jeg følte meg ganske ung og kjekk i sammenlikning. Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Tror det var det året jeg også fikk den boka. Beste boka jeg har hatt. Jaguar, Pakistansk Mirage, en Soko Galeb er nevnt. Den har virkelig inspirert meg opp gjennom årene. K Quote
Nils Mathisrud Posted April 16, 2011 Posted April 16, 2011 Mye inspirasjon i en slik bok. Jeg vet ikke om jeg har samme selv, men har fått mye inspirasjon av tilsvarende bøker. Derfra har turen gått videre til modeller og nye bøker for fordypning i forbildene. Nils Quote
André Kristoffersen Posted April 16, 2011 Author Posted April 16, 2011 Best eve......r tror den het European Combat aircraft og var fra Salamander forlag, som ga ut en rekke fabelaktige bøker, til og med med gradert materiale på 80 tallet... bilder følger i morgen. Har nesten hele serien, men nå er den komplett wOOtser jeg da budet gikk inn på e-bay på noe så kjedelig som " Sovjet Military Power....." grom boka som sender sevettetokter opp i armhulene og angst i blikket.....jeg var 15 år den gang og trente hard og konsist for å komme inn på befalskolen i fotsvettinfanteriet ... Hvordan gikk det første gangen........ dritt etter en regnfull måned , senebetennelse opp til ræva og vel så det....likeså fallskjermjegerskolen, hvem gidder å vaske brakker når de kan løpe fort og det kunne jeg... slitsom uke med mye tull, tilbake på Evjemoen og med hurtig retur til nord Norge, flott landsdel. Bra fester også traff jeg Inger Lise ......og det var rosenrødt en stund.. for så å komme hjem til østlandet og gamle Oslo lovløse år ... (nesten Legion Etrangeree) Det var en rask oppsumering av mye på kort tid.... Senere ble hjerne kappasiteten vurdert til å være brukanes i andre analyseformål heldigvis....og jeg fikk kontakt med plastskræl ala T-55, T-62, T-72- 80 etcc.....flykjenning tror jeg jeg og Geir H var sjef på i hver sine epoker....... I dag trives jeg som sivilist og sånn veldig anonym "rådgiver" Quote
Kosti Eriksen Posted May 1, 2011 Posted May 1, 2011 E-N-D-E-L-I-G en Viggen!!!! Helt klart et av de tøffeste flyene NOENSINNE laget! I hvertfall en god del tøffere enn stort sett alle fly fra WWII. Med dine skilz, André, er det her bygget noe jeg kommer til å følge godt med på. Tross alt har denne flytypen her og jeg litt felles historie fra min tid i Sverige. Sigurd noll-ett: "Kristianstad torn, Sigurd noll-ett." Jeg: Sigurd noll-ett, Kristianstad torn, god morgon. Anmäl avsikt. Sigurd noll-ett: "Skåne rundt i vänstervarv." Quote
Stein Meum Posted May 2, 2011 Posted May 2, 2011 Tøft fly! Mr. Song hos Trumpeter: Do you read me! 1/32 takk! Stein Quote
Anton Chumak Posted August 5, 2011 Posted August 5, 2011 Ja. Her var det dødt. Istedenfor å disse diverse varer laget over gjerdet, kan du starte på denne her André... Quote
André Kristoffersen Posted August 5, 2011 Author Posted August 5, 2011 Joda jeg skal gjøre denne stolt! halve slekta mi er fra Sveariket og baltikum og jeg er multikulturell så det holder.... Jeg tror også jeg har alt av resin og fotoetes og decaler til å gjør en AJ-37 av det settet fra Airfix til en bra modell..kunne bare noen funnet tilbake til tråden min...Starting i morgen. Jeg har hatt gleden av og og feriere med Viggen piloter i sommer og fått skvisa ut litt artig info...kommer snart! Ikke mist om "Wiskey on the rocks" og hvordan det nesten føltes i å være i krig med det gamle Sovjet.... Quote
André Kristoffersen Posted June 23, 2012 Author Posted June 23, 2012 Det måtte jo komme når man har sammlet sammen ALT av ettermarked moddings deler, så kommer det en tusseladd firma og annonserer et nytt produkt. http://www.tarangus.se/all-new-viggen-model/ Noen som har sett noe utkast av dette settet. Håper å gå på med krum rygg med mitt muliti resin /esci bygg snart. Før denne kommer i butikken.. Quote
Jens Håkon Brandal Posted June 24, 2012 Posted June 24, 2012 Alt aftermarket-stashet saa boer det i hvertfall gaa fortere aa faa modellen opp til din vante standard. Du har et droeyt halvaar paa deg:) Jens Quote
Jens Håkon Brandal Posted April 28, 2015 Posted April 28, 2015 Naa som Tarangus og MPM har sine Viggen ute er det vel kroken paa doera for dette prosjektet...eller? Jens Quote
André Kristoffersen Posted May 2, 2015 Author Posted May 2, 2015 Heisan tja.. Jo har jo kjøpt "Tanga" modellen. Mye av ervvervelser i resin og ditto kan fortsatt benyttes. Selv om Airfix skroget nok blir forkastet. Quote
Edward H. Valholm Posted May 6, 2015 Posted May 6, 2015 Da får vi sikte på å bygge en Viggen i år Andre.. Quote
Jens Håkon Brandal Posted May 6, 2015 Posted May 6, 2015 Etter hva jeg har skjoent, saa er det saa store forskjeller mellom skrogene paa Airfix/Esci og Tarangus at det er veldig lite av de originale Maestro-settene man kan bruke. Hjulene kan man dog gjoere seg nytte av. Jens Quote
Recommended Posts