Gå til innhold
  • Bli medlem

VIGGEN - " Tor sin hammer", SIG surstrauming.


Anbefalte innlegg

Joda det lå i postkassen her i ettermiddag, alle resin delene 13 sett og noe ets og noe vakum og noe decaler...  150 engelske pund :doh: Det er det verdt til  en jernhard klassisk jetfly ala MIG-23, Mirage og F-4 Phantom. Tror det er lenge til det kommer noe "nytt" byggesett av denne i plast i 48 skala. Hasegawa tørr ikke , og Trump :pinch: Da er det bedre å bytte ut det meste på Esci, senere Airfix sin med det som finnes og det er ufattelig mye og bra wOOt

 

Jeg skal over tid.... bygge en multimedia, hva heter det på svensk..." massa greior mycka tycksamt " sett av et av den kalde krigens stauteste kampfly AJ-37 Viggen. Surstrauming kommer på FN sin liste over kjemiske stridsmiddler, så det har jeg ikke her i bakgrunnen. Jeg har jo norsk julesild kjøpt i Strømstad, så det for holde.

008-2.jpg

 

Har en meget nært forhold til Viggen etter en hårreisende opplevelse på motorveien nær Malmø en gang på 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan "selv være propell", for å like jet :cheers: Du får justere inn "kjeden" Leif og ta på deg bifokale briller ;D

--------------------------------------------------------------------------

Du har byttet bildet du din luring :(

 

Det første var interiørbilde av no gammal propellgreie :)

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for oppmuntring og kommentarer. Joda dette kommer nok til å ta litt tid, men jeg har Skala 012 i sikte... Det blir en AJ altså en kampfly utgave med sjømålsmissiler RB-15 og noen andre snodige saker der under... fra en bok jeg kjøpte for oppsparte ukepenger og var den første engelskspråklige boken jeg eide i 1983.

Perkele235.jpg

Den kostet da 150 nkr.. :doh: Valget sto mellom å være med på skoledisco og møte hun Vibeke...., eller denne boka ::) Et vanskelig valg den gang....  ;), snakket med hun her om dagen og er overbevist om at mitt valg var rett ;D og jeg følte meg ganske ung og kjekk i sammenlikning. :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best eve......r tror den het European Combat aircraft og var fra Salamander forlag,  som ga ut en rekke fabelaktige bøker, til og med med gradert materiale på 80 tallet... bilder følger i morgen. Har nesten hele serien, men nå er den komplett  wOOtser jeg da budet gikk inn på e-bay på noe så kjedelig som " Sovjet Military Power....." ;D grom boka som sender sevettetokter opp i armhulene og angst i blikket.....jeg var 15 år den gang og trente hard og konsist for å komme inn på befalskolen i fotsvettinfanteriet ... ;D Hvordan gikk det første gangen........ dritt etter en regnfull måned , senebetennelse opp til ræva og vel så det....likeså fallskjermjegerskolen, hvem gidder å vaske brakker når de kan løpe fort og det kunne jeg... slitsom uke med mye tull, tilbake på Evjemoen og med hurtig retur til nord Norge, flott landsdel. Bra fester også traff jeg Inger Lise ......og det var rosenrødt en stund.. for så å komme hjem til østlandet og gamle Oslo :praise: lovløse år ... (nesten Legion Etrangeree) Det var en rask oppsumering av mye på kort tid.... :)

Senere ble hjerne kappasiteten vurdert til å være brukanes i andre analyseformål heldigvis....og jeg fikk kontakt med plastskræl ala T-55, T-62, T-72- 80 etcc.....flykjenning tror jeg jeg og Geir H var sjef på i hver sine epoker.......

I dag trives jeg som sivilist og sånn veldig anonym "rådgiver"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

E-N-D-E-L-I-G en Viggen!!!! Helt klart et av de tøffeste flyene NOENSINNE laget! I hvertfall en god del tøffere enn stort sett alle fly fra WWII.  ;D Med dine skilz, André, er det her bygget noe jeg kommer til å følge godt med på. Tross alt har denne flytypen her og jeg litt felles historie fra min tid i Sverige.

 

Sigurd noll-ett: "Kristianstad torn, Sigurd noll-ett."

Jeg: Sigurd noll-ett, Kristianstad torn, god morgon. Anmäl avsikt.

Sigurd noll-ett: "Skåne rundt i vänstervarv."

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Joda jeg skal gjøre denne stolt! halve slekta mi er fra Sveariket og baltikum og jeg er multikulturell så det holder.... :thumb: Jeg tror også jeg har alt  av resin og fotoetes og decaler til å gjør en  AJ-37 av det settet fra Airfix til en bra modell..kunne bare noen funnet tilbake til tråden min...Starting  i morgen. Jeg har hatt gleden av og og feriere med Viggen piloter i sommer og fått skvisa ut litt artig info...kommer snart! Ikke mist om "Wiskey on the rocks" og hvordan det nesten føltes i å være i krig med det gamle Sovjet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Det måtte jo komme når man har sammlet sammen ALT av ettermarked moddings deler, så kommer det en tusseladd firma og annonserer et nytt produkt. http://www.tarangus.se/all-new-viggen-model/ Noen som har sett noe utkast av dette settet. Håper å gå på med krum rygg med mitt muliti resin /esci bygg snart. Før denne kommer i butikken..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.