Arild Moland Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Hei hei, vel, det er ikke ekstremt mange modeller ennå, men det er mange som er godt i gang og stemningen er på topp, så vi tar sjansen på å åpne SIG Pasta Basta som eget gruppebygg. Jeg har hentet inn de byggetrådene jeg fant i farten, men om noen er glemt, så gi meg et vink. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Takk for tiltak. Måtte tusen soler lyse over spaghettigrytene i året som kommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Når du først er i flyttemodus: Deler av SIG Perkele har jo migrert til sydligere breddegrader. Er det mulig å få naturalisert de bortkomne finnene? Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Takk for tiltak. Måtte tusen soler lyse over spaghettigrytene i året som kommer. Amen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Pasta Rimini (italiensk blikkboks) kommer etter hvert. Har åpna esken og limt på et par småting. Må bare få tid til å ta et bilde av prosjektet og legge det ut. Og det betinger at jeg får rydda hobbyrommet for alt skrot i forbindelse med SKALA. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Når du først er i flyttemodus: Deler av SIG Perkele har jo migrert til sydligere breddegrader. Er det mulig å få naturalisert de bortkomne finnene? At det var? Her trenger jeg noen linker, for jeg husker ikke umiddelbart hva du sikter til, og har ikke tid til å lete. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Her trenger jeg noen linker, for jeg husker ikke umiddelbart hva du sikter til, og har ikke tid til å lete. Arild Scroll ned til enden av denne sida: http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=10851.30 ..og forsett videre. Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Vet du, der var det så lite matnytte modellfaglig at jeg ikke gidder splitte. Å elevere småprat om italienske drikkevarer eller antatt mangel på rockebank, ser jeg ingen grunn til. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Haugen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 spørsmål fra en newb. hva er detta SIG greiene står for ? skjønte at SIG perkele var finske greier, pasta basta regner jeg med er italiensk. men, er det kun gamle fly eller hur ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Herværende gruppebygg er åpent for enhver modell av ethvert forbilde med italiensk tilknytning. At det sannsynligvis blir mest gamle fly, er en annen sak, men vi ser svært gjerne andre ting! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 spørsmål fra en newb. hva er detta SIG greiene står for ? skjønte at SIG perkele var finske greier, pasta basta regner jeg med er italiensk. men, er det kun gamle fly eller hur ? SIG står for Special Interest Group, kanskje vi skulle finne et norsk ord?. "For spessielt intereserte"?, på nynorsk "Særleg hugleik laug"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Kom gjerne med modeller av nyere dato enn fra WWII. Moderne italienske fly, biler, tanks og figurer.....bare det er italiensk tilknytning av et eller annet slag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 SIG = Særinteressegruppe. Samme initialer! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 SIG = Særinteressegruppe. Samme initialer! Arild helt uten orddelingaltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Naturligvis! Arild - 233. sjef i Astronomer mot orddeling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Forøvrig takk for sammlingen på et sted. Hvor mange må det til ?for at "Særlig Indignerte Gubber", (alternativ SIG) får noe fart på "tre kronor" og Surstrauming SIG en Masse Viggen saker på vei i postkassa til Bottolf, som Hobbyland ikke hadde i sortimentet også kjøpte jeg et Heller 1/72 J-?bakstreverksk propellfly med vakum konvertering til jet.. det blir gøy det.... selv Olve syntes dette var høyverdig og sært nok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Haugen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 så her kan man bygge alt fra fly til fiat mao ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 så her kan man bygge alt fra fly til fiat mao ? så lenge du kan forsvare en solid Italiensk forankring så burde det være legitimt ja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Syvertsen Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Øøøøøhh, men FIAT er jo fly det også.... LOL / Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Saavisst...noen av de norske F-86K var bygget paa lisens av nettopp FIAT i Italia. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Jeg kan medele at jeg også kan stille i denne klasse. Etter å ha tatt en titt på mine byggesett har jeg kommet fram til at jeg faktisk har hele 3 sett som kan gå for italiensk. Alle disse er innen bil/lastebil men den jeg kommer til å bygge er Bil med stor B, nemlig Alfa Romeo 1750cc Zagato fra Heller. Nå skal jeg gjøre meg ferdig med Citroenen jeg har begynt på, og så skal jeg også bygge Transporter men det kan fort bli til at jeg begynner på Alfa snart også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 hei Arild. putter du den kjedelige grå pastakokeren min også over....? Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Meum Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 ...Bil med stor B, nemlig Alfa Romeo 1750cc Zagato.../quote] Heftig bil, Gaute! Kjører selv Alfa Romeo til daglig. Bedre med en Alfa i garasjen enn 10 Toyota'er på taket! Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 ...Bil med stor B, nemlig Alfa Romeo 1750cc Zagato.../quote] Heftig bil, Gaute! Kjører selv Alfa Romeo til daglig. Bedre med en Alfa i garasjen enn 10 Toyota'er på taket! Stein Hehe, sant det. Selv kjører jeg jo tyske biler men det er nok mere en sykdom enn noe annet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Si ikke det, Gaute. Vi som kjører Benz-produkter kan jo skilte med at italienernes beste jagerfly ble utstyrt med dette konsernets motorer, lisensbygget av ...............Alfa Romeo! Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts