Svein Ivar Braathe Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 Da er det på tide at jeg kommer igang med mitt bidrag også, er faktisk mulig det kommer flere etterhvert også Denne tråden her kommer til å handle om Schwerer Whermachtsschlepper i skala 1/35. Om dette er en pick-up eller ei er det sikkert delte meninger om men Stian godtok den så lenge det ikke er bare belter Denne kommer ikke til å minne så mye om en militærdoning da jeg er ferdig for her kommer det en 1/24 Chevy 588 motor og diverse andre endringer Her er i hvertfall en begynnelse: Så en liten test for å se om planen kan fungere etter at planet er modifisert: Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Bråten Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 KULT! Likte den ja. Bra jeg ikke er alene om belter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Artig ide det der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Den har jo pickup plan jo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddbjørn Skripeland Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Litt stor men la gå vi lar oss ikke vippe av pinnen av sånnt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Pickup med bra lasteevne,og med "partytelt" over er vel bruksmulighetene mange. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted August 14, 2010 Author Share Posted August 14, 2010 Så er det på tide med en liten oppdatering igjen Har syslet litt med "førerhuset" og begynner å bli ferdig med det. Det som gjenstår må vente til jeg har fått satt sammen og tilpasset de andre delene. Ellers så driver jeg og prøver meg frem med den treverkteknikken Per Erik kom med i Morris Minor-tråden min. Har vært i malerforretningen men der hadde Mahogny oljebeis gått ut av sortementet. Jeg kom derfor ut med noe andre greier som jeg har forsøkt å legge på Humbrol underlag, problemet er at det tørker aldri ordentlig men er seigt som en prøvesmakt seigmann I ettermiddag gikk jeg derfor på med Tamiya sin Airbrushcleaner for å forsøke og vaske av gørra. Resultatet ble noe helt annet enn jeg hadde planlagt, for nå ser det jo enda bedre ut og jammen ser det ut til å tørke også... Trodde tynner gjorde rent jeg da men.... Hvis alt klaffer kommer det snart bilder av lasteplanet Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Du er ikke redd for å gå nye veier du ser jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Nicht vergessen blåmaling ser jeg ;D Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Fin blåfarge, blir det krom løpehjul og felger også? Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Førerhytta, så veldig fin ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted August 15, 2010 Author Share Posted August 15, 2010 Ich vergessen blau nicht Hvem har sagt at det blir belter Den som følger med for se, de beltene som fulgte med er bare hatobjekt Og nye veier er bare spennende Planet ble ikke helt klart i kveld så jeg måtte bare innom for å skuffe dere som ventet på det. Kommer i morgen Nå er jeg trøtt så senga venter etter å ha tyvstartet på sofa'n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted August 16, 2010 Author Share Posted August 16, 2010 Her har vi planet folkens Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Steike,det ble bra Regner med at denne følger med til SC ?? Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Det planet ble smækkers, flink gutt Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted August 16, 2010 Author Share Posted August 16, 2010 Steike,det ble bra Regner med at denne følger med til SC ?? Leif den blir nok med en tur så sant jeg ikke bommer på de siste detaljene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted August 16, 2010 Author Share Posted August 16, 2010 Det planet ble smækkers, flink gutt Per Erik Tusen takk god oppskrift veit du Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted August 16, 2010 Share Posted August 16, 2010 Utrolig bra! Nå er det ikke første gangen du gjør noe annerledes med militære forbilder, og dette blir rimelig knall! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Kanonbra Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted August 25, 2010 Author Share Posted August 25, 2010 Da er jeg ferdig med mitt første bidrag i gruppebygginga. Resultatet ble som jeg lovet..... noe som er rimelig langt unna noe som minner om utgangspunktet. Ikke mye militært her kan man vel si Jeg har fjernet de fleste tegn på at det har vært belter på den men har latt enkelte tegn være igjen siden det jo tross alt er en skapning med belter. Beklager at noen av bildene ble litt uklare men dere får heller tilgi meg Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Hehehe, spørs hva designeren av Wehrmachtschlepperen hadde sagt om han fikk se din vri over kreasjonen hans? Fett resultat, selv om jeg ikke syns noe om de felgene. Det ser bare teit ut, men det var sikkert meningen. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 hehe dette er virkelig miks av stiler Har du lagt noe vask på felgene? De så litt blanke ut. Hvor mange liter er motoren på? Og ikke minst felgene? 30" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadir Kazimi Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Hehehe, spørs hva designeren av Wehrmachtschlepperen hadde sagt om han fikk se din vri over kreasjonen hans? Arild Akkurat samme tenkte jeg når jeg så på bildene Bra Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted August 25, 2010 Share Posted August 25, 2010 Haha, heftig Den der var jo så smakløs at den ble kul, det beste punktet er jo platten. Du begynner virkelig å få dreisen på dette her med treverk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts