Gå til innhold
  • Bli medlem

Schwerer Whermachtsschlepper (FERDIG)


Svein Ivar Braathe

Anbefalte innlegg

Da er det på tide at jeg kommer igang med mitt bidrag også, er faktisk mulig det kommer flere etterhvert også  :shifty:

 

Denne tråden her kommer til å handle om Schwerer Whermachtsschlepper i skala 1/35. Om dette er en pick-up eller ei er det sikkert delte meninger om men Stian godtok den så lenge det ikke er bare belter :)

Denne kommer ikke til å minne så mye om en militærdoning da jeg er ferdig for her kommer det en 1/24 Chevy 588 motor og diverse andre endringer  :shifty:8)

 

Her er i hvertfall en begynnelse:

 

DSC00327.jpg

DSC00326.jpg

DSC00394.jpgDSC00395.jpg

 

Så en liten test for å se om planen kan fungere etter at planet er modifisert:

 

DSC00481.jpgDSC00480.jpg

 

Svein Ivar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det på tide med en liten oppdatering igjen :)

Har syslet litt med "førerhuset" og begynner å bli ferdig med det. Det som gjenstår må vente til jeg har fått satt sammen og tilpasset de andre delene.

Ellers så driver jeg og prøver meg frem med den treverkteknikken Per Erik kom med i Morris Minor-tråden min. Har vært i malerforretningen men der hadde Mahogny oljebeis gått ut av sortementet. Jeg kom derfor ut med noe andre greier som jeg har forsøkt å legge på Humbrol underlag, problemet er at det tørker aldri ordentlig men er seigt som en prøvesmakt seigmann  :pinch:

I ettermiddag gikk jeg derfor på med Tamiya sin Airbrushcleaner for å forsøke og vaske av gørra. Resultatet ble noe helt annet enn jeg hadde planlagt, for nå ser det jo enda bedre ut og jammen ser det ut til å tørke også... :o  Trodde tynner gjorde rent jeg da men....

Hvis alt klaffer kommer det snart bilder av lasteplanet :)

 

CIMG1710.jpg

 

Svein Ivar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ich vergessen blau  :o  nicht  ;) 

Hvem har sagt at det blir belter  :shifty: Den som følger med for se, de beltene som fulgte med er bare hatobjekt :pinch::shifty:  Og nye veier er bare spennende

 

Planet ble ikke helt klart i kveld så jeg måtte bare innom for å skuffe dere som ventet på det. Kommer i morgen ;)

 

Nå er jeg trøtt så senga venter etter å ha tyvstartet på sofa'n  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med mitt første bidrag i gruppebygginga.

Resultatet ble som jeg lovet..... noe som er rimelig langt unna noe som minner om utgangspunktet. Ikke mye militært her kan man vel si ;)

Jeg har fjernet de fleste tegn på at det har vært belter på den men har latt enkelte tegn være igjen siden det jo tross alt er en skapning med belter.

 

CIMG1722.jpg

CIMG1725.jpg

CIMG1726.jpg

CIMG1732.jpg

CIMG1733.jpg

CIMG1734.jpg

CIMG1738.jpg

CIMG1744.jpg

CIMG1746.jpg

CIMG1756.jpg

CIMG1761.jpg

CIMG1764.jpg

CIMG1766.jpg

CIMG1768.jpg

 

 

Beklager at noen av bildene ble litt uklare men dere får heller tilgi meg :)

 

Svein Ivar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.