Gå til innhold
  • Bli medlem

Schwerer Whermachtsschlepper (FERDIG)


Svein Ivar Braathe

Anbefalte innlegg

Meningen var jo å bygge noe helt sprøtt av noe militære greier og for å få det i den retningen jeg hadde lysst på ble det en blanding av 1/35 og 1/24 og 1/25. Om designeren snur seg der han oppholder seg er jo bare moro  ;D

Motoren er en Chevrolet 588 CID rimelig stor BigBlock kan man vel si.

Felgene er noe HydroHoppin greier jeg fikk med fra en fyr i USA da jeg bestillte et sett for en stund siden. Hvilke størrelser det er snakk om tør jeg ikke gjette på men 30" høres ikke så feil ut. Vask har jeg ikke lagt på siden den er ment å være litt bling akkurat der. Regner med at Arild nok heller hadde sett beltene bli benyttet  :shifty:;)

Om den ble helt smakløs eller teit er vel litt opp til den som ser men jeg syns i hvertfall selv at den ble morsom og på enkelte punkter er jeg veldig fornøyd  :)

En salig miks av stilarter og skalasammensetninger

 

Tema på NC er vel kanskje et sted denne kan passe inn  :shifty:  I såfall har jeg 2 modeller til den klassen :)

 

Svein Ivar :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Arild nok heller hadde sett beltene bli benyttet  :shifty:;)

 

Nei, så langt i fra. Jeg syns bare ekstremt lavprofil-dekk ser borti natta ut, nesten uansett på hvilken bil de sitter, så det er bare min smak og behag i så måte som gjør at de trekker ned.

 

Og at det har blitt helt sprøtt har du jo helt rett i, og det er bare moro at du gjør det så gjennomført som du gjør.  :thumb:

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Arild nok heller hadde sett beltene bli benyttet  :shifty:;)

 

Nei, så langt i fra. Jeg syns bare ekstremt lavprofil-dekk ser borti natta ut, nesten uansett på hvilken bil de sitter, så det er bare min smak og behag i så måte som gjør at de trekker ned.

 

Og at det har blitt helt sprøtt har du jo helt rett i, og det er bare moro at du gjør det så gjennomført som du gjør.  :thumb:

 

Arild

 

 

Dekk er og blir en smakssak men jeg er enig med deg i at det er laaangt ifra alle biler som kler så lav profil på dekka at man nesten ikke ser gummien fra siden.

Og jeg vet av erfaring at altfor lav profil er ikke mye behagelig å kjøre med i virkeligheten  :pinch: Pella dem av og kjøpte litt mere normale hjul og vips var det som å få en ny bil igjen :)

 

Svein Ivar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som vanlig går du veier ingen andre tørr :thumb: og med stil nydelig treverk på en kjempetøff modell :thumb:

 

Vi kan vel bare nevne rosa tanks så er vi inne på det med å gå nye veier ;) 

Har sysslet litt med noen idè'er rundt en Spitfire med egen vri men det spørs vel om motet svikter, man skal ikke banne i kjerka veit du  ;) Spitfire, Hetzer og Tiger er vel litt for hellig i hver sine kategorier til at det er helt trygt å "misshandle" dem  :shifty:  Vi får se..... har en av hver av nevnte liggende  :shifty:

 

Svein Ivar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjerra der er unik og tøff! Kult at du lager noe så annerledes. Blåfargen var knall!!! Lasteplanet også. Kanskje du kunne fortelle litt om hvordan du lagde tre-effekten? Veldig godt gjennomført!

 

Tre-effekten ble til etter å ha fulgt oppskriften som Per Erik kom med i Morris Minor-tråden min.

 

Her er oppskriften hans:

 

En oppskrift på teak ved bruk av Humbrol og mahogny oljebeis: Du grunner med Humbrol (nummeret har jeg ikke i hodet, men litt lysere enn oker går bra) og lar den tørke.Denne skal ikke dekke helt, den er med på å lage liv i treverket siden.Så tar du beisen, legger den på og drar den utover, denne skal også legges på med forskjellig styrke.Bruk lite på penselen, og ha litt tynner stående klart.Det neste du skal bruke er svart som du kun skal ha litt av på penselen.Dypp den i tynneren så du får av litt av malingen.Dra av litt maling på noe plast du har liggende så ser du fort når du har nok maling.Så legger du den på litt forskjellige steder og drar ut enten med samme pensel renset i tynneren, eller en pensel du har klar som ikke er full av svart maling.Vær forsiktig med den svarte, du ser fort når du har lagt på for mye.De to siste stegene skal du legge vått i vått.Len deg til bake, la det tørke og vips så har du fått teakstruktur.Dette blir ikke matt når det har tørket, men gir en fin skalaglans.

Vil du ha et annet treslag er det bare å benytte en annen beis og underfarge

 

Men jeg bommet litt på rekkefølgen så jeg hadde på svart før oljebeisen, resultatet ble at det tørket ikke ordentlig. Jeg tenkte da at jeg skulle fjerne alt sammen og gjøre et nytt forsøk så derfor gikk jeg på med Tamiya Airbrushcleaner siden det var den eneste tynnerlignende jeg hadde stående.

Etter hvert som jeg prøvde å få det vekk ble treverket bare bedre og bedre samtidig som det tørket med en gang  :)

 

Svein Ivar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt si du går egne veier på prosjektene dine.Må ha det gøy i byggeverkstedet ditt du :)

Bilen ble oppsiktsvekkende kan en vel si.Bra gjennomført prosjekt som vanlig :thumb:

 

 

Per Erik

 

Her i landsbygdkroken min er det moro å bygge ja, det skal jeg love deg  ;)  Du skulle bare visst hvilke idè'er og planer som dukker opp innimellom limdunsten  :shifty:

 

En ferdigpakket østlending  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.