Gå til innhold
  • Bli medlem

Takk for denne gang


Leif Haga

Anbefalte innlegg

Vil rette en stor takk til alle som har vært med på å arrangere dette. Jeg hadde det skikkelig gøy, fikk satt mange fjes til sine respektive navn og fått en del tips om hvordan jeg kan gjøre ting i fremtiden. :) Hva mere kunne jeg ønske meg? Artig å se så mange modeller på ett sted med så høy kvalitet. Gleder meg allerede som en unge på juleaften til neste års SKALA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en takk til organisatorer og de som stilte opp frivillilig for at dette skulle bli et flott arrangement nok en gang. Det er grunn til å sprette sjampagnekorker for denne gjengen som drar lasset, og drar det helt i havn igjen.  Det viste seg å bli et veldig bra arrangement som har vist at det har livets rett til å fortsette i framtia med en mengde entusiaster og nybegynnere, som meg selv, som ser at denne hobbyen faktisk har mye å gi iform av glede ved å bygge "noe" og det å få til et resultat som kan vises fram ikke minst fordi en selv er fornøyd med resultatet.

Som førststegangsutstiller så var det det å stille ut som var "bøygen" å komme over på en måte, ikke det å vinne noe, og det er det som gjør at jeg gjerne vil bygge mer, igjen, ikke for å vinne noen premie, men for å holde på med noe som jeg liker og kan utvikle for min egen del og ser at jeg kanskje har en framgang i forhold til forrige modell.

Så kan det også nevnes at sønnen min har stor glede av å bygge og hadde et par modeller med i juniorklassen og storkoste seg denne helgen sammen med gamlefar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på. Takk til alle som bidro på en eller annen måte. Hadde det knall hele helgen.

Her er noen korte betrakninger sånn rett i etterkant:

-Tidspunkt. Kanskje vi bør vurdere å flytte Skala 2011 til noe senere på vinteren/våren, men prøve å tilpasse i forhold til Open i Stockholm /Ungarn. Sent i mars kanskje?

-Leto Hallen: Store,fine lokaler. Litt dårlig lys noen steder på bordene.

-Hotellrommene. Rene og pene. Ikke noe å utsette der, I hvertfall ikke på mitt rom.

-Pizza buffe`:  :'(   Beklageligvis glemte jeg å sjekke menyen og priser, men jeg hadde nok lagt til en 50 lapp og spist "orntli" mat isteden.

-Utstillingen: Høy kvalitet og variasjon på modeller. Mange ekstra bord med klubbstands, Ferrari osv. Det gjør evenementet ennå bedre, og bredere. Bør gjentas, ev, med tillegg/alternative variasjoner i tema. Vi har plass til det.

- Generellt arrangement: Litt usikkerhet og tatt litt på hælen noen steder. Blant annet bør vi legge inn i aktivitetsoversikten en egen premieutdeling fra sponsorer, spesialpremier utenom IPMS regi. F.eks. litt tidligere på søndagen. kl. 12.00 kanskje?  Eller på lørdagskveld? Det hadde vært noe. At hallen var åpen for alle utover kvelden var et kjempe pluss. Man kunne rusle i ro og mak, ta bilder, diskutere modeller og bare kose seg. Vi tar med erfaringer til neste års Skala, som jeg allerede nå gleder meg villt til.

-Spesiellt moro og ha såpass stor variasjon av utstillere. Fra Nord, sør, vest, øst i tillegg til  Finske, Svenske, Spanske og danske. Håper de fikk en bra helg de også. Jeg vet at Albert var fornøyd i hvertfall. ;D

-For å få til et ennå bedre arrangement så ønsker vi oss noen faste bidragsytere til faste oppgaver på Skala fremover. Jeg tar, som vanlig, bestilling / montering av premier, lager temapremier, premieutdeling, og er dommer i noen klasser og spesialklasser.  Har du noe å tilføre? ta kontakt med styret!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle for en trivelig helg ;D. Storkoste meg hele helgen. Å få hjelpe til under utsillinge var og positivt. Traff en del folk på den måten. Satte ekstra stor pris på at hallen var åpen på lørdagskvelen. Eneste negative var og komme seg fra Gardermoen til hotellet. Tog/buss ville ta hele dagen og eneste mulighet ble Taxi. Kr. 500.- for Taxi var i meste laget wOOt. Hva med og leie en minibuss? 

Kommer igjen neste år, dersom jeg har muligheten.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare vært innom på lørdag i år, men satt igjen med et positivt inntrykk jeg også. Veldig bra at man kunne lukke av konkurransedelen slik at dommerne fikk ro, samtidig som resten av folket hadde rikelig med modeller å se på og kjøpe.

 

Som innsjekkingsansvarlig, var det gledelig at nesten alle hadde forhåndsregistrert. Takk til alle for tålmodighet i køen og takk til Roar for at vi i år endelig fikk laget navneskilt!

 

Har noen ideer om hvordan registrering og innsjekking kan gjøres enda enklere, men vi får se om det blir noe av.  ::)

 

En ting som bør gjøres bedre neste år, er annonsering av åpningstider. Fikk mange spørsmål og tilbakemeldinger om dette, og jeg vil tro vi bør klare å ha dette fastlagt tidlig nok til å få det med på plakaten til neste år. For, som en sa, "dere som har vært med her i alle år vet sikkert at det alltid har vært registrering fra 10 til 12".

 

Ellers har jeg latt meg fortelle at vi har fått et nytt styre, og med rett mann på lederplassen.  :thumb:

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger folkens,

 

Vi setter pris på flere meldinger og tar dem helt klart til oss. Mye kunne vært gjort annerledes og mye kommer til å bli gjort annerledes. Det blir mye lettere å ta alle småtingene (som for noen selvfølgelig ikke bare er småting) når vi nå har tatt en avgjørelse om hvor vi skal være neste år.

Jeg jobber med dato på nytt SKALA og kommer til å ha dette på plass i løpet av uka. Vi hadde en fin dato, men så viste det seg at ny formann ikke kunne den helga.  :P

 

En ting: Mat.

Sjefen for kjøkkenet tok uoppfordret veldig sjølkritikk på pizzaen. Han hadde innsett underveis at de ikke har kjøkken til denslags og sa at han ikke ville lage pizza igjen. Noensinne.  :D

Forslaget hans var at de heller lager en gryterett eller taco eller noe. På den måten går det fremdeles an å holde prisen nede.

 

For SKALA 2011-komitéen,

 

Kyrre

Ikke formann.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istemmer med de andre her i tråden. Takk for et meget flott arrangement. Det var mye jobb for oss i styret på grunn av at planleggingen i forkant (av forklarbare årsaker) nok ikke var optimalt. Men en ting lettet mye, og det var at det aldri var et problem å hanke inn en eller annen hvis man trengte arbeidskraft underveis i arrangementet.

 

-Takk til alle som kom og stilte ut modeller. Både i konkurransen og på klubbstands og andre stands.

-Takk til de som tok turen i drittværet bare for å se på.

-Takk til de som gjennomførte demoer/sessions både i "seminarhallen" og utenfor.

-Takk til Smallsize Hobbyland og alle de andre som kom for å selge og vise fram byggesett, blader bøker og andre ting relatert til hobbyen vår.

-Takk til alle som gjorde en innsats for å hjelpe oss fram gjennom helgen.

 

Og sist men ikke minst:

-Takk til dommerne som gjorde en kjempeinnsats med å improvisere underveis og få bedømmingen unnagjort effektivt.

Planleggingen i forkant av hvem som skulle dømme hva, tror jeg var nokså bra. Men planleggingen av hva som skulle dømmes når, var fraværende da jeg hadde altfor mye annet å gjøre. Neste år må vi ha en dommeransvarlig/hoveddommer som ikke har andre oppgaver enn akkurat det å ta seg av planlegging og organisering av bedømming. Frivillige kan melde seg til meg! ;)

 

Vi har nå allerede fått spikret en dato for neste år (kommer info snarlig). Vel møtt igjen da alle sammen! :thumb:

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting: Mat.

Sjefen for kjøkkenet tok uoppfordret veldig sjølkritikk på pizzaen. Han hadde innsett underveis at de ikke har kjøkken til denslags og sa at han ikke ville lage pizza igjen. Noensinne.  :D

Forslaget hans var at de heller lager en gryterett eller taco eller noe. På den måten går det fremdeles an å holde prisen nede.

 

For SKALA 2011-komitéen,

 

Kyrre

Ikke formann.  ;)

 

Det er bra og høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.