Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilgruppebygg mot LU 2010 - avstemming


Arild Moland

Anbefalte innlegg

Hmm, rodder er vist mer enn jeg vet om. Det fins jo en egen ordinær klasse for dette både på LU og NC...?

 

Rodder slik jeg ser det åpner jo opp for en amerkiansk klassiker med personlig særpreg....

 

Det kan bli gøy.

 

Kanskje et spm om definasjon men.... Veit Boyd Coddington kalte alt han bygde for hot rod også det som er mer streetmachine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig her, selv om jeg meget godt liker Rod tror jeg det blir for difust, "Hot rod, old school rod, street rod osv er godt dekket. Tror man som i fly seksjonen skal skrenke seg inn til en produsent. Så får man eventuellt ta omvalg. Eller raffinere Rod begrepet ytterligere feks, "T- bucket" eller 32" Ford Rod eller noe i den rettningen. Her får moderator trå til og overstyre kanskje ::)

 

Har stemt jeg og vil svært gjerne ha Italiensk "okse blod" på bordet neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at det blir litt dumt med gruppebygge med et så generelt tema, og spesielt når det allerede er en egen klasse på LU. Så selv om jeg digger rodder, håper jeg selvsagt på VW istedet. Ser dog ikke så bra ut for den akkurat nå.... :(

 

Men om det skulle bi rod, så går det som Gaute sier an å tenke litt utenfor boksen. Et godt stykke også......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Golfen ble jo heltøff :thumb:

Nå er det vel slik at Hot Rod oftest er en bil som er fra før 1948 og ombygd. Sånn pr. definisjon så vil da den Golfen være mere Custom enn Hot Rod.

Den som har lest siste nummer av Gasoline vil kanskje skjønne litt hvor jeg er på vei når jeg tenker å gå litt utafor boksen.

Her er det altså snakk om tilbake-til-røttene Hot Rod, 1932 Ford roadster var jo ikke kommet på markedet engang da de første rodder ble bygd. Samtidig så kan en jo også strekke seg oppover i tid og inkludere slikt som Golfen til Per-Erik her.

 

De første roder som ble bygd, ble ofte bygd om slik at de ble lettere, mere strømlinjeformet og hadde større motor. Ikke nødvendigvis alle på engang men målet var alltid at den skulle gå fortere.

Dette kan vi bruke som definisjon på hva en rod er, da kan vi ha med alle årsmodeller men slipper da unna custom biler som generelt alltid er bygd for at det skal bli fine linjer eller oppsiktsvekende utseende uten at det nødvendigvis går fortere enn med en orginalbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 39 som har stemt, ser jeg ikke helt for meg at vi skal få et ras av avgjørende stemmer nå ut dagen i dag, så jeg tenker vi setter strek for runde 1, og så rigger jeg en runde 2 med de fire mest populære emnene.

 

Jeg vil ikke si at 8 stemmer mot 6 til hver av de tre neste er en såpass overbevisende ledelse at vi skal gå for den uten videre.

 

Så, ny avstemming kommer om to strakser.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.