Jens Håkon Brandal Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 Nei skal det bli godlyd her så må jeg nok lage den selv. En god porsjon ertesuppe skulle vel være en grei begynnelse tenker jeg. Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Ivar Braathe Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Nei skal det bli godlyd her så må jeg nok lage den selv. En god porsjon ertesuppe skulle vel være en grei begynnelse tenker jeg. Jens Da blir det jo i hvertfall fin putrelyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil Olsen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det blir så pent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Erik Karlsen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Fine detaljer, dette er du god på Per Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Etter å ha fiklet med noen av de minste deler jeg kan huske, så har jeg møtt første skjær i sjøen... Til tross for Tameo's vanligvis grundige instrukser, så følger det med to sett med ferdig kappede rør - ett sett skal gå til styrestag, og ett sett skal være øvre radiusarm. Lengden er litt forskjellig, men ikke stort, og instruksene angir ikke lengden. Ergo måtte jeg bygge forstillingen for å prøve meg frem, og den ser lovende ut. Ser ut som hjulene får en merkbar helning innover, men dette er vel ikke unaturlig etter det jeg har skjønt. Selve styrestagene er ikke på enda da jeg må flekkmale litt med Alclad på svingarmen. Og her er problemet - den øvre radiusarmen gjør at bakhjulene vil helle merkbart utover, og dette virker meget underlig. Det må foretas noen justeringer på lengden av rørene for at de i hvertfall skal ha lik helning, men kanskje noen som har erfaring fra bilmekking og gjerne løp kan si om dette ser så spinnvilt ut som jeg tror...? Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Mekanikker er jeg ikke, så sikker kan jeg ikke være, men det ser feil ut. Bortsett fra det ser det jo strålende ut da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar Ringstad Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hjulene skal helle innover i overkant (negativ camber).Dette for at ytterhjulene skal ha større flate mot bakken i svinger. Meget fin modell . Vidar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Roger Kristoffersen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Får si som Herodes Falsk; Ser bra ut, men ser ikke bra ut (men han monterte vidvinkel "linse" på innsida av frontruta da) Vidar har rett sånn reint teknisk, og det stemmer jo med forhjula. Men det skal ikke være mye på en F1 bil. At forhjula heller innover og bakhjula utover blir jo i tillegg litt... visuelt forvirrende. Minner meg litt om hjulopphenget på ei boble, bakhjula på den henger sånn når en setter garasjekken midt bak. Kanskje fjærene gir litt etter og det blir rett, bare du får på dekk og felger Næ, tror du må være kreativ og modde litt. Selv om framhjula går litt inn, ville jeg satset på å få bakhjula mest mulig rett. Tror det vil se best ut med så breie bakdekk som det er på en F1. 1/12 settene jeg bygde hadde ingen helling, men 641/2 er jo en nyere bil. JR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Takk for bekreftelsen folkens - jeg sjekket de bildene jeg tok fra nett av 312B, og der er det ikke mye camber å se på bakhjulene i det hele tatt, men ingen av bildene er tatt rett bakfra eller forfra. Er i gang med modifikasjoner, men det blir nok en pause da en av delene sa ping, og borte var den. Det var dessverre en av radiusarmene, så her blir det nok en tigger-mail til Tameo... Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niclas.A.Gedde Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Teppemonsteret er framme igjen Niclas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Roger Kristoffersen Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 men ingen av bildene er tatt rett bakfra eller forfra. Vet ikke om du har sett disse, riktignok 312 og ikke 312B Chris Amon, Silverstone 1969, sn0017 Pedro Rodriquez, Monza 1969, sn0019 Pedro Rodriquez, Silverstone 1969, sn0009 og en 312B som jeg ikke helt vet hvor er fra Litt interessant for et nostalgisk "F1 hue" som meg å følge utviklingen på bilene også. Tredje bilde er sn0009, altså en eldre bil, som kan sees på det mer "smilende" luftinntaket. Chris Amon fikk forøvrig ny bil til løpet på Monza, og kjørte 1969 sessongens fire siste runder i 312B sn001 Fram til da hadde Ferrari hatt en mer eller mindre uforståelig chassis nummerering på F1 bilene, men dette var første bil i en nummerering som har gått fortløpende fram til d.d. Og årets bil har faktisk tydelig helling på hjula bable i vei litt til, når jeg første er på gli... gamle Ferrari'er er på vei tilbake til prisnivået de hadde i de gale 80 åra, og vel så det denne ble solgt på Sothebye's jubileumsauksjon på fabrikken forrige helg pris 7.040.000... Euro! eller sånn ca 55.700.000 norske daler og da kan jeg ikke la være å erte Leif litt... det tilsvarer hele Drammenskaia med nye Hyundai JR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Takk for de bildene Jens Roger - de var nye for meg. Det bekrefter bare det jeg ante at det skal være nesten umerkelig camber på hjulene på denne. Det blir ompuss her ja... Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terje Rønningbakken Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 og da kan jeg ikke la være å erte Leif litt... det tilsvarer hele Drammenskaia med nye Hyundai JR Tillogmed de er ikke værdt så mye hehe. men hvis du ser på the far side of kaia. Der alle privat import bilane står der er det nok tilsvarende priser ja(Lagt sammen da altså) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Det har gått en stund siden sist, og i mellomtiden har jeg hatt ferie og PC' har oppført seg rart, så disse bildene ligger noen dager i fortiden... Like greit det, for endel av motordetaljene blir borte nå som oljekjølerne har kommet på. Heldigvis ser det ut til at PC'n fungerer som den skal nå, så da skal det ikke bli lenge til neste oppdatering. Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild Moland Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Joda, ser jo lovende ut dette Arild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Endelig ferdig, og endelig kan jeg vise den frem. Gamle laptop'en knelte og det ble noen uker foer jeg fikk den jeg ville ha, selv om jeg maa gi avkall paa visse bokstaver. Saa langt er dette den som har krevet mest jobb og som jeg er mest fornoeyd med selv om den ikke er perfekt. Bedre lykke med neste...eller kanskje ikke? Kommer mer i en annen traad. Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Ivar Braathe Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ble en deilig godbit dette her Kommer den en tur til Norge også kanskje Svein Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Ikke umulig det Svein Ivar... Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut Børgesen Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Fantastisk flott, det rykker i F1 foten som bare det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Erik Karlsen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Lekkert stykke arbeid.Et smykke til ferdig Er det Alclad gull du har brukt på felgene, over et lag lys grunning, eller har du feks.en sort base i bunn? Per Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Håkon Brandal Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Takk for kommentarene folkens. Felgene er Alclad Pale Gold over et stroek Xtracrylics Night (som er blank svart) som igjen er lagt over et stroek med Alclad graa primer. Det siste er noedvendig for at Xtracrylics skal sitte. Jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Erik Karlsen Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Takk for kommentarene folkens. Felgene er Alclad Pale Gold over et stroek Xtracrylics Night (som er blank svart) som igjen er lagt over et stroek med Alclad graa primer. Det siste er noedvendig for at Xtracrylics skal sitte. Jens Det var som jeg tenkte.Hadde tenkt til å gjøre det sånn jeg også, for å få den noe "mørkere/dypere" gullfargen Per Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Sandvik Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Den ble lekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mats Moe Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 råtøff mats Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Jeppestøl Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Dette ble en skikkelig råtass..., nydelige fargevariasjoner i lakk, dekaler og metaller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.