Nils Mathisrud Posted April 17, 2008 Author Share Posted April 17, 2008 Kun "Mirage" eller "Mirage med avarter"? Jeg tenker da på Nesher, Dagger, Kfir, Cheetah, Pantera etc. etc. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Mirage med alle variasjoner. Mirage F1, G8, 2000, 4000, I, II, III, IV V, 50, IIIV, i tillegg til de du nevnte. Boer bli en interessant cocktail det der. Ellers vil jeg gi en stemme til Kyrre's vide tolkning av "sjø" da det passer meget bra med modeller som jeg maa faa unna.. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Hva med Draken? Nå som hasegawa har kommet ut med en er det kanskje interesse for den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted April 17, 2008 Author Share Posted April 17, 2008 Alle forslag noteres ! Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Texan / Harvard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Hvidsten Posted April 17, 2008 Share Posted April 17, 2008 Støtter sjø! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted April 23, 2008 Author Share Posted April 23, 2008 Siden det har vært stille med forslag de siste dagene går jeg ut fra at folk er ferdig med å foreslå kandidater. Vi holder likevel linjene åpne et par dager til før vi stenger. Deretter skal jeg be moderator sette opp en avstemmingsgreie på forumet. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted April 24, 2008 Author Share Posted April 24, 2008 Selv foreslår jeg det ultimate flytema, Spitfire. Det sies at ingen tør å bygge Spitfire lenger fordi det er så mange fallgruber å snuble i. Med et gruppebyggingsprosjekt kan vi kanskje finne ut av disse underveis. Poenget med gruppebygging er jo først og fremst at vi skal inspirere hverandre og lære av hverandre. Vi må selvsagt også sette en tidshorisont. Noe av vitsen med gruppebygging er selvsagt at modellene bygges mer eller mindre samtidig, derfor bør det ikke dra for mye ut i tid. Men folket har sikkert også andre modeller de bygger på, og andre ting utenom modellbygging som de bruker tiden sin på. Dessuten vil noen nærmest legge ned sjela si i en modell mens andre smekker den sammen og er glad og lykkelig med det. Derfor foreslår jeg som tre måneder som en standard for gruppebygging. Men siden vi nå har sommeren foran oss med en relativ inaktiv byggeperiode for mange foreslår jeg å utvide den til fire. Altså ferdigstillelse innen 1. september. Noen kommentarer til dette? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Brantenberg Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Spitfire er både bra og skummelt. I den grad jeg bygger (say no more) har jeg kviet meg for å bygge Spitfire pga at byggesettene blir beskrevet som "håpløse", selv om det er mange Spit-er jeg gjerne skulle ha bygd. Gruppebygging av Spitfire kan være en god mulighet til å få opp Spitfirebyggingen her til lands. Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Kanskje noen til og med bygger en PR.XI som kan havne i monteret paa Gardermoen:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Øystein Sydness Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Jeg liker naa personlig F-104/CF-104 (Fikk to i posten i gaar...) Sea King er ogsaa noget jeg liker. Har en lettere paabegynt norsk en i 1/48, og en i 1/72... saa kan jo holde av begge de. Ellers saa har jeg jo Vingtor sine CF-104D merker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Jeg har planer om å bygge både Harward, Spitfire og F104 Starfighter (sjøl om jeg har bygd modeller av alle tre før), så jeg er med på alle de tre forslaga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Spitfire eller F-104, er klar for begge deler . Satser selv på en MKIX til Rolf Arne Berg, skulle det bli propellsnurer. Med det som finnes av aftermarket,og korrigerte skroglengder og ditto. Hadde jo vært morro ¨å testet et av de nye Pasific i 1/32 også. Eller satser vi i den mest kurrante skalaen 1/48. Må nok stå hardnakket på F-104 siden jeg foreslo det først. Håper det blir en avstemming snart så vi kan få klarlagt det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted April 25, 2008 Author Share Posted April 25, 2008 Fristen for forslag er vel nærmest gått ut nå. Jeg skal sette opp en liste over kandidater til Arild, samt et sett med (enkle) regler, slik at han kan sette opp avstemmingen. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bugace Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 Fristen for forslag er vel nærmest gått ut nå. Jeg skal sette opp en liste over kandidater til Arild, samt et sett med (enkle) regler, slik at han kan sette opp avstemmingen. Nils Eg slenger på med 104 eg då. har ein påbegynt, som eg garantert trenger maaaaange mnd på å få ferige. Når da e sagt så ligge da visst ein påbegynt Spit på sio av meg her og. Å så e eg svak for sjøfly, spesielt Cessna, jammen ligge da ein her av dei og, og ein Auster. Da værsta med detta er att eg snakka heilt sant!!!!!! Trudde eg var bilbyggar eg. Kan eg føreslå Gladiator, har nemmligt den og liggande her. Eller "Twin boom", så kan eg bygga Vixen som eg tok fram her i veko? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 Det er for seint å komme med det nå. men Fiesler Storch hadde vært et naturlig valg i anledning av at det er kommet nye byggesett av dette flyet i år og at Vingtor-dekaler er like rundt hjørnet med blant annet dekaler for å bygge den norsk.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted May 2, 2008 Author Share Posted May 2, 2008 Her er det demokrati, flertallet bestemmer. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts