Gå til innhold
  • Bli medlem

Status for gruppebygginga vår


Arild Moland

Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

jeg har sett over de ulike gruppebyggseksjonene og prøvd å få en viss oversikt over hvordan man ligger an. Jeg er ikke 110% sikker på disse tallene, da det er en del referansetråder innimellom, folk som bygger flere modeller på samme tråd og litt sånt rot som tar tid å sortere ut helt nøyaktig, men tallene er rimelig der de skal være.

 

Så vi har som følger:

 

Hetzer: 5/13 ferdige

F-16: 5/11 ferdige

Norseman: 2/14 ferdige

Porsche: 5?/10 ferdige

Ghia: 2/6 ferdige

 

Porsche-gutta leder, om vi skal kunne si det sånn, tett fulgt av F-16-byggerne.

 

Eneste gruppebygget som ikke er gått ut på fristen, er vel F-16, som har 1. juni 2008 som deadline. I alle fall om man vil være med å kjempe om flyplakater som premie, så her må noen legge seg i selen... Dette gjelder da Åpen klasse, siden de som bygger V9-settet til Hasegawa rett ut av esken, kjemper om et gavekort på 1500 spenn fra Lars på LU 2009.

 

Som tidligere nevnt, så er planen å flytte uferdige F-16-tråder til den respektives arbeidsbenk eller Galleriet, ved fristens utløp. Så vi får se hvor mange modeller som blir igjen i gruppeseksjonen når vi nærmer oss sommeren  8)

 

For å markere at gruppebyggingene faktisk er avsluttet, så fristes jeg til å flytte uavsluttede prosjekter "hjem" til den enkelte også for de andre gruppebyggingene. Så vil kun de som ble ferdige få stå igjen i gruppebyggearkivet, og man kan evt. bestemme seg for å starte et nytt gruppebyggeprosjekt.

 

Jeg er nemlig ikke med på at gruppebygginga nødvendigvis er mislykket, slik enkelte liker å indikere i blant. Antallet ferdige prosjekter kunne sikkert vært enda bedre, men tallene over er mindre avskrekkende enn jeg trodde de ville bli før jeg begynte å telle.  :thumb:

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Norseman har jeg registrert 13 påmeldte modeller, fordelt på 11 modellbyggere. I tillegg kommer Semming som plutselig var ferdig med en modell uten å ha vært påmeldt.

 

Av ferdige modeller har jeg registrert én - 1 - pluss altså Semming sin. Det er Einar som har klart det utrolige mesterstykke å bli ferdig med sin modell. Når det gjelder min egen Norseman så var den "foreløpig ferdig" ca. en ukes tid, før den brakk vingen. Med "foreløpig ferdig" mener jeg at flymodellen i seg selv var ferdig, men at den skal plasseres i en vignett som ennå ikke er påbegynt. Dermed regner jeg den ikke som helt ferdig.

 

Jeg synes forøvrig det er en dårlig idé å flytte trådene vekk fra gruppebyggingsgruppene. Der ligger de godt samlet på tema og det er lett å finne fram til de. Hvis de blir flyttet til galleriet blir det straks vanskeligere å finne fram og enda værre er det i arbeidsbenkene. Nei, la de være hvor de er.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg syns 1/7 er bedre enn 1/13, og dessuten er jeg i det inkluderende hjørnet så Semming får være med. Han postet bilder i gruppebyggetråden, og burde fungere som inspirasjon for de som er forstyrra nok til å ville bygge denne modellen. Så får det heller være at han ikke kom gjennom et eller annet påmeldingsnåløye.  ;)

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.