Arild Moland Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Hei hei, jeg har sett over de ulike gruppebyggseksjonene og prøvd å få en viss oversikt over hvordan man ligger an. Jeg er ikke 110% sikker på disse tallene, da det er en del referansetråder innimellom, folk som bygger flere modeller på samme tråd og litt sånt rot som tar tid å sortere ut helt nøyaktig, men tallene er rimelig der de skal være. Så vi har som følger: Hetzer: 5/13 ferdige F-16: 5/11 ferdige Norseman: 2/14 ferdige Porsche: 5?/10 ferdige Ghia: 2/6 ferdige Porsche-gutta leder, om vi skal kunne si det sånn, tett fulgt av F-16-byggerne. Eneste gruppebygget som ikke er gått ut på fristen, er vel F-16, som har 1. juni 2008 som deadline. I alle fall om man vil være med å kjempe om flyplakater som premie, så her må noen legge seg i selen... Dette gjelder da Åpen klasse, siden de som bygger V9-settet til Hasegawa rett ut av esken, kjemper om et gavekort på 1500 spenn fra Lars på LU 2009. Som tidligere nevnt, så er planen å flytte uferdige F-16-tråder til den respektives arbeidsbenk eller Galleriet, ved fristens utløp. Så vi får se hvor mange modeller som blir igjen i gruppeseksjonen når vi nærmer oss sommeren For å markere at gruppebyggingene faktisk er avsluttet, så fristes jeg til å flytte uavsluttede prosjekter "hjem" til den enkelte også for de andre gruppebyggingene. Så vil kun de som ble ferdige få stå igjen i gruppebyggearkivet, og man kan evt. bestemme seg for å starte et nytt gruppebyggeprosjekt. Jeg er nemlig ikke med på at gruppebygginga nødvendigvis er mislykket, slik enkelte liker å indikere i blant. Antallet ferdige prosjekter kunne sikkert vært enda bedre, men tallene over er mindre avskrekkende enn jeg trodde de ville bli før jeg begynte å telle. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Når det gjelder Norseman har jeg registrert 13 påmeldte modeller, fordelt på 11 modellbyggere. I tillegg kommer Semming som plutselig var ferdig med en modell uten å ha vært påmeldt. Av ferdige modeller har jeg registrert én - 1 - pluss altså Semming sin. Det er Einar som har klart det utrolige mesterstykke å bli ferdig med sin modell. Når det gjelder min egen Norseman så var den "foreløpig ferdig" ca. en ukes tid, før den brakk vingen. Med "foreløpig ferdig" mener jeg at flymodellen i seg selv var ferdig, men at den skal plasseres i en vignett som ennå ikke er påbegynt. Dermed regner jeg den ikke som helt ferdig. Jeg synes forøvrig det er en dårlig idé å flytte trådene vekk fra gruppebyggingsgruppene. Der ligger de godt samlet på tema og det er lett å finne fram til de. Hvis de blir flyttet til galleriet blir det straks vanskeligere å finne fram og enda værre er det i arbeidsbenkene. Nei, la de være hvor de er. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted April 15, 2008 Author Share Posted April 15, 2008 OK, jeg skal oppdatere mine tall, da jeg stoler mer på dine. Uten at det akkurat pynter på statistikken i nevneverdig grad. I tilfellet Norseman, så er det vel heller ikke å forvente at noen flere blir ferdige, så de kan vel få leve videre der de er, i arkivet Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Jeg tror du må justere tallene dine en gang til. Min er altså ikke ferdig. Enten blir det 2/14 (med Semming) eller 1/13 (uten Semming). Jeg foreslår det første. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted April 15, 2008 Author Share Posted April 15, 2008 OK. Jeg syns 1/7 er bedre enn 1/13, og dessuten er jeg i det inkluderende hjørnet så Semming får være med. Han postet bilder i gruppebyggetråden, og burde fungere som inspirasjon for de som er forstyrra nok til å ville bygge denne modellen. Så får det heller være at han ikke kom gjennom et eller annet påmeldingsnåløye. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Kanskje det kunne vaere en ide aa lage en folder for avsluttede gruppebygginger? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Jeg tror du må justere tallene dine en gang til. Min er altså ikke ferdig. Enten blir det 2/14 (med Semming) eller 1/13 (uten Semming). Jeg foreslår det første. Nils Håper Nils sitt forslag følges, ellers føler jeg meg utenfor.............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Jeg har fremdeles store planer om å bygge min Norseman ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted April 15, 2008 Share Posted April 15, 2008 Om jeg kommer over et side blinklys til min Porsche Cayman så blir den ferdig stilt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts