Niclas.A.Gedde Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Klarte ikke å legge denna unna, så her er begynnelsen på denne bygge tråden. felg settet inne holder bare felgene og man må bruke dekkene og spinneren fra bil settet. Her har jeg limt på sidene på karosseriet og lagd en felg, den til høyre er den som følger med i settet. Her har jeg skjært vekk den støpe nettingen i panseret og skal gjøre det samme med grillen. Nettingen bak skal brukes i steden(følger ikke med i setta )den er ganske grovmaska, men den er så å si identisk med den plast støpte i settet. [/img] Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Broch Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 oioioi! Ser her ja! Det her er jo en utrolig heftig og klassisk bil! Har kikket litt på den selv også Skal bli spennende å følge hva du gjør ut av denne Morsomt påskeprosjekt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 Ohhhhhh Dette gleder jeg meg til. Ser jeg må ha felgsettet, kanskje en 2-3 stykker. Dette settet er et must for meg. Denne gangen er det jeg som kan dra nytte av din bygging Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 20, 2008 Author Share Posted March 20, 2008 Ohhhhhh Dette gleder jeg meg til. Ser jeg må ha felgsettet, kanskje en 2-3 stykker. Dette settet er et must for meg. Denne gangen er det jeg som kan dra nytte av din bygging Felgene er et must til dette settet. skal prøve å oppdatere så godt jeg kan. Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted March 20, 2008 Share Posted March 20, 2008 En ganske markant forbedring på de felgene Pen Ferrari, og en spennende tråd å følge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 24, 2008 Author Share Posted March 24, 2008 Legger ut en link til et annet sett som er byggd. (annen produsent) http://italianhorses.net/Gallery/Resin/Hiro58TR/hirotr.htm Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Høiby Posted March 24, 2008 Share Posted March 24, 2008 og en helt annen prisklasse også,koster vel fort 2000nok det settet der,er vel et av de beste byggesettfabrikatene det der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 24, 2008 Author Share Posted March 24, 2008 og en helt annen prisklasse også,koster vel fort 2000nok det settet der,er vel et av de beste byggesettfabrikatene det der Dyrt er det Det sto noe om 200$ for settet, på de sidene. Noe tamiya kvalitet er det nok ikke, er nok litt mer som Fujimi Enthusiast serien,(mange bra detaljer men passer ikke altid helt sammen ) Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Broch Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Man må som regel betale for kvalitet (selvom det ikke alltid er at man får hva man betaler for) Uansett skikkelig strøken modell! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Hvor får dere tak på slikt ekstrautstyr, hiroboy eller? Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted April 25, 2008 Share Posted April 25, 2008 Hvor får dere tak på slikt ekstrautstyr, hiroboy eller? Roy Hiroboy, Mr Model (ha en bestilling der nå, men de var ikke like kjappe for meg, Niclas), The parts Box, DEtail MAster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted April 26, 2008 Share Posted April 26, 2008 Juhuuu, blir greier detta Godt modellvalg Lars har fristet meg med at detta kommer inn snart, men har bygd Hiro-settet jeg ModelFactoryHiro er bare helt rå!!! Men som sagt, koster litt mer enn plasten. Eneste som irriterer meg var at jeg veide mellom denne og -61 modellen, og nå kommer selvfølgelig den jeg valgte i bra plast utgave Så linker du til byggeveiledningen til Alex Kustov, det er jo nesten slemt når vi har starta gruppebygg på Ferrari Han er jo "fast" bygger for Tamyia Magazine Keep it up Niclas JR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 Stått litt stille denne tråden nå, akuratt nå er det Porsche bygging for (nesten) alle penga, helt til nå. For jeg var nemlig innom sidene til Hiroboy å kikka litt og kom over detta delesettet som jeg bare måtte bestille +litt div. http://www.hiroboy.com/catalog/product_info.php?products_id=2425 Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 De sidene til Hiroboy har kostet meg noen engelske pund så langt. Det dukker stadig vekk opp noe nytt og spennende, særlig fotoets og detaljering. Er ofte innom sidene, og har en sending eller to underveis nå. Sidene kan anbefalles, men hold godt på lommeboka. Forøvrig greie priser og rask ekspedering. hilsen fordman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bugace Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Legger ut en link til et annet sett som er byggd. (annen produsent) http://italianhorses.net/Gallery/Resin/Hiro58TR/hirotr.htm Niclas No som Hasegawa sin er kommet, vil dei nok mista mykje salg på desse. Om ein ser bort i frå tanken, så er vell da mesta der i Hasegawa settet. Og med to tre detalgjerings sett, så blir Hiro'en overprisa så da holder. E ikkje bare kvalitet du betaler for når du kjøpe resin. Husk da er håndtverk, støypt i silicon former, i vacum kammer. Lenger pakketid etc. Prisen må bli høg pga dyr produksjon. Husk og att Hasegawa kunne bruka denna som eit førebilde på sin. Tor Henning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts