Jump to content

250 testa rossa

Niclas.A.Gedde

Recommended Posts

Klarte ikke å legge denna unna, så her er begynnelsen på denne bygge tråden.

felg settet inne holder bare felgene og man må bruke dekkene og spinneren fra bil settet.

19032008416.jpghttp:

Her har jeg limt på sidene på karosseriet og lagd en felg, den til høyre er den som følger med i settet.

20032008417.jpghttp:

Her har jeg skjært vekk den støpe nettingen i panseret og skal gjøre det samme med grillen. Nettingen bak skal brukes i steden(følger ikke med i setta )den er ganske grovmaska, men den er så å si identisk med den plast støpte i settet.

20032008418.jpg[/img]

Niclas :)

og en helt annen prisklasse også,koster vel fort 2000nok det settet der,er vel et av de beste byggesettfabrikatene det der

Dyrt er det  :pinch: Det sto noe om 200$ for settet, på de sidene.

Noe tamiya kvalitet er det nok ikke, er nok litt mer som Fujimi Enthusiast serien,(mange bra detaljer men passer ikke altid helt sammen ::))

Niclas :)

• 1 month later...

Juhuuu, blir greier detta  :D

Godt modellvalg  :thumb:

Lars har fristet meg med at detta kommer inn snart, men har bygd Hiro-settet jeg  ;)

250.jpg

ModelFactoryHiro er bare helt rå!!! Men som sagt, koster litt mer enn plasten.

Eneste som irriterer meg var at jeg veide mellom denne og -61 modellen,

og nå kommer selvfølgelig den jeg valgte i bra plast utgave  :doh:

Så linker du til byggeveiledningen til Alex Kustov, det er jo nesten slemt når vi har starta gruppebygg på Ferrari  ;)

Han er jo "fast" bygger for Tamyia Magazine  :praise:

Keep it up Niclas  :D

JR

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Guest bugace

Legger ut en link til et annet sett som er byggd. (annen produsent)

http://italianhorses.net/Gallery/Resin/Hiro58TR/hirotr.htm

Niclas  :)

No som Hasegawa sin er kommet, vil dei nok mista mykje salg på desse. Om ein ser bort i frå tanken, så er vell da mesta der i Hasegawa settet. Og med to tre detalgjerings sett, så blir Hiro'en overprisa så da holder. E ikkje bare kvalitet du betaler for når du kjøpe resin. Husk da er håndtverk, støypt i silicon former, i vacum kammer. Lenger pakketid etc. Prisen må bli høg pga dyr produksjon. Husk og att Hasegawa kunne bruka denna som eit førebilde på sin. :shifty:

Tor Henning